«Ήθελε να γίνει πρωταγωνίστρια, να παίξει τον μεγάλο ρόλο»
Δεν απέδωσε τελικά καρπούς η προσπάθεια που έκανε ο Πέτρος Φιλιππίδης να πείσει την ανακρίτρια στην απολογία του πως είναι «θύμα εκδίκησης» -όπως ο ίδιος είπε- και να κατηγορήσει μία από τις καταγγέλλουσες πως είναι «εμμονική». Ο κατηγορούμενος απολογήθηκε στις 27 Ιουλίου κάτω από συνθήκες άκρας μυστικότητας και μάλιστα, όπως λέγεται, «πάγωσε» στο άκουσμα της απόφασης για προφυλάκισή του.
Με τα υπομνήματα που κατέθεσε στην ανακρίτρια ο ηθοποιός, και τα οποία αποκαλύπτει το «Πρώτο Θέμα», αλλά και τις απαντήσεις που έδωσε στη δικαστική λειτουργό αρνείται τα πάντα. Μιλάει για «ψευδείς και ανυπόστατους ισχυρισμούς», για «μανία εκδίκησης» και προς επίρρωση των ισχυρισμών του επικαλείται έξι καταθέσεις μαρτύρων υπερασπίσεώς του.
Πέτρος Φιλιππίδης: «Είχε εμμονή μαζί μου»
Ο Πέτρος Φιλιππίδης κατηγορείται ότι βίασε συνάδελφό του, κόρη ηθοποιού. Με τη μητέρα της μάλιστα είχε συνεργαστεί σε δύο θεατρικές παραστάσεις από το 2004 έως το 2010. Η καταγγέλλουσα έχει καταθέσει ότι ο κατηγορούμενος της επιτέθηκε σεξουαλικά τον Σεπτέμβριο του 2008 στο καμαρίνι του θεάτρου «Ήβη» και ενώ τον είχε επισκεφθεί στο πλαίσιο επαγγελματικού ραντεβού.
Εκεί ο ηθοποιός, σύμφωνα με τη μαρτυρία της, προχώρησε σε ασελγείς πράξεις εναντίον της, οι οποίες με βάση τον νέο Ποινικό Κώδικα συνιστούν το αδίκημα του βιασμού ακόμη και αν δεν υπήρξε συνουσία. Επιπρόσθετα, υποστηρίζει ότι ο συνάδελφός της περίπου τρεις μήνες πριν τον βιασμό της στο θέατρο την είχε καλέσει σε γραφείο θεατρικής εταιρείας και εκεί προσπάθησε για πρώτη φορά να έρθει σε σεξουαλική επαφή μαζί της παρά τη θέλησή της.
Ο ηθοποιός προέβαλε μια διαφορετική εκδοχή των πραγμάτων. Κατέθεσε ότι γνώρισε την καταγγέλλουσα το 2007 κατόπιν μεσολάβησης της μητέρας της, επειδή η κόρη της είχε εκφράσει την επιθυμία να ασχοληθεί με το θέατρο. Υποστήριξε δε ότι μερίμνησε ώστε η κοπέλα να εισαχθεί «άνευ εξετάσεων» σε ιδιωτική σχολή δραματικής τέχνης φίλου του, στην οποία δίδασκε μέχρι και τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς και εκείνος.
Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων η αντίδικός του «φαινόταν ότι ήθελε κάτι παραπάνω» και γενικότερα είχε προς εκείνον μια «αρρωστημένη και εμμονική συμπεριφορά». Διατείνεται πως ο ίδιος ουδέποτε προσπάθησε να την προσεγγίσει ερωτικά και πως δεν της τηλεφωνούσε βραδινές ώρες, ούτε της έστελνε μηνύματα. «Αντιθέτως», λέει, «εκείνη μου τηλεφωνούσε συνεχώς και επίμονα, ακόμη και σε περίοδο καλοκαιρινών διακοπών που βρισκόμουν μαζί με την οικογένειά μου, κάτι το οποίο με έφερνε σε δύσκολη θέση…».
«Έψαχνε κάποιον έμπειρο για να βοηθηθεί επαγγελματικά»
Στη γραμμή της άρνησης κινήθηκε ο κατηγορούμενος και σε ό,τι αφορά στα καταγγελλόμενα της αντιδίκου του για βιασμό της στο θέατρο «Ήβη».
«Ουδέποτε είχα καμαρίνι δικό μου, καθότι ήμουν σκηνοθέτης και δεν έπαιζα ως ηθοποιός στην παράσταση. Τα πράγματά μου τα άφηνα στο γραφείο του επιστάτη του θεάτρου, ο οποίος κλείδωνε και ξεκλείδωνε το γραφείο του όταν τα χρειαζόμουν», κατέθεσε χαρακτηριστικά.
Η δεύτερη κατηγορία κατά του Πέτρου Φιλιππίδη αφορά απόπειρα βιασμού τον Φεβρουάριο του 2010 στο θέατρο «Μουσούρη». Συνάδελφός του κατέθεσε ότι εντός του θεάτρου υπέστη άγρια σεξουαλική επίθεση από τον ίδιο και στην προσπάθειά της να γλιτώσει από τα χέρια του φώναζε και υπέστη τραυματισμό. Σύμφωνα με την καταγγέλλουσα, ο ηθοποιός μετά την επίθεση εναντίον της, την απείλησε ότι θα την καταστρέψει επαγγελματικά.
Για την κατηγορία αυτή ο γνωστός ηθοποιός υποστήριξε πως το 2010 χρειάστηκε να αναζητήσει μια πιθανή αντικαταστάτρια ηθοποιού και συναντήθηκε με την καταγγέλλουσα όταν ένας δικηγόρος κοινός γνωστός τους του μίλησε για εκείνη, αναφέροντάς του ότι του στέλνει το βιογραφικό της «ανιψιάς του».
Στη συνέχεια, όπως λέει, προσκάλεσε την κοπέλα στο θέατρο για να παρακολουθήσει την παράσταση και μετά το τέλος αυτής την κάλεσε στο καμαρίνι του για να του πει τις εντυπώσεις της. Η ανακρίτρια ρώτησε τον κατηγορούμενο για ποιο λόγο ήθελε τη γνώμη μιας νέας ηθοποιού την οποία δεν γνώριζε καν και ο κατηγορούμενος απάντησε. «Ήταν μια παρόρμηση, δεν θα μου έλεγε κάτι κακό αφού ερχόταν να πάρει μια δουλειά».
«Ανακρίτρια: Γιατί επιλέξατε το θέατρο για να βρεθείτε;
Πέτρος Φιλιππίδης: Της είπα να έρθει εκεί γιατί εμένα δεν μου είναι εύκολο να κυκλοφορώ άνετα χωρίς να με δει κάποιος, ειδικά σε ξενοδοχείο. Δεν ήθελα να μας δουν, δεν ήθελα να δημιουργήσω πρόβλημα ούτε σε εμένα ούτε σε εκείνη».
Ανακρίτρια: Άρα θεωρείτε ότι η αναγνωρισιμότητα αυτή ως θύμα απόπειρας βιασμού θα ήταν θετική;
Πέτρος Φιλιππίδης: Σήμερα πιστεύω ότι μετά το κίνημα του ΜeΤoo έχει θετικό πρόσημο. Το έκανε αυτό για να πάρει τη δουλειά, ίσως μέχρι τώρα δεν είχε τη δουλειά που θα ήθελε. Ήθελε να γίνει πρωταγωνίστρια, να παίξει τον μεγάλο ρόλο».