Τι υποστήριξε ο 63χρονος στην μαραθώνια κατάθεσή του και στο υπόμνημα 100 σελίδων που κατέθεσε - Σε ποιους επιρρίπτει τις ευθύνες
Για μια απόφαση σκοπιμότητας έκανε λόγο ο δικηγόρος του επιθεωρητή κυκλοφορίας του ΟΣΕ, Γιάννης Γλύκας, σχολιάζοντας τηβν προφυλάκιση του πελάτη του μετά τη μαραθώνια απολογία του για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Με αυτή την απολογία έκλεισε ο πρώτος κύκλος των ερευνών και των διώξεων για το δυστύχημα και από την ερχόμενη εβδομάδα νέα πρόσωπα μπαίνουν στο κάδρο. Συγκεκριμένα, ο κ. Γλύκας επισήμανε σε ανακοίνωσή του: «Πρόκειται για μια απόφαση σκοπιμότητας, η οποία δεν έχει κανένα νομικό έρεισμα! Παραβιάζεται κατάφωρα η αρχή της αναλογικότητας καθώς αφέθηκαν ελεύθεροι (έστω και σοβαρούς περιοριστικούς όρους) οι δυο σταθμάρχες, οι οποίοι είχαν την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση να παραμείνουν στην βάρδια τους μέχρι τις 23:00 της 28-2-2023 και να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία του Σιδηροδρομικού σταθμού Λαρισας κάτι το οποίο δεν έπραξαν και να κρίνεται προσωρινά κρατούμενος εκείνος ο οποίος απλά είχε την ευθύνη της πρότασης προς τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας του προγράμματος βαρδιών την τελική έγκριση του οποίου είχε ο Διευθυντης».
Λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 30 Μαρτίου ο 63χρονος επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ οδηγήθηκε στις φυλακές με σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα. Είχε προηγηθεί απολογία 6 ωρών, ενώ είχε καταθέσει και απολογητικό υπόμνημα 100 σελίδων. Φέρεται να υποστήριξε, πως ο ήδη προφυλακισμένος σταθμάρχης βάρδιας, στην επικοινωνία που είχαν λίγο μετά το δυστύχημα, ήταν σε απόλυτη ταραχή και σύγχυση και ήταν αδύνατο να προσδιορίσει, σε ποια γραμμή είχε διώξει την αμαξοστοιχία Intercity 62.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την απολογία του ο επιθεωρητής του ΟΣΕ καταλόγισε ευθύνες στους άλλους δύο σταθμάρχες βάρδιας και στον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου, ενώ για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη υποστήριξε, ότι είχε τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, για να μπει κανονικά στις βραδινές βάρδιες. Φέρεται επίσης να ισχυρίστηκε, πως για τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών ενημερώθηκε καθ’ οδον από το Βόλο προς τη Λάρισα.
Στο σημείο του δυστυχήματος φαίνεται πως έφθασε στη 01:05 τα ξημερώματα και τηλεφώνησε για να ενημερώσει τον εκλιπόντα πια διευθυντή κυκλοφορίας, Κωνσταντίνο Χρυσάγη, για το συμβάν. Στη συνέχεια πήγε στο σταθμαρχείο της Λάρισας και είχε συνομιλία με τον προφυλακισμένο σταθμάρχη, ο οποίος του ανέφερε, πως έδωσε αναχώρηση μέσω ραδιοτηλεφώνου στους μηχανοδηγούς, λέγοντας πως έχουν ελεύθερη γραμμή μέχρι τους Νέους Πόρους, χωρίς ωστόσο να πει, σε ποια γραμμή κινείται η αμαξοστοιχία και δεν αντιλήφθηκε πως η αμαξοστοιχία μπήκε στη γραμμή καθόδου.
Σύμφωνα με τον επιθεωρητή, η τραγωδία ήταν αποτέλεσμα σωρείας λανθασμένων χειρισμών και παραλείψεων, τόσο από τον προφυλακισμένο σταθμάρχη της Λάρισας, όσο και λόγω της μη τήρησης του ωραρίου από τους άλλους δύο σταθμάρχες. Ο επιθεωρητής συμφωνα με πληροφορίες, μιλησε και για παράλειψη των δύο μηχανοδηγών και του προϊστάμενου του τρένου να επικοινωνήσουν με τον σταθμάρχη της Λάρισας από τη στιγμή που μπήκαν στη γραμμή καθόδου.
«Η υπόθεση αυτή, εφόσον υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, να μην περιοριστεί μόνο στον στενό κύκλο των εμπλεκομένων σταθμαρχών από τη Λάρισα, πέριξ της Λαρίσης μέχρι και τη Θεσσαλονίκη, αλλά όλοι όσοι έχουν ευθύνη, ακόμη και διοικητικά στελέχη, αλλά και πολιτικοί προϊστάμενοι σε βάθος 15ετίας και ανεξαρτήτως του κόμματος που κυβερνούσε, να λογοδοτήσουν γι’ αυτές τις πρωτοφανείς ποινικές παραβάσεις που οδήγησαν στον θάνατο 57 συνανθρώπους μας και στον τραυματισμό εκατοντάδων άλλων» αναφέρεται από το δικηγορικό γραφείο του Αλέξη Κούγια.