Η μηχανή της αμαξοστοιχίας διαθέτει μετασχηματιστή, ο οποίος έχει κάποιο εύφλεκτο υλικό
Σημαντικά και αναπάντητα παραμένουν ερωτηματικά από την τραγωδία στα Τέμπη με την σύγκρουση δύο τρένων και τον θάνατο 57 ανθρώπων. Ένα από αυτά έχει κάνει με την μεγάλη έκρηξη που έγινε μετά την σύγκρουση και η φωτιά είχε μήκος 80 μέτρων. Σύμφωνα με τους ειδικούς η τεράστια έκρηξη εγείρει μεγάλο ερωτηματικό για την πυρασφάλεια του τρένου.
Κι αυτό γιατί έκρηξη που προκλήθηκε θα έπρεπε να υπάρχει κάποιο καύσιμο, κάποια εύφλεκτη ύλη μέσα στο τρένο της τάξης των 2.000 κιλών. Ο μηχανολόγος και αεροναυπηγός μηχανικός, Κώστας Λακαφώσης, εξήγησε στην εκπομπή «Live News» του Mega τι είναι το ηλεκτρικό τόξο και τι θα μπορούσε να προκαλέσει την έκρηξη των αμαξοστοιχιών, αλλά και για ποιον λόγο πρέπει να απαντηθεί αν ήταν επαρκής η πυρασφάλεια των δύο τρένων κατά το σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Το ηλεκτρικό τόξο είναι κάτι σαν την ηλεκτροκόληση και δημιουργείται τοπικά και αρχικά μετά την πρώτη μικρή έκρηξη έσβησε. Ωστόσο μετά ακολούθησε μία μεγαλύτερη έκρηξη, η οποία όλο και φούντωνε και δεν δικαιολογείται.
Με βάση πίνακες αεροπορικών ατυχημάτων, ο Κώστα Λακαφώσης είπε πως πρέπει να υπάρχει κάποιο καύσιμο της τάξης των 2.000 κιλών σαν την κηροζίνη ή κάτι παρεμφερές. Αρχικά απέκλεισε κάποια ενδεχόμενα κατέληξε δια της ατόπου απαγωγής στο συμπέρασμα ότι η μεγάλη έκρηξη οφείλεται σε εύφλεκτο υλικό σε μετασχηματιστή στην μηχανή της αμαξοστοιχίας.