Τι είχαν εντοπίσει τα κλιμάκια πριν από περίπου ένα χρόνο
Άκρως ανησυχητικά είναι τα αποτελέσματα των κοινών αυτοψιών που κάνουν στελέχη της Πυροσβεστικής και υπάλληλοι του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) τους τελευταίους μήνες (πριν από το δυστύχημα των Τεμπών) στα τούνελ απ’ όπου διέρχονται επιβατικές και εμπορικές αμαξοστοιχίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής και το ρεπορτάζ του Γιάννη Σουλιώτη διαπιστώθηκε είτε παντελής έλλειψη μέτρων πυρασφάλειας ή πλημμελής συντήρηση των υφιστάμενων μέσων. Η εφημερίδα αναφέρει ότι ενήμεροι για το πρόβλημα είναι το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης.
Τι έδειξαν οι έλεγχοι
Οι αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου ξεκίνησαν πριν από περίπου ένα χρόνο και μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου είχαν ελεγχθεί οι 15 από τις 18 με μήκος μεγαλύτερο του ενός χιλιομέτρου, πρώτο και κύριο εύρημα είναι η απουσία μέσων πυρασφάλειας.
Τα κλιμάκια ελέγχου διαπίστωσαν ακόμα ότι δεν λειτουργούν τα συστήματα εξαερισμού, ενώ δεν έχει προβλεφθεί δίοδος για την πρόσβαση πυροσβεστικών δυνάμεων σ’ αυτά.
Σε περίπτωση δηλαδή που εκδηλωθεί πυρκαγιά σε μια επιβατική ή εμπορική αμαξοστοιχία είναι εξαιρετικά πιθανό να μην υπάρχουν μέσα πυρασφάλειας στη σήραγγα, οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής να αδυνατούν να προσεγγίσουν το σημείο για την κατάσβεση και εντός των τούνελ τα συστήματα «απαγωγής καπνού» να μη λειτουργούν.
Οι πρόσφατοι επιτόπιοι έλεγχοι στα τούνελ του σιδηροδρόμου ανέδειξαν επιπλέον τα ακόλουθα: αδυναμία επικοινωνίας εντός των σηράγγων μεταξύ π.χ. των σωστικών συνεργείων και των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο με τα πληρώματα των τρένων αλλά και έλλειψη ασφαλών εξόδων διαφυγής.
Για καθεμιά από τις 15 σήραγγες στις οποίες έγινε αυτοψία, η Πυροσβεστική έχει συντάξει επικαιροποιημένο σχέδιο ασφαλείας.