Ο ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση ζητά παράλληλα την παράταση της προσωρινής κράτησης του 49χρονου
Έξι μήνες μετά την εξιχνίαση της υπόθεσης κλοπής των πινάκων του Πικάσο και του Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη, η Δικαιοσύνη άλλαξε τον νομικό χαρακτηρισμό της πράξης που αποδίδεται στον 49χρονο κατηγορούμενο, που βρίσκεται στη φυλακή.
Μετά από αίτημα του 6ου τακτικού ανακριτή, Αθανάσιου Μαρνέρη, που χειρίζεται την υπόθεση, η Εισαγγελία Πρωτοδικών προχώρησε στον ορθότερο νομικό χαρακτηρισμό της κατηγορίας σε διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα πραγμάτων καλλιτεχνικής αξίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένη σε κοινή θέα σε δημόσιο οίκημα άνω των 120.000 ευρώ σε βάρος ΝΠΔΔ.
Η απόφαση αυτή ελήφθη, σύμφωνα με πληροφορίες, με αφορμή έγγραφο της Εθνικής Πινακοθήκης, αλλά και κατάθεση μάρτυρα, από την οποία προκύπτει, ότι οι τρεις πίνακες που εκλάπησαν τον Ιανουάριο του 2012, ανήκουν στην κυριότητα της Εθνικής Πινακοθήκης, η οποία είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και η αξία τους αποτιμάται, αντίστοιχα, σε 2.000.000 ευρώ, 200.000 ευρώ και 1.000 ευρώ.
Τα δύο από τα τρία κλαπέντα έργα που βρέθηκαν, έχουν ήδη επιστραφεί στην Εθνική Πινακοθήκη. Πρόκειται για ένα πίνακα του Pablo Picasso διαστάσεων 56 επί 40 εκ. με θέμα γυναικείο κεφάλι του 1939 και ένα ζωγραφικό έργο του Piet Mondrian διαστάσεων 35 επί 44 εκ. με θέμα Μύλος, του 1905.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αρμόδιος ανακριτής ζητεί από το δικαστικό συμβούλιο την παράταση της προσωρινής κράτησης για τον 49χρονου κατηγορούμενου ελαιοχρωματιστή.