Πού και σε ποιους επιρρίπτονται οι ευθύνες του σιδηροδρομικού δυστυχήματος με τους 57 νεκρούς
Μετά από σχεδόν 4 μήνες από το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς παραδόθηκε το πόρισμα για την τραγωδία των Τεμπών, που αριθμεί πάνω από 250 σελίδες.
Στο πόρισμα των 252 σελίδων που αποκάλυψε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, περιλαμβάνονται στοιχεία που δεν γνωρίζαμε και έχουν να κάνουν κυρίως με τη φωτιά, για την οποία έχουν ειπωθεί και έχουν γραφτεί πολλά. Οι ειδικοί καταλήγουν, ότι προκλήθηκε από τις ηλεκτρικές εκκενώσεις που δημιουργήθηκαν από την κοπή των καλωδίων τροφοδοσίας από τα βαγόνια τάσης 25.000 Volt.
Από τη σύγκρουση έσκασαν οι μετασχηματιστές, πετάχτηκαν στον χώρο σταγονίδια από λάδια που άρχισαν να καίγονται και μετέδωσαν τη φωτιά σε ό,τι υπήρχε μέσα στα βαγόνια, καθίσματα, ξύλινες επενδύσεις, αφρολέξ, κουρτίνες. Επιπλέον, συμπεραίνουν όσα είχαν ειπωθεί τόσους μήνες και προέκυπταν και από τη δημοσιογραφική έρευνα: Ο σταθμάρχης δεν έκανε χάραξη, δεν έκανε έλεγχο στο κλειδί 118, δεν κοίταξε τον πίνακα κυκλοφορίας, ενώ από τους ελέγχους που έκαναν οι ειδικοί, δεν διαπιστώθηκε βλάβη΄-όπως επικαλέστηκε ο ίδιος- στο κλειδί 118.
Ευθύνες υπάρχουν και στον μηχανοδηγό της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο οποίος δυστυχώς δεν είναι στη ζωή και ο οποίος δεν ενημέρωσε τον σταθμάρχη για τη γραμμή που κινείτο το τρένο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πόρισμα, η φωτιά που προκλήθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών οφείλει την έναρξή της στις ηλεκτρικές εκκενώσεις που δημιουργήθηκαν από την κοπή των καλωδίων τροφοδοσίας των ηλεκτραμαξών, ονομαστικής τάσης 25.000 Volt, σε συνδυασμό με το εκνέφωμα του ελαίου ψύξης των μετασχηματιστών ισχύος των ηλεκτραμαξών που δημιουργήθηκε κατά τη σύγκρουση.
Η πυρκαγιά, που προκλήθηκε αμέσως μετά την έναρξη της φωτιάς, οφείλεται κυρίως στην ύπαρξη καύσιμης ύλης, δηλαδή στα υλικά κατασκευής των βαγονιών (καθίσματα, ξύλινη επένδυση στα πλαϊνά και στο πάτωμα, αφρολέξ καθισμάτων, πολυεστερικές κουρτίνες), που βρέθηκαν κοντά και πάνω από τον καιόμενο μετασχηματιστή ισχύος της ηλεκτράμαξας της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62.