Έρχεται ο «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας», μία από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις που έγιναν ποτέ
Μία από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις που έγιναν ποτέ στην πρωτεύουσα, ο «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας», προγραμματίζεται να αρχίσει στα τέλη του μήνα, μετά το «πράσινο φως» που έδωσε το δημοτικό συμβούλιο για την υλοποίηση του και θα αλλάξει άρδην η εικόνα της Αθήνας.
Μιλώντας σήμερα στον ΑΝΤ1, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης σημείωσε πως υπήρξε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για την κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία είχε να γίνει από το 2004, ενώ όλες οι παρεμβάσεις στη χειρότερη περίπτωση θα έχουν επίπτωση στην πόλη μόλις 4%, όπως είπε.
Ο δήμαρχος τόνισε ότι «το στοίχημα της πόλης είναι η μεικτή χρήση, να συμβιώνουμε όλοι μαζί οι μόνιμοι κάτοικοι οι εργαζόμενοι και οι τουρίστες, και αυτό θέλουμε να πετύχουμε», ενώ ανέφερε ότι «ο Μεγάλος περίπατος απελευθερώνει 50 στρέμματα δημόσιου χώρου» και τόνισε ότι «σήμερα η Αθήνα αδικείται και μας αδικεί όλους».
Τι θα αλλάξει στο κέντρο της Αθήνας
Η ανάπλαση της Πανεπιστημίου θα αποδώσει περίπου 7.000 τ.μ. στον δημόσιο χώρο ενώ αναδεικνύεται και η «Τριλογία» (Εθνική Βιβλιοθήκη - Πανεπιστήμιο - Ακαδημία Αθηνών). Η παρέμβαση επίσης, θα περιλάβει και την Πατησίων, από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου, για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Στην οδό Βασιλίσσης Όλγας, το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό του Ολυμπίου Διός ενώ η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της γραμμής του τραμ.
Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα δημιουργήσει περίπου 10.500 τ.μ., νέου δημόσιου χώρου. Η Ηρώδου Αττικού μετατρέπεται σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ.. Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και των κατοίκων. Η ανάπλαση της Ηρώδου Αττικού θα αποδώσει περίπου 5.000 τ.μ. στον δημόσιο χώρο. Η οδός Ερμού μέχρι την οδό Αγ. Ασωμάτων και η οδός Αθηνάς θα μετατραπούν σε οδούς ελεύθερες από Ι.Χ. με εξαιρέσεις τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, κατοίκων και ξενοδοχείων.
Η κυκλοφορία των λεωφορείων θα γίνεται μόνο σε καθορισμένους άξονες.
Περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ., γίνεται και η Πλάκα, η Μητροπόλεως, όπως και το Εμπορικό Τρίγωνο, με τις παραπάνω εξαιρέσεις οχημάτων. Για την πλατεία Συντάγματος, το σχέδιο περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Φιλελλήνων στο ύψος της πλατείας, για τη δημιουργία ενός νέου κοινόχρηστου χώρου στην καρδιά της πόλης.
Τέλος, στις πλατείες Θεάτρου, Δικαιοσύνης και Κοραή δρομολογούνται σημαντικές τοπικές παρεμβάσεις για την ανάπλασή τους, ενώ σε δεύτερο χρόνο, το σχέδιο προβλέπει την υλοποίηση της σύνδεσης του Περιπάτου με την Ακαδημία Πλάτωνος.