Πανελλήνιες 2020: Βατά τα σημερινά θέματα στη Χημεία και την Οικονομία

Πανελλήνιες 2020: Βατά τα σημερινά θέματα στη Χημεία και την Οικονομία

Χωρίς ιδιαίτερες παγίδες, αλλά με κλιμακούμενη δυσκολία

Χωρίς ιδιαίτερες παγίδες, αλλά με κλιμακούμενη δυσκολία, ήταν τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα μαθήματα της Χημείας και της Οικονομίας.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά το μάθημα της Χημείας και τα θέματα για τους υποψήφιους που έχουν επιλέξει το νέο σύστημα (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), αυτά κάλυψαν όλη την εξεταστέα ύλη και ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας. Όπως ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Σταυρούλα Καζάλη, χημικός, καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Αγίου Δημητρίου, οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα μπορέσουν να γράψουν καλά. «Τα θέματα δεν ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά, ωστόσο ήταν έξυπνος ο τρόπος με τον οποίο συνδυάστηκαν τα διάφορα κεφάλαια από την ύλη», σημείωσε.

Ιδιαίτερα για τη λύση των θεμάτων Γ και Δ, όπως επεσήμανε η κ. Καζάλη, οι μαθητές θα έπρεπε να έχουν κατανοήσει καλά την ύλη και να κάνουν σωστή διαχείριση χρόνου.

Όσον αφορά στα θέματα της Χημείας, στα οποία εξετάστηκαν υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών), ήταν καλύτερα διατυπωμένα σε σχέση με τα περυσινά και ήταν επίσης διαβαθμισμένης δυσκολίας. Ιδιαίτερα για το Γ θέμα, όπως σχολίασε η κ. Καζάλη, αφορούσε καθαρά το κομμάτι της οργανικής χημείας, οπότε αναμένεται να γράψουν όλοι καλά.

Σημειώνεται ότι το Β3 θέμα ήταν κοινό και στις δύο εξετάσεις (νέο και παλαιό σύστημα).

Στο μάθημα της Οικονομίας, επίσης, δεν υπήρξαν ιδιαίτερες παγίδες. Όπως σχολίασαν από κοινού στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι καθηγητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Αγίου Δημητρίου, Βάια Μανιά και Βασίλης Πολυχρονόπουλος, τα θέματα των εξετάσεων και των δύο συστημάτων ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας και χαρακτηρίζονται βατά.

Ιδιαίτερα για το νέο σύστημα, όπως ανέφεραν, τα θέματα Γ και Δ ήταν πολύ καλά δομημένα, με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας, σαφώς διατυπωμένα και απαιτούσαν σχετικά εύκολους υπολογισμούς.

Το θέμα Δ είχε κοινά δεδομένα στα δύο συστήματα.

Όπως είπαν, τα θέματα επιτρέπουν στους μαθητές να γράψουν με ευκολία ανάλογα με τις δυνατότητές τους.