«Παντού πρέπει να υπάρχει σύστημα ραντισμού»
Τις εκτιμήσεις του για το τι δεν λειτούργησε σωστά στο μοιραίο πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο τυλίχθηκε στις φλόγες την Παρασκευή, εξέφρασε ο Απόστολος Παπανικολάου, ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου, Ναυπηγός και Μηχανολόγος Μηχανικός, μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Από τις Έξι».
«Για όλους τους τύπους ατυχημάτων ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός ο οποίος στο πάνω από το 80% των περιπτώσεων έχει οδηγήσει στο ατύχημα. Τα ατυχήματα που οφείλονται σε λάθος ναυσιπλοΐα, μεταφράζονται σε κάποια προσάραξη ή σύγκρουση» επισήμανε ο κ. Παπανικολάου.
«Εδώ τα αίτια της αρχής της πυρκαγιάς ή της έκρηξης, οφείλονται κατά κανόνα στα φορτία. Χωρίς να μπορεί κανείς να αποκλείσει ότι κάτι άλλο οδήγησε στην έναρξη της φωτιάς ή κάποιας έκρηξης» σημείωσε ακόμα.
«Παντού πρέπει να υπάρχει σύστημα ραντισμού. Όταν η θερμοκρασία κοντά στους ανιχνευτές υπερβαίνει κάποιο όριο, πρέπει να αρχίσει να ραντίζεται ο χώρος (…) Αυτός ο ραντισμός, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι θα επαρκεί για να σβήσει η πυρκαγιά.
Από τις μαρτυρίες προκύπτει ότι ο ένας διασωθείς ήταν στο κατάστρωμα 1, το κατώτατο κατάστρωμα (…) Στο κατάστρωμα 1 δεν υπήρχε πρόβλημα, παρά υπήρχε από το κατάστρωμα 2 και πάνω» πρόσθεσε σχετικά ο καθηγητής.
«Φαίνεται από στατιστικές ότι αυτού του είδους τα πλοία έχουν τη μεγαλύτερη συχνότητα πυρκαγιάς και εκρήξεων. Αυτό οφείλεται στο ότι μεταφέρουν οχήματα και στο ότι βρίσκονται σε μεγάλους χώρους που υπάρχει οξυγόνο και μεταφέρεται η όποια φωτιά και ο καπνός στους γύρω χώρους (…) Οι φίλοι οδηγοί πρέπει να καταλάβουν ότι κινδυνεύει η ζωή τους όταν στοιβάζονται στο κατάστρωμα οχημάτων όταν βρίσκονται εν πλω» είπε ακόμα.