Γιατί ζητήθηκε η συνδρομή της Europol
Αρκετά είναι τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα από την ΕΛ.ΑΣ. αναφορικά με την δολοφονία του Γιώργου Καραϊβάζ ύστερα και από τη σύλληψη δύο ανδρών που φέρονται να εμπλέκονται στο «συμβόλαιο θανάτου» σε βάρος του δημοσιογράφου.
Κατά την παρουσίαση της υπόθεσης, το πρωί του Σαββάτου (29/4), ένα από τα ερωτήματα που τέθηκε στους αξιωματικούς της Ασφάλειας Αττικής ήταν εάν είναι ξεκάθαρο πόσα άτομα συμμετείχαν στη δολοφονία του αστυνομικού συντάκτη. Εκτός δηλαδή από τους δύο αναβάτες του σκούτερ, πόσα άτομα ήταν στο λευκό βαν της εταιρείας καθαρισμού πριν επιβιβαστεί σε αυτό τουλάχιστον ένας από τους δύο που συμμετείχαν στην ομάδα εκτέλεσης. Ερώτημα που δεν μπορούσε να απαντηθεί (σ.σ. ή τουλάχιστον αυτό φάνηκε) καθώς το υλικό από τις κάμερες ασφαλείας που αξιοποιήθηκε προανακριτικά, δεν έδινε ξεκάθαρη εικόνα.
Οι Αρχές δεν αποκλείουν, μάλιστα, κατά τη διαδρομή και τη στάση στην οδό Μεγίστης στον Άλιμο να μπήκαν στο λευκό βαν και οι δύο αναβάτες του σκούτερ, με τρίτο πρόσωπο να το βγει στο επόμενο καρέ που αποτυπώνεται σε κάμερα ασφαλείας. Αυτό καθώς ο οδηγός εμφανίζεται με διαφορετικό μπουφάν και κράνος. «Δεν μπορεί να αποκλειστεί αυτό ενδεχόμενο, καθώς η αλλαγή έγινε σε μερικά μόνο δευτερόλεπτα και κάτω από συνθήκες έντονες πίεσης», εξηγεί έμπειρος αστυνομικός. Επομένως, δεν είναι ξεκάθαρο εάν η ΕΛ.ΑΣ. αναζητεί ακόμη ένα ή δύο άτομα που είχαν ενεργό συμμετοχή στο «συμβόλαιο θανάτου» του Γιώργου Καραϊβάζ, χωρίς να αποκλείεται να πρόκειται για πρόσωπο που το όνομα του είναι ήδη στο διαβιβαστικό του Τμήματος Δίωξης Ανθρωποκτονιών, χωρίς μέχρι στιγμής να του έχει αποδοθεί ρόλος.
Την ίδια ώρα η αστυνομική έρευνα συνεχίζεται και σε συνεργασία με την Europol. Η συνδρομή των στελεχών της ευρωπαϊκής αστυνομίας ζητήθηκε προκειμένου με ειδικές τεχνικές και λογισμικά να «σπάσουν» διαδικτυακές εφαρμογές που χρησιμοποιούσαν οι εμπλεκόμενοι, με σκοπό μέσα από τις επικοινωνίες αυτές να συμπληρωθούν τα κομμάτια του παζλ που λείπουν.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι η πρώτη φορά που η ΕΛ.ΑΣ. ζητά αντίστοιχη συνδρομή από τη Europol, τα αποτελέσματα της οποίας αναμένεται να φανούν της επόμενης εβδομάδες καθώς υπάρχει πολύ μεγάλος όγκος στοιχείων που πρέπει να αναλυθεί.