«Να γίνει η φιλαναγνωσία στάση ζωής», τόνισε
Kηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών της 2ης Διεθνούς Μαθητικής Συνάντησης Λογοτεχνίας, με θέμα: «Η λογοτεχνία αλλιώς... σε καιρούς κρίσης», ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος προέτρεψε τους νέους, στην εποχή της ψηφιακής επανάσταση να καλλιεργούν τον πολιτισμό του βιβλίου.
«Είμαστε βέβαιοι ότι η εκδήλωση θα συμβάλει στην προαγωγή του πολιτισμού του βιβλίου, θα βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να αγαπήσουν τη λογοτεχνία. Να μάθουν να διακρίνουν και να εκτιμούν τα καλά βιβλία. Να γίνει η φιλαναγνωσία και η βιβλιοφιλία για αυτούς στάση ζωής», είπε ο Οικουμενικός Πατριάρχης.
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 7 και 8 Απριλίου 2022 και την οποία διοργάνωσαν το Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης και τα εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη, υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, συμμετείχαν περίπου 200 μαθητές και μαθήτριες από 25 σχολεία της Ελλάδας, της Κωνσταντινούπολης, της Ίμβρου, της Λευκωσίας, της Νέας Υόρκης και του Γιοχάνεσμπουργκ, 45 εκπρόσωποι των γραμμάτων και των τεχνών και 50 εκπαιδευτικοί.
H 2η Διεθνής Μαθητική Συνάντηση Λογοτεχνίας έχει τη δική της δυναμική, ανεξάρτητη αλλά και συμπληρωματική των Διεθνών Μαθητικών Συνεδρίων Λογοτεχνίας που ξεκίνησαν την 'Ανοιξη του 2012, 10 χρόνια πριν, στην Κωνσταντινούπολη, από το Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης και τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη, υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, σημειώθηκε στο ΑΠΕ ΜΠΕ.
Στις διήμερες εργασίες της συνάντησης, συζητήθηκαν θέματα όπως η λογοτεχνία σε καιρούς κρίσης, η γραφή σε καιρούς πανδημίας, η σχέση της ποίησης με την επικαιρότητα, αλλά και ο έρωτας σε δύσκολους καιρούς, θέματα που «έδωσαν την ευκαιρία στους μαθητές να εκφραστούν ελεύθερα, να σκεφτούν κριτικά και δημιουργικά, να οδηγηθούν ακόμα και σε προσωπικές εξομολογήσεις, σε αναγνώσεις δικών τους ποιημάτων και κειμένων», όπως ανέφεραν οι διοργανωτές της διοργάνωσης, ο διευθυντής του Ζωγραφείου Λυκείου Γιάννης Δεμιρτζόγλου και η γενική διευθύντρια των εκπαιδευτηρίων Ε. Μαντουλίδη Ασπασία Χασιώτη, προσθέτοντας ότι το επίπεδο των μαθητών/τριών των 25 σχολείων από τέσσερις ηπείρους κρίθηκε ιδιαίτερα υψηλό από τους ειδικούς συμβούλους.
«Οι μαθητές/τριες εντυπωσίασαν με τις ερωτήσεις και τις τοποθετήσεις τους και μας γέμισαν ελπίδα και αισιοδοξία για το μέλλον. Γιατί δεν αρκεί να λέμε ότι τα παιδιά είναι μέλλον μας. Πρέπει και να τα προετοιμάζουμε για το μέλλον. Να γεμίσουμε τη φαρέτρα τους με όσο το δυνατόν περισσότερα εφόδια, γνώσεις, δεξιότητες, αξίες. Η λογοτεχνία μπορεί να είναι «ο ανθός στη ρωγμή του τσιμέντου», όπως ακούστηκε από έναν ποιητή, είναι όμως και η υπόσχεση ότι τελικά η ελπίδα βρίσκει τον δρόμο της», τόνισε οι διοργανωτές.