Θα πέσει βαρύς… πέλεκυς στην Αττική Οδό – Τι πιστεύει ο πρωθυπουργός για το χάος

Θα πέσει βαρύς… πέλεκυς στην Αττική Οδό – Τι πιστεύει ο πρωθυπουργός για το χάος

Άμεσα και μέσα στις επόμενες 20 μέρες θα πρέπει η επιτροπή που έχει συσταθεί να καταθέσει το πόρισμά της

Η κακοκαιρία Ελπίδα ανέδειξε και πάλι τις αδυναμίες του κρατικού μηχανισμού, αλλά και το λάθος να δίνεται τυφλή... εμπιστοσύνη σε κάποιους ιδιώτες, όπως η Αττικής Οδός. Γι' αυτό αναμένεται να πέσει βαρύς ο πέλεκυς και με μεγάλο πρόστιμο, μόλις βγει το πόρισμα από την επιτροπή που έχει οριστεί για να διερευνήσει τα αίτια του χάους και της ταλαιπωρίας των πολιτών.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Κυριάκου Μητσοτάκη στο υπουργικό συμβούλιο έγινε αντιληπτό ότι ακόμη και η αναφορά για την στήριξη στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης, χωρίς όμως κάποια περαιτέρω αναφορά στον Χρήστος Στυλιανίδη, μπορεί να ερμηνευτεί ως μια «κίτρινη κάρτα» σε αυτόν καθώς εκεί χρεώνονται τα προβλήματα συντονισμού στα οποία και αναφέρθηκε, όπως τονίστηκε στο κεντρικό δελτίο του ΣΚΑΪ.

Ο πρωθυπουργός «έδειξε» την τοπική αυτοδιοίκηση, τόσο σε επίπεδο Δήμων όσο και σε επίπεδο Περιφέρειας, για την κατάσταση που είδαμε σε περιοχές της πρωτεύουσας αλλά σε κάθε περίπτωση μίλησε ευθέως για τις ευθύνες της αρμόδιας εταιρείας ως αναφορά τον εγκλωβισμό χιλιάδων  οδηγών στην Αττική Οδό.

Η κυβέρνηση μίλησε, από την πρώτη στιγμή για τις ευθύνες που αναλογούν στην εταιρεία διαχείρισης ενώ έχει αρχίσει ο καταλογισμός έμπρακτων ευθυνών με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού, τα 2000 ευρώ που θα δοθούν ως αποζημίωση σε όσους εγκλωβίστηκαν, απόφαση που ελήφθη ύστερα από προσωπική παρέμβαση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Παράλληλα, μέσα σε χρονικό διάστημα 20 ημερών η επιτροπή που συστάθηκε προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια της κακοδιαχείρισης, οφείλει να παραδώσει πόρισμα στον Υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Έπειτα από το πόρισμα, προβλέπεται και η επιβολή προστίμου το οποίο σύμφωνα με την νομοθεσία που ψηφίστηκε το 2020, δύναται να ανέρχεται από 5.000 έως 1 εκατομμύριο ευρώ- βάσει των δεδομένων εύλογα γίνεται αντιληπτό πως αυτό θα προσεγγίσει το μέγιστο.

Όλα αυτά πέραν από τυχόν νομικές προσφυγές στις οποίες θα αποφασίσουν να προχωρήσουν οι πολίτες αφού ακόμη και στελέχη της κυβέρνησης έχουν ενθαρρύνει τις προσωπικές προσφυγές.

Τα παραπάνω βέβαια δεν αποτρέπουν το ενδεχόμενο επιπρόσθετων κυρώσεων όπως ακόμη και μια διακοπή της σύμβασης  του κράτους με την εταιρεία, η οποία κανονικά λήγει το 2024 όπως αναφέρουν στον ΣΚΑΙ κυβερνητικά στελέχη.

Μια τέτοια απόφαση θα επιφέρει προβλήματα για το αν η εταιρεία θα λάβει μέρος στον νέο διαγωνισμό για την διαχείριση της Αττικής Οδού, που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ.

Παράλληλα, ήδη έχουν επιβληθεί πρόστιμα από την ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Γενικά αυτή η κατάσταση και ο τρόπος χειρισμού της κακοκαιρίας δεν άρεσε καθόλου στον πρωθυπουργό και δεν θέλει σε καμία περίπτωση να μείνει άπραγος και θα παρέμβει καταλυτικά, όπου χρειαστεί.