Επιχειρηματική επίσκεψη στο Bordeaux τη Γαλλίας πραγματοποίησαν ο Δήμος Αριστοτέλη και το Επιμελητήριο Χαλκιδικής
Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και οι αρχές στην Χαλκιδική θέλουν να κάνουν το επόμενο βήμα για την άνοδο της οινοποιίας, που ανθεί στην περιοχή. Στο πλαίσιο αυτό έγιναν τα εξής:
· Επιχειρηματική επίσκεψη στο Bordeaux τη Γαλλίας (25 & 26.6.21) πραγματοποίησαν ο Δήμος Αριστοτέλη και το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, προκειμένου να δρομολογήσουν διαδικασίες οινικής δικτύωσης της Ανατολικής Χαλκιδικής με οινότοπους του γεωγραφικού άξονα Αρκασόν – Μπορντώ - Λιμπούρν, μιας μητροπολιτικής αμπελουργικής γαλλικής περιοχής, που συγκεντρώνει σχεδόν 1.250.000 κατοίκους.
· Η παρέμβαση, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Έλληνα specialist στη γαλλική τουριστική αγορά Yalos Tours, εστίασε καταρχάς στην προώθηση του τοπικού οινικού προϊόντος ως μορφής εναλλακτικού τουρισμού. Δώδεκα (12) εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων του Bordeaux παρακολούθησαν τον τρόπο με τον οποίο οι οινικοί σταθμοί του Δήμου Αριστοτέλη στην Αρναία, τη Μεγάλη Παναγία, το Γομάτι και την Ιερισσό προϊδεάζουν τον οινοταξιδευτή για την εικόνα των αθωνικών αμπελοκαλλιεργειών.
· Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο του Bordeaux από τον ίδιο το Δήμαρχο Αριστοτέλη κ. Στέλιο Βαλιάνο, ο οποίος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη μοναδικότητα της αθωνικής οινικής κληρονομιάς, όπως αυτή απαντάται στην αγιώνυμη πολιτεία αλλά και πριν από αυτήν. Ξεχωριστή ήταν όμως και η τοποθέτηση της εκπροσώπου του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, κ. Κορίνας Ζολά, σε ό,τι αφορά τον τρόπο με τον οποίο η επαγγελματική κοινότητα του Νομού στηρίζει την καινοτομία και την εξωστρέφεια.
· Εκτός του οίνου, η παρουσίαση εστίασε στην προώθηση του τσίπουρου, ως προϊόντος ζύμωσης στέμφυλων. Ως ειδικές ανθρώπινες δραστηριότητες, που σχετίζονται με την οινοπαραγωγή, αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων οι τσιπουρογιορτές του Φθινοπώρου στα τοπικά τσιπουροκάζανα. Ως προϊόν Π.Ο.Π. Αρναίας αναφέρθηκε η μουντοβίνα, η οποία αποτελεί απόσταγμα από κηρύθρα και παράγεται κάθε χρόνο από ντόπιους μελισσοκόμους στις αρχές του καλοκαιριού.
· Από τις παρουσίες που ξεχώρισαν ήταν αυτή του διευθυντή της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων του Bordeaux, κ. Pierre Creuze, που αριθμεί περί τα 400 μέλη. Ο κ. Creuze αποδέχθηκε πρόσκληση συμμετοχής σε οινικό ταξίδι εξοικείωσης στην Ανατολική Χαλκιδική, το οποίο θα πραγματοποιηθεί τον επόμενο Οκτώβριο με τη συνεργασία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.
· Στο ίδιο ταξίδι προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν όσοι έλαβαν μέρος στην εκδήλωση, ενώ ξεχωριστή ήταν η πρόταση του Yalos Tours στα μέλη συγκεκριμένης ένωσης οινοπαραγωγών του Leognan να ακολουθήσουν την οινική διαδρομή «από τη Θεσσαλονίκη στον Άθωνα».
