Πέντε βυτιοφόρα δεσμεύτηκαν και κατασχέθηκαν
Χωρίς τον... ξενοδόχο υπολόγιζαν οι λαθρέμποροι με χημικούς διαλύτες, καθώς τους έπιασαν στα πράσα οι τελωνειακοί ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Αφορά ένα κύκλωμα με βυτία, που μεταφέρουν χημικούς διαλύτες και δηλώνονται ως πρώτη ύλη για την παραγωγή άλλων εμπορευμάτων. Οι παραλήπτριες εταιρίες, τις περισσότερες φορές, δεν έχουν καμία δυνατότητα παραγωγικής δραστηριότητας ή είναι «γραφεία-βιτρίνες». Με τον τρόπο αυτό οι οδηγοί των βυτίων καταφέρνουν να εμφανίζουν στους ελέγχους διακίνησης νομότυπα παραστατικά και να ξεπερνούν εύκολα το πρώτο φίλτρο ελέγχου.
Νοθεύουν τα καύσιμα και κερδίζουν πολλά
Οι παραβάτεςβρίσκουν επιτήδειους στο εσωτερικό δίκτυο, που νοθεύουν τα καύσιμα, καθώς αυτοί οι διαλύτες τοποθετούνται σε δεξαμενές για αλλάζουν τη σύνθεση του νόμιμου καυσίμου.
Το κέρδος για τα κυκλώματα λαθρεμπορίου είναι πολύ σημαντικό, αφού οι διαλύτες προστίθενται στο νόμιμο προϊόν χωρίς την επιβάρυνση του ΕΦΚ. Ενδεικτικά, το κέρδος, που μοιράζεται το
κύκλωμα, προσεγγίζει για κάθε χίλια λίτρα διαλύτη τα 1.200 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι, από κάθε φορτίο είκοσι τριών χιλιάδων λίτρων, το κέρδος είναι περίπου 27.000 ευρώ.
Η λειτουργία του μηχανισμού της ΑΑΔΕ
Ο ελεγκτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ αναπτύσσει σταδιακά δύο δίκτυα. Το ένα αφορά τη συλλογή και διαχείριση των πληροφοριών και το άλλο την επιχειρησιακή δράση για τον έλεγχο στο πεδίο (κατάσχεση, φύλαξη, εργαστηριακές αναλύσεις, έκδοση καταλογιστικών πράξεων και υποστήριξη στα δικαστήρια). Μόνο στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ, χρησιμοποιώντας το δίκτυο πληροφοριών, κατάφεραν να αιφνιδιάσουν τα κυκλώματα λαθρεμπορίας τρεις φορές,
εντοπίζοντας πέντε βυτία με χημικούς διαλύτες, συνολικής ποσότητας 135.000 λίτρων.
Άλλαξαν στρατηγική οι ελεγκτές
Μια νέα στρατηγική εφαρμόζει ο ελεγκτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ με την πρόκληση άμεσης ζημιάς στους λαθρεμπόρους και αυτό επιτυγχάνεται με την αυτόματη δέσμευση και κατάσχεση των μέσων μεταφοράς. Τα πέντε βυτιοφόρα δεσμεύτηκαν και κατασχέθηκαν εντός της ίδιας ημέρας, προκαλώντας σημαντική οικονομική φθορά στο δίκτυο λαθρεμπορίας. Ενδεικτικά, ένα μεταχειρισμένο βυτιοφόρο κοστίζει περίπου 70.000 ευρώ, άρα η ζημιά, που προκλήθηκε στο δίκτυο από τα μέσα μεταφοράς ξεπερνά τα 350.000 ευρώ, από το κόστος εμπορεύματος περίπου 54.000 ευρώ και από την απώλεια κερδών περίπου 162.000 ευρώ.
Η πρώτη κατάσχεση θεωρήθηκε τυχαία από τα κυκλώματα, η δεύτερη δημιούργησε προβληματισμό και τα ανάγκασε να σταματήσουν για λίγες ημέρες τις αποστολές διαλυτών. Η τελευταία κατάσχεση φαίνεται να δημιουργεί εκνευρισμό, αφού δρομολογημένες αποστολές προς την Ελλάδα ουδέποτε έφτασαν. Το τελευταίο χτύπημα ήταν συντριπτικό και σίγουρα αποτελεί μια μεγάλη επιτυχία για την ΑΑΔΕ, κάτι που έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στους λαθρέμπορους.