Από τον διοικητή της Τροχαίας Αττικής
Η κίνηση στους εθνικούς δρόμους σε σχέση με το 2019 παρουσιάζεται αυξημένη περίπου 10 με 15% και σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται σχεδόν στο διπλάσιο.
Η τροχαία με περιπολικά μοτοσυκλέτες αλλά και συμβατικά αυτοκίνητα έχει λάβει θέσεις σε σταθερά σημεία αλλά και κινούμενα σε όλο το μήκος των αυτοκινητοδρόμων Αθηνών-Κορίνθου και Αθηνών – Λαμίας.
Αυξημένα μέτρα έχουν ληφθεί στους σταθμούς των των υπεραστικών λεωφορείων και στα λιμάνια προκειμένου να διευκολυνθούν οι ταξιδιώτες.
Την Θερμή παράκληση προς τους οδηγούς που κινούνται στην Εθνική Οδό να μην οδηγούν στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) που χρησιμοποιείται από τα οχήματα βοηθείας απηύθυνε ο διοικητής της Τροχαίας Αττικής, Σπύρος Λάσκος μιλώντας στην ΕΡΤ.
Η χρήση ζώνης και κράνους σε συνδυασμό με την προσεκτική οδήγηση, η τήρηση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας και η συμμόρφωση με τις οδηγίες των τροχονόμων, μαζί με τον έλεγχο της κατάστασης του οχήματος και την σωστή φόρτωση του χωρίς να αλλάζει το κέντρο βάρους του, είναι τα μυστικά για ένα καλό ταξίδι και μια ασφαλέστερη επιστροφή, είπε ο έμπειρος διοικητής της Τροχαίας Αττικής
Συμβουλή και για όσους οδηγούς θα παραμείνουν στους άδειους δρόμους των πόλεων. Σταματήστε στο πορτοκαλί. Όχι στο κόκκινο. Δώστε προτεραιότητα στα δίκυκλα και στους πεζούς και αποφεύγεται να αναπτύξετε ταχύτητα παρά τον “πειρασμό του ανοιχτού δρόμου”.
Τα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας
Ο σχεδιασμός των μέτρων της ΕΛ.ΑΣ σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, με σκοπό την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, περιλαμβάνει ειδικότερα:
– Αστυνόμευση του οδικού δικτύου κατά τομείς, βάσει των ιδιαίτερων κυκλοφοριακών συνθηκών κάθε περιοχής
– Αυξημένη αστυνομική παρουσία και στοχευμένη αστυνόμευση στα σημεία του οδικού δικτύου, όπου παρατηρείται συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
– Αυξημένα μέτρα τροχαίας στις εισόδους-εξόδους μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση οχημάτων.
– Ρύθμιση της κυκλοφορίας με πεζούς τροχονόμους, σε βασικές διασταυρώσεις, για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης.
– Συγκρότηση συνεργείων γενικών και ειδικών τροχονομικών ελέγχων, εστιάζοντας την προσοχή στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων (υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονικό προσπέρασμα, κ.λπ.), καθώς και παραβάσεων που βάσει στατιστικών στοιχείων ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων (χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση).
– Αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική συγκέντρωση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί, κ.λ.π.)
Κατά τόπο κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στις οποίες θα πραγματοποιηθούν εορταστικές εκδηλώσεις.
– Παρουσία τροχονόμων στα διόδια για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, την ενημέρωση και την παροχή συμβουλών στους οδηγούς και τους συνεπιβάτες.
– Ενημέρωση των πολιτών, μέσω των Υπηρεσιών Επικοινωνίας, σε κάθε περίπτωση που θα είναι αναγκαία η ευρεία πληροφόρησή τους για την ύπαρξη τυχόν κυκλοφοριακών και άλλων προβλημάτων.