Εκτός ΑΕΙ μένουν περίπου 26.500 υποψήφιοι έναντι 17.052 το 2020
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2021 και λόγο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) φέτος, θα έχουμε 9.000 περισσότερα παιδιά από πέρσι, που κρίθηκε ότι δεν πληρούν τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να συμπληρώσουν μηχανογραφικό.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας, που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η ΕΒΕ ανά επιστημονικό πεδίο διαμορφώνεται για τις Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Σπουδές στο 8,94, τις Θετικές και Τεχνολογικές Σπουδές στο 9,58, τις Σπουδές Υγείας και Ζωής στο 9,70 και των Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής στο 8,27.
Πέρσι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις 90.612 υποψήφιοι και εισήχθησαν 73.560 (οι θέσεις για όσους συμμετείχαν στις πανελλαδικές ήταν 73.687). Επομένως, το 2020 έμειναν εκτός ΑΕΙ 17.052 υποψήφιοι.
Με βάση τα αριθμητικά στοιχεία των επιτυχόντων, με τα έως τώρα δεδομένα, άρα χωρίς συνυπολογισμό των ειδικών μαθημάτων, φέτος έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις 90.851 υποψήφιοι για σχεδόν ισάριθμες θέσεις. Υπολογίζεται, ότι σε σχέση με πέρυσι, θα μείνουν εκτός ΑΕΙ λόγω ΕΒΕ στο πρώτο στάδιο περίπου 9.400 υποψήφιοι επιπλέον.
Ωστόσο, όπως σημειώνεται, αξιόπιστη εναλλακτική που προσφέρεται για όλους αποτελούν τα δημόσια ΙΕΚ, σε σύγχρονες, ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση (πχ όπως για παράδειγμα web designers/web developers, τεχνικοί τουριστικών μονάδων, τεχνικοί αγροτουρισμού, στελέχη διεθνούς εμπορίου).
Για φέτος οι προσφερόμενες θέσεις είναι περισσότερες από 24.000, εκ των οποίων 8.077 μέσω παράλληλου μηχανογραφικού. Επομένως, στα δημόσια ΙΕΚ θα μπορούν να απορροφηθούν όχι μόνο οι 9.400 υποψήφιοι που προβλέπονται στο παρόν στάδιο να μείνουν εκτός ΑΕΙ λόγω ΕΒΕ, αλλά και όλοι όσοι θα έμεναν ούτως ή άλλως εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Στο μεταξύ, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ ο εκπαιδευτικός, Γιώργος Χατζητέγας, πέρσι από το γενικό λύκειο εισήχθη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 87,5% των υποψηφίων, ενώ φέτος θα εισαχθή το 65%, και συμπληρώνει ότι αυτά τα παιδιά θα πρέπει να κάνουν μηχανογραφικό για τα δημόσια ΙΕΚ. Κατά τα υπόλοιπα, σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα «δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να μιλήσουμε για αύξηση ή μείωση των βάσεων, γιατί το σύστημα προσμέτρησης των μορίων είναι διαφορετικό από πέρσι».