Αποδίδει σε «λανθασμένη διατύπωση» το μήνυμα της για αλλαγή των σχέσεων εργασίας
Αντιδράσεις προκάλεσε μήνυμα που έστειλε η efood προς τους διανομείς, των οποίων οι συμβάσεις έφταναν στην λήξη τους, καλώντας τους να εργαστούν πλέον γι' αυτήν με μπλοκάκι και όχι με σύμβαση εργασίας, με την εταιρεία να κάνει λόγο για «λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας».
Όλα ξεκίνησαν, όταν δημοσιεύτηκε στα κοινωνικά δίκτυα ένα μήνυμα, που είχαν δεχθεί ορισμένοι διανομείς του efood, το οποίο ανέφερε: «Αγαπητέ Rider, στο πλαίσιο της αύξησης της παραγωγικότητας του στόλου και της ευρύτερης στρατηγικής της εταιρείας, θα θέλαμε να σου προτείνουμε να συμμετάσχεις και εσύ στο σχήμα συνεργασίας freelancing. Θέλουμε να συνεχίσεις να εργάζεσαι ως freelancer -ανέφερε το μήνυμα- Θα έχεις την ευελιξία να διαμορφώσεις τις ώρες εργασίας σου και να αυξήσεις τις αποδοχές σου.
Σε διαφορετική περίπτωση θα θέλαμε να σε ενημερώσουμε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ανανέωσης της υπάρχουσας σύμβασης. Παρακαλώ να μας ενημερώσεις άμεσα μέσω ticket για την αποδοχή του παραπάνω, προκειμένου να σε ενημερώσουμε για τα επόμενα βήματα».
Το συγκεκριμένο μήνυμα, όπως ανέφερε και η ίδια η εταιρεία στην ανακοίνωση της, είχε σταλεί σε 115 από τους 2.700 διανομείς. Αυτή η εξέλιξη προκάλεσε και την αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό, δηλώνοντας την συμπαράστασή της στου διανομείς.
Η απάντηση της εταιρείας
Η efood, με σημερινή της ανακοίνωση, διευκρινίζει προς τους διανομείς, συνεργάτες και χρήστες, πως «η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική. Ουδεμία πρόθεση είχε να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους διανομείς, αλλά αντιθέτως να προσφέρει, σε όσους το επιθυμούν και λήγει η σύμβασή τους, έναν νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία, που θα λειτουργήσει θετικά προς τις δύο πλευρές. Το efood τοποθετεί την πετυχημένη επιχειρησιακή του ύπαρξη δίπλα στους διανομείς και τους διαβεβαιώνει πως με βασικές αρχές του τη διαφάνεια, τη συνέπεια και το σεβασμό προς τους συνεργάτες του ουδεμία πρόθεση έχει να μειώσει το στόλο του, αντιθέτως τον αυξάνει διαρκώς».
Η εταιρεία στην ίδια ανακοίνωση, σημειώνει ότι αδιαπραγμάτευτη στάση της είναι η διασφάλιση των δικαιωμάτων των διανομέων και των συνεργατών της. «Αποδοκιμάζουμε τη χθεσινή λανθασμένη επικοινωνία, καθώς δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρείας. To efood αποτελεί εδώ και 10 χρόνια τη Νο1 υπηρεσία delivery, επενδύοντας σε ένα πρότυπο περιβάλλον εργασίας με σταθερές συνεργασίες και αυτή τη στιγμή απασχολεί 3.700 εργαζόμενους εκ των οποίων οι 3.000 είναι διανομείς σε όλη την Ελλάδα» σημειώνει σχετικά.
Επίσης, σημειώνεται ότι «δεδομένης της ταχείας ανάπτυξης του κλάδου και των συνεχών επενδύσεων από την εταιρία υπολογίζεται να δημιουργηθούν άλλες 7.500 θέσεις εργασίας εντός του 2022, εκ των οποίων οι 7.000 αφορούν διανομείς. Οι διανομείς αποτελούν θεμέλιο της πλατφόρμας, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πρόσωπο της εταιρείας στους καταναλωτές. Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τους διανομείς παρέχει συμβάσεις ορισμένου και αορίστου χρόνου, καθώς και τη σύμβαση με πάροχο ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου (freelancer).
Στην σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, προσαυξήσεις σε ημέρες και ώρες που προβλέπονται, ασφαλιστικές εισφορές, μηνιαίο bonus απόδοσης, μηνιαία παροχή σε κάρτα καυσίμων, ιδιωτική ασφάλεια, αποζημίωση δικύκλου, πλήρη επαγγελματικό εξοπλισμό, εκπαίδευση και ευκαιρίες εξέλιξης. Στο μοντέλο ανεξάρτητης συνεργασίας (freelancer), οι συνεργάτες - διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, αμοιβή ανά παραγγελία, πρόσθετη αμοιβή ανάλογα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις, παροχή επαγγελματικού εξοπλισμού, προσωπικό προγραμματισμό στις ώρες και ημέρες εργασίας, απόλυτο έλεγχο των αποδοχών τους και εκπαίδευση».