Συνεχίστηκαν όλη τη νύχτα οι έρευνες
Oλοκληρώθηκε η επιχείρηση ανάσυρσης των 8 σορών από την περιοχή που συνετρίβη το Antonov, ενώ όπως έγινε γνωστό δεν υπάρχουν επικίνδυνες ή τοξικές ουσίες στον τόπο που έπεσε το Αdonov, έξω από την Καβάλα.
Ακόμα έγινε γνωστό ότι έχουν σταλεί δείγματα από το έδαφος, τη χλωρίδα και το αρδευτικό νερό στο χημείο του κράτους.
Πυροσβεστικές δυνάμεις, νωρίς το απόγευμα, ξεκίνησαν την επιχείρηση απομάκρυνσης των σορών του 8μελους πληρώματος του αεροσκάφους Adonov, με τους 11,5 τόνους πυρομαχικών, στο σημείο της συντριβής, ανάμεσα στους οικισμούς Αντιφίλιπποι και Παλαιοχώρι.
Πρώτο μέλημα των αρχών ήταν να ανοίξει ο Στρατός ασφαλή διάδρομο, με την εξέταση του περιβάλλοντος από επικίνδυνες ουσίες, προκειμένου πυροσβέστες και πυροτεχνουργοί να αρχίσουν την έρευνα στο σημείο της συντριβής.
Κάθε σορός ή μέλη αυτών που εντοπίζονται και απομακρύνονται μεταφέρονται σε ειδικό χώρο απολύμανσης.
Στη διάρκεια της νύχτας το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς συνέχισε με τον εντοπισμό και τη σήμανση πυρομαχικών που έχουν διασκορπιστεί από τα συντρίμμια του αεροσκάφους.
Εξάλλου, φαίνεται πως έχει βρεθεί και αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το ένα μαύρο κουτί του αεροσκάφους, που γεννά την ελπίδα ότι θα δώσει απαντήσεις στις αιτίες που οδήγησαν στην πτώση του αεροσκάφους σαν φλεγόμενη μπάλα.
Tα 38 λεπτά που οδήγησαν στην τραγωδία
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι για το δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).
Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές (8) πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).
Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).
Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.
Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής 'Αμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.