Η επιχείρηση εντοπισμού του κυβερνήτη του F-4 Phantom II συνεχίζονται από θαλάσσης και αέρος, αλλά και από ξηράς
Άκαρπες παραμένουν μέχρι στιγμής οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του μοιραίου Phantom F-4, Σμηναγού (Ι) Στάθη Τσιτλακίδη, στην θαλάσσια περιοχή ανοιχτά από το Κατάκολο Ηλείας, με το έργο των σωστικών δυνάμεων να δυσκολεύουν οι άσχημες καιρικές συνθήκες.
Ωστόσο, η εντολή είναι η επιχείριση να συνεχιστεί και μάλιστα όχι μόνο από θαλάσσης και αέρος, αλλά και από ξηράς. Στην περιοχή επιχειρούν δύο δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΦΕ) της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών και τρεις δύτες της 31 Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης. Οι δύτες επιχειρούν σε ναυαγοσωστικό μέσο του Λιμενικού Σώματος με την αρωγή υποβρυχίου ρομπότ, που έχει τη δυνατότητα να φτάνει σε βάθος έως 100 μέτρων. Επιπλέον, πέραν των ελικοπτέρου S-70 του Πολεμικού Ναυτικού και Super Puma που επιχειρούν και τις βραδινές ώρες, από τις πρώτες πρωινές ώρες προστέθηκε στις έρευνες και ένα ελικόπτερο Agusta Bell.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ilialive.gr δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Πύργου και του Πυροσβεστικού Κέντρου Κρεστένων, συνεπικουρούμενες από ομάδα της 6ης ΕΜΟΔΕ Αράξου, ερευνούν σπιθαμή προς σπιθαμή για τον εντοπισμό του πιλότου ή και αντικειμένων του αεροσκάφους στην ακτή. Οι δυνάμεις έχουν απλωθεί από το Κατάκολο έως το Γιαννιτσοχώρι στην ακτογραμμή. Η εντολή δόθηκε πριν μερικές ώρες και αναμένεται οι έρευνες από την Πυροσβεστική Υπηρεσία να συνεχιστούν και αύριο, εφόσον χρειαστεί. Στις έρευνες συμμετέχουν ακόμα και δυνάμεις της Αστυνομίας ερευνόντας στην ίδια περιοχή.
Τα πιθανά αίτια της τραγωδίας
Το F-4 Phantom με κυβερνήτη τον 31χρονο αγνοούμενο Σμηναγό Στάθη Τσιτλακίδη και συγκυβερνήτη τον 29χρονο νεκρό Υποσμηναγό Μάριο–Μιχαήλ Τουρούτσικα πετούσε μαζί με ένα ακόμη Phantom ίδιου τύπου στο πλαίσιο εκπαιδευτικής άσκησης, όταν σύμφωνα με την κατάθεση του πιλότου του άλλου αεροσκάφους, είδε το μοιραίο μαχητικό να πέφτει στο νερό και να γίνεται μία έκρηξη. Εκείνη τη στιγμή το Phantom πετούσε σε χαμηλό ύψος και με ταχύτητα 800 χλμ./ώρα.
Ο 29χρονος συγκυβερνήτης φέρεται να ήταν εκείνος, που προσπάθησε να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα, ώστε να σωθεί. Το χαμηλό ύψος όμως που πετούσε το αεροσκάφος, δεν του επέτρεψε να απομακρυνθεί από το μαχητικό, που έπεφτε με ιλιγγιώδη ταχύτητα στη θάλασσα.
Τα σενάρια που εξετάζονται για τη συντριβή είναι τα εξής:
– Σύγκρουση του μαχητικού με πτηνό
– Καθοδικό ρεύμα αέρος που παρέσυρε το αεροσκάφος
– Μηχανική βλάβη
– Ακραίος ελιγμός