Σχετικά με τα αρνητικά σχόλια για τον φωτισμό που επιλέχθηκε
Απάντηση στις επικρίσεις που δέχθηκε, σχετικά με τον Χριστουγεννιάτικο στολισμό της Βασ. Σοφίας που ανέλαβε, έδωσε το Ίδρυμα Ωνάση δια της διευθύντριας πολιτισμού, Αφροδίτη Παναγιωτάκου.
Μιλώντας στον ρ/σ «Παραπολιτικά 90,1», η κ. Παναγιωτάκου διευκρίνισε, ότι η ομάδα του Iδρύματος Ωνάση, που ήταν υπεύθυνη για τον χριστουγεννιάτικο στολισμό, συμφώνησε από κοινού με το Δήμο της Αθήνας, στο συγκεκριμένο τρόπο στολισμού της Βασιλίσσης Σοφίας. «Ο δημόσιος χώρος δεν είναι ιδιοκτήτη κρατική περιουσία, είναι δημόσιος χώρος, είμαστε όλοι συνιδιοκτήτες και συνδιαχειριστές. Η ομάδα ήταν κοινή, εμείς και ο Δήμος της Αθήνας. Αρα λοιπόν, κανένας δεν έκανε ό,τι ήθελε στον δημόσιο χώρο. Η πρόταση ήταν δική μας, αλλά όλα αυτά συναποφασίστηκαν. Φυσικά είχαμε το ΟΚ του Δήμου. Αλίμονο αν νομίζει κανείς, ότι μπορεί να λειτουργεί όπως θέλει στο δημόσιο χώρο», είπε.
Η κ. Παναγιωτάκου ανέφερε, ακόμη, ότι «είναι πάρα πολλά τα θετικά μηνύματα που καταγράφουμε εμείς, κυρίως από τις νεότερες γενιές, αλλά και από το κοινό της Στέγης, που είναι πολλές χιλιάδες ανθρώπων. Οι νεότερες γενιές έχουν μια τελείως διαφορετική άποψη. Η Ελευθερία Ντεκώ, η εθνική μας φωτίστρια, είπε μπράβο, που επιτέλους τολμήσαμε να λειτουργήσουμε με ένα πνεύμα καινοτομίας και στο θέμα του φωτισμού. Αναφέρομαι