Ανοιχτός παραμένει ο φάκελος της κλοπής του μοναδικού πίνακα του Πικάσο που διέθετε η Εθνική Πινακοθήκη 9 χρόνια μετά την κινηματογραφική κλοπή.
Το ριζικά ανακαινισμένο κτίριο αναμένεται να επαναλειτουργήσει τέλος Μαρτίου και το ερώτημα είναι, αν οι έρευνες θα τελεσφορήσουν και τα εγκαίνια θα γίνουν με τον πίνακα και πάλι στις προθήκες. Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, στο πίσω μέρος του καμβά, ο Πικάσο είχε κάνει το 1949 χειρόγραφη αφιέρωση στον ελληνικό λαό για την προσφορά του στον πόλεμο κατά του ναζισμού.
«Ένα έργο κλεμμένο από Πινακοθήκη, από μουσείο, είναι εκτός συναλλαγής. Ο συγκεκριμένος που το παρήγγειλε, θα το έχει αποκλειστικά και μόνο στο σαλόνι του. Δεν μπορεί ούτε να το επιδείξει, ούτε να το παρουσιάσει σε κάποιο γεύμα» επισημαίνει ο δικηγόρος Στέλιος Γκαρίπης, συλλέκτης και εκτιμητής έργων τέχνης.
Οι αστυνομικοί παρά τις προσπάθειες δεν βρήκαν ποτέ τον ψιλόλιγνο άντρα που αφαίρεσε χειρουργικά τον πίνακα αξίας άνω των 20 εκατ. ευρώ στις 12 Ιανουαρίου 2012. Ο μόνος που τον είδε, ήταν ένας φύλακας. «Υπάρχουν εμμονικοί συλλέκτες, που θέλουν πάση θυσία έναν τέτοιο πίνακα στο σαλόνι τους», επισημαίνει ο ιδιωτικός ερευνητής Γιώργος Τσούκαλης.
Η κλοπή αποκάλυψε τα κενά ασφαλείας στην Εθνική Πινακοθήκη. «Ο συγκεκριμένος πίνακας είχε εκτεθεί, χωρίς προστατευτικό υαλοπίνακα, χωρίς καν τζάμι, κρεμασμένος από μία πρόκα», υπογραμμίζει ο Μάνος Στεφανίδης, κριτικός τέχνης και πρώην επιμελητής της Εθνικής Πινακοθήκης.
Ο φάκελος της υπόθεσης παραμένει ανοιχτός για την Αστυνομία που αναζητά ακόμα και σήμερα στοιχεία και πληροφορίες.