· Όλοι οι συμμετέχοντες παρέλαβαν ολοκληρωμένο και κοστολογημένο από το Yalos Tours πρόγραμμα 8ημερων οινοπολιτιστικών διακοπών στο Δήμο Αριστοτέλη, το οποίο αποτελεί τουριστική πρόταση, έτοιμη προς διοχέτευση στην εύρωστη αγορά του Bordeaux.
· Η ελληνική αποστολή επισκέφθηκε γαλλικά château, προκειμένου να κατανοήσει τον τρόπο εφαρμογής οινοτουριστικών κανόνων marketing σε μια περιοχή όπου ο άνθρωπος εδώ και οκτώ (8) αιώνες παράγει οίνο και λειτουργεί σεβόμενος το φυσικό περιβάλλον.
· Ξεχωριστή ήταν τέλος η συνάντηση του Δημάρχου Αριστοτέλη με την εκπρόσωπο της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Saint Emilion, κ. Sabine Silvestrini, καθώς και με εκπροσώπους της εκεί δημοτικής αρχής. Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών συμφωνήθηκε η σύνδεση οινικών τόπων του Δήμου Αριστοτέλη με αντίστοιχους του Saint Emilion, που αποτελεί περιοχή χαρακτηρισμένη από την UNESCO ως world heritage site.
· Δεδομένου ότι ο Δήμος Αριστοτέλη και η «Αριστοτελική Σύμπραξη» Επαγγελματιών του Δήμου αναπτύσσουν ολοκληρωμένο επαγγελματικό σχέδιο για την οινοτουριστική και αγροτουριστική ανέλιξη της Ανατολικής Χαλκιδικής, ο Δήμαρχος Αριστοτέλη, Στέλιος Βαλιάνος δήλωσε: «τολμούμε να αναμετρούμε τη μοναδικότητα των εικόνων του Άθωνα και του Δήμου Αριστοτέλη με τις εικόνες καθιερωμένων οινικών τόπων ανά τον κόσμο, επικεντρώνοντας την προωθητική μας καμπάνια στα αυθεντικά χαρακτηριστικά των ντόπιων αμπελουργών. Πέραν της ποιοτικής οινικής μας παραγωγής, ο μύθος των αγιορειτών να συλλέγουν καρπούς και να οινοποιούν από τον 11ο αιώνα συμπληρώνει τα σκηνικά που διαδραματίζονται στα γλέντια των τσιπουροπαραγωγών αλλά και στα καζάνια παραγωγής μουντοβίνας από τους μελισσοκόμους του ορεινού όγκου. Όλες αυτές τις συνήθειες τις μετατρέπουμε σε τουριστικό προϊόν, τοποθετώντας σε αυτό το ανθρώπινο στοιχείο, την ντοπιολαλιά και προπαντός την τοπική παράδοση. Και αυτό αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα της Ελλάδας, που δε σκηνοθετείται και προπαντός δεν κοστολογείται. Προσφέρεται απλόχερα, συνθέτοντας το παζλ της «ελληνικής φιλοξενίας».
· Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης δήλωσε: «Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής στέκεται πάντα αρωγός σε κινήσεις που προωθούν τον τουρισμό και ενισχύουν τις παραγωγικές επιχειρήσεις τοπικών προϊόντων της Χαλκιδικής. Στο πλαίσιο αυτό, η στρατηγική μας συνεργασία με τον Δήμο Αριστοτέλη, έχει πλέον αποκτήσει στέρεες βάσεις και εξελίσσεται εντός και εκτός συνόρων, με στόχο πάντα την ανάπτυξη της Ανατολικής Χαλκιδικής και των τοπικών επιχειρήσεων. Η δικτύωση με την γαλλική πρωτεύουσα της οινοποιίας, αποτελεί για τον Δήμο Αριστοτέλη και το Επιμελητήριο Χαλκιδικής μια πρόκληση που αναβαθμίζει και τοποθετεί την περιοχή στον παγκόσμιο χάρτη του οινοτουρισμού, με πρόσβαση στην τεχνογνωσία ενός παγκόσμιου σύγχρονου οινικού brandname, δίπλα στο ιστορικό οικουμενικό brandname του σταγειρίτη φιλοσόφου Αριστοτέλη.