«Σε λειτουργία σύστημα πυρασφάλειας, εξαερισμός και φωτισμός» απαντά η διοίκηση της εταιρείας για το θέμα με τον σταθμό «Ομόνοια» του πρώην ΗΣΑΠ
Στις καταγγελίες εργαζομένων σχετικά με τη λειτουργία της πυρασφάλειας, αλλά και του εξαερισμού σε σταθμούς της γραμμής 1 του Μετρό (ΗΣΑΠ) απαντά με ανακοίνωσή της η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ.
Όπως επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ολόκληρο το μήκος της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί πυροσβεστικό δίκτυο εφοδιασμένο με σύστημα πυρανίχνευσης, καθώς και είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν αυτόματα συστήματα αερισμού αλλά και επαρκής φωτισμός κατά μήκος του υπόγειου τμήματος.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ έχει ως εξής :
«Σε συνέχεια των δημόσιων αναφορών, σχετικά με τη λειτουργία του δικτύου της Γραμμής 1 και ειδικότερα του τμήματος Μοναστηράκι - Αττική και με στόχο την υπεύθυνη ενημέρωση του επιβατικού κοινό, η ΣΤΑ.ΣΥ επισημαίνει τα ακόλουθα:
* Σε ολόκληρο το μήκος της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί πυροσβεστικό δίκτυο εφοδιασμένο με σύστημα πυρανίχνευσης.
* Αυτόνομα συστήματα αερισμού είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν στην υπόγεια σήραγγα, ενώ στα σημεία διασύνδεσης με τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό η λειτουργία του συστήματος είναι σε φάση περαιτέρω ενίσχυσης.
* Στον σταθμό ΟΜΟΝΟΙΑ είναι εγκατεστημένο σύστημα αερισμού και κλιματισμού. Το σύστημα αερισμού είναι σε λειτουργία και επαρκές για την απαγωγή, εάν απαιτηθεί, καπνού από τις αποβάθρες. Το σύστημα κλιματισμού είναι σε διαδικασία συντήρησης, ώστε να είναι διαθέσιμο πριν το καλοκαίρι.
* Κατά μήκος του υπόγειου τμήματος υπάρχει επαρκής φωτισμός με φωτιστικά τοποθετημένα, τόσο στο μέσο, όσο και στα πλευρικά τοιχώματα. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και διακοπής λειτουργίας τους, ενεργοποιείται αυτόματα εφεδρικός φωτισμός ασφαλείας. Επιπλέον, κατά μήκος του υπόγειου τμήματος μεταξύ των σταθμών ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ - ΑΤΤΙΚΗ υπάρχουν έξοδοι διαφυγής ανά 250μ. περίπου, με την απαιτούμενη σήμανση, για να κατευθύνει το επιβατικό κοινό προς αυτές. Οι έξοδοι διαφυγής απελευθερώνονται και χειροκίνητα από το εκπαιδευμένο προσωπικό της ΣΤΑ.ΣΥ, είναι όμως και τηλεχειριζόμενες από το Κέντρο Ελέγχου. Επιπλέον, οι σχάρες των εξόδων διαφυγής βοηθούν και στον αερισμό της σήραγγας.
* Το 2022 για τη γραμμή 1 εκπαιδεύτηκαν σε θέματα ασφαλούς εργασίας επί ή πλησίον της τροχιάς 140 εργαζόμενοι στις τεχνικές υπηρεσίες και 20 οδηγοί Συρμών και εντός του 2023 αναμένεται η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης 80 ακόμη ηλεκτροδηγών. Επιπλέον, έχει προγραμματιστεί η επανεκπαίδευση των οδηγών συρμών σε θέματα υγείας και ασφάλειας επί της εργασίας».
«Μεγάλες ελλείψεις προσωπικού και καμία εκπαίδευση για τυχόν εκκένωση»
Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ συνεχίζουν τις καταγγελίες, κρούωντας τον κώδωνα του κινδύνου για κάποια ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια της μεταφοράς των πολιτών με τα τρένα. Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, Παναγιώτης Κοντογιάννης, σχολιάζοντας τις αναφορές για διαρροή στη γραμμή 3 του Μετρό, την καινούργια γραμμή που φτιάχτηκε στον Πειραιά, τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ, ότι βιάστηκαν να κάνουν εγκαίνια και να κόψουν κορδέλες. «Τα συστήματα που έχουν εγκαταστήσει κάτω έχουν εμφανίσει από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας πρόβλημα. Το δεύτερο πρόβλημα που έχουμε είναι ότι δεν στελεχώθηκαν επαρκώς οι σταθμοί με προσωπικό. Προσπαθούμε με 850 άτομα οργανικά κενά να στελεχώσουμε τρεις παραπάνω σταθμούς χωρίς παραπάνω συρμούς, χωρίς παραπάνω ανθρώπους. Όλα αυτά είναι δύσκολα».
Από πλευράς του ο Δημήτρης Γουρτής, μέλος της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, αναφέρθηκε στις επισημάνεις που έχουν γίνει για τον σταθμό στην Ομόνοια. «Στην Ομόνοια έχουμε αναφορά από τους σταθμάρχες, ότι δεν λειτουργεί ο εξαερισμός. Έχουν κάνει ήδη αρκετές αναφορές και η διοίκηση επιμένει ότι λειτουργούν” τόνισε. Επεσήμανε δε ότι το κύριο πρόβλημα που πρέπει να αναδειχθεί είναι οι μεγάλες ελλείψεις προσωπικού που υπάρχουν στη ΣΤΑΣΥ. «Είναι ένα κυρίαρχο κατ εμένα πρόβλημα, διότι όσο περνά ο καιρός το προσωπικό γερνάει, κουράζεται και αυτό το πράγμα αυξάνει τις πιθανότητες να έχουμε κάποιο συμβάν. Επίσης δεν έχουν γίνει εκπαιδεύσεις για εκκένωση συρμών και σταθμών σε περίπτωση εκτάκτων αναγκών» πρόσθεσε.
«Εγώ προσωπικά έχω 20 χρόνια που είμαι οδηγός. Δεν έχω κάνει καμία άσκηση για να καταλάβετε, για να πάρετε μια τάξη μεγέθους. Μία φορά μου έχουν δείξει τις εξόδους κινδύνου όταν πρωτοδιορίστηκα και έκτοτε δεν έχει γίνει κάτι άλλο και να σκεφτούμε ότι έχει αποχωρήσει προσωπικό που ενδεχομένως να είχε κάποιες γνώσεις. Έχουν έρθει κάποιοι λίγοι, πολύ λίγοι καινούργιοι συνάδελφοι, οι οποίοι δεν γνωρίζω αν έχουν εκπαιδευτεί σε τέτοια ζητήματα εκκενώσεων κλπ» κατέληξε.