Πώς οδηγήθηκε η ΕΛ.ΑΣ. στη σύλληψη του 49χρονου ελαιοχρωματιστή
Νέες αποκαλύψεις βλέπουν το φως της δημοσιότητας για την «κλοπή του αιώνα», της αφαίρεσης πριν από εννέα χρόνια των δύο πασίγνωστων πινάκων του Πικάσο και του Μοντριαν από την Εθνική Πινακοθήκη.
Η ΕΛΑΣ έπειτα από έρευνες οδηγήθηκε σε ένα 49χρονο άνδρα ο οποίος συνελήφθη και έχει ομολογήσει.
Όπως αναφέρθηκε στη σχετική συνέντευξη Τύπου ο 49χρονος συλληφθείς για την κλοπή, είναι οικοδόμος – ελαιοχρωματιστής στο επάγγελμα, πατέρας δύο παιδιών, και διέπραξε μόνος του την κλοπή.
Ο 49χρονος είχε λευκό ποινικό μητρώο αν και είχε κατηγορηθεί για μικροκλοπές σε κατάστημα σε νεαρή ηλικία, υπόθεση για την οποία είχε αθωωθεί.
Ο καθ’ ομολογία δράστης της κλοπής των δύο πινάκων αποκάλυψε πού έκρυβε τα δύο έργα και παραδέχθηκε επίσης ότι κατέστρεψε άθελά του το τρίτο έργο, το θρησκευτικό σχέδιο του Κάτσια του 17ου αιώνα.
Κατά τη διάρρηξη τραυματίστηκε με αποτέλεσμα το έργο να τσαλακωθεί. Όταν πήγε σπίτι του διαπίστωσε ότι είχε υποστεί σημαντικές φθορές και τότε το τσαλάκωσε και τον πέταξε στην τουαλέτα, όπως αναφέρει η ΕΡΤ.
Ο ίδιος ανέφερε ότι παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη και γνώριζε τα πάντα. Γνώριζε ακόμα και πότε πήγαιναν για τσιγάρο οι φύλακες, όπως είπε χαρακτηριστικά. Επίσης είχε επισκεφθεί πολλές φορές το χώρο για να κάνει κατόπτευση.
Στις 4:30 τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 μέσα σε 7 μόλις λεπτά απενεργοποίησε τον συναγερμό της Εθνικής Πινακοθήκης παραβίασε την πόρτα αλουμινίου του εξωτερικού χώρου, μπήκε στον εσωτερικό χώρο και άρπαξε το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πικάσο, ένα έργο του Ολλανδού Πιτ Μοντριάν κι ένα σχέδιο του Ιταλού Γουλιέλμου Κάτσια, με τον Άγιο Diego de Alcalά …
Όταν ρωτήθηκε γιατί επέλεξε τους συγκεκριμένους πίνακες είπε «γιατί αυτούς βρήκα μπροστά μου» απάντηση την οποία άκουσαν με αρκετή επιφυλακτικότητα οι αστυνομικοί οι οποίοι συνεχίζουν τις έρευνες ώστε να ρίξουν φως και σε κάποιες άλλες πτυχές της υπόθεσης, όπως το πότε μεταφέρθηκαν οι πίνακες στη ρεματιά.