Οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας αναζητούν στοιχεία στα συντρίμμια, ενώ στο μικροσκόπιο έχει μπει και το βίντεο-ντοκουμέντο της τραγωδίας
Στις συνθήκες και τα πιθανά αίτια της συντριβής του Canadair στην Κάρυστο εστιάζουν πλέον οι Αρχές, ενώ η χώρα παραμένει βυθισμένη στο πένθος μετά τον τραγικό χαμό των δύο πιλότων του αεροσκάφους.
«Έγινε ένα πουφ, όχι μπαμ, πουφ ακούστηκε και κοιτάω κάτω και βλέπω μαύρο καπνό. Και ακριβώς από πίσω ήταν το πυροσβεστικό ελικόπτερο, που άρχισε να ρίχνει νερό, για να σβήσει τη φωτιά. Επιχειρούσαν οριακά, κατέβαιναν πολύ χαμηλά, χαμηλές πτήσεις» ανέφερε αυτόπτης μάρτυρας της τραγωδίας. Οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας αναζητούν στοιχεία στα συντρίμμια, ενώ στο μικροσκόπιο των ερευνών έχει μπει και το βίντεο ντοκουμέντο της ΕΡΤ, όπου εξετάζονται καρέ–καρέ τα μοιραία δευτερόλεπτα πριν το Canadair πάρει δεξιά κλήση και προσκρούσει στο έδαφος.
«Το αεροπλάνο ήθελε να στοχεύσει ακριβώς στον πυρήνα της φωτιάς. Αυτό και το πέτυχε, ήταν η τελευταία του πτήση και ήθελε να σβήσει τη φωτιά επί τόπου. Να μην ξαναέρθει πλέον, για να πάει να ανεφοδιαστεί» σημειώνει ο εμπειρογνώμονας Παντελής Φραγκούλης. «Βλέπουμε ότι το αεροπλάνο ρίχνει το νερό και στη συνέχεια αποκόπτεται ο πλωτήρας. Ο πλωτήρας είναι ένα κομμάτι της δομής της πτέρυγας, αλλά όχι κρίσιμο (…) Έπαθε ζημιές και η άκρη της πτέρυγας. Για όσους θα δουν το βίντεο, είναι στο σημείο όπου το κόκκινο ακροπτερύγιο γίνεται κίτρινη πτέρυγα (…) Κάνει μια μεγάλη καμπύλη η πορεία, στην οποία δεν φαίνεται να υπάρχει τρόπος διόρθωσης (…) Το πλήρωμα για τα επόμενα δευτερόλεπτα της πτήσης προσπαθούσε απεγνωσμένα να σώσει τον εαυτό του και το αεροπλάνο, αλλά δεν υπήρχε τρόπος (…) Το χτυπάει ένα ανοδικό ρεύμα και αμέσως μετά το χτυπάει ένα καθοδικό και οι αναταράξεις είναι πολύ ισχυρές. Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει, γιατί η τροχιά μετά τη ρίψη του νερού το οδήγησε μέσα από τη συστάδα των δέντρων» τονίζει ο αεροναυπηγός, εμπειρογνώμονας, ερευνητής αεροπορικών περιστατικών Φαίδων Καραϊωσιφίδης.