«Οι θερμοκρασίες και η φωτιά θα ήταν κάτι αδιανόητο και επίσης θα υπήρχε περίπτωση να καταρρεύσει και η ίδια η στοά»
Η τραγωδία θα είχε πάρει πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις αν η σύγκρουση είχε γίνει λίγα μέτρα πριν, μέσα στη σήραγγα, εκτίμησε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, Ευθύμης Λέκκας.
«Έχουμε να κάνουμε με μια περίπτωση όπου για κλάσματα δευτερολέπτου, αν τα δύο τρένα είχαν συγκρουστεί μέσα στη σήραγγα, τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο τραγικά. Γιατί ουσιαστικά από τη σήραγγα, θα ήταν εξαιρετικά απίθανο να βγουν έξω έστω και μερικοί άνθρωποι.
Η κινητική ενέργεια των συρμών θα οδηγούσε σε παραμόρφωση και των δύο αμαξοστοιχιών, ενώ τώρα είδαμε ότι εξοστρακίστηκαν δεξιά και αριστερά. Οι θερμοκρασίες και η φωτιά θα ήταν κάτι αδιανόητο και επίσης θα υπήρχε περίπτωση να καταρρεύσει και η ίδια η στοά υπό ορισμένες συνθήκες. Φανταστείτε λοιπόν ότι σε τέτοια περίπτωση δεν θα μπορούσε να διαφύγει κανένας και από την άλλη δεν θα μπορούσε να προσφερθεί βοήθεια. Θα είχαμε πολύ μεγαλύτερη τραγωδία» εκτίμησε ο καθηγητής, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην άμεση αντίδραση της πολιτικής προστασίας: «Αυτό που πρέπει να σημειώσουμε είναι ότι είχαμε να κάνουμε με μια εξαιρετική διαχείριση από την πολιτική προστασία της περιφέρειας, του ΕΚΑΒ, της ΕΜΑΚ και της Αστυνομίας. Μέσα σε λίγο χρόνο ήταν όλες οι υπηρεσίες εκεί και αυτό θα πρέπει να το σημειώσουμε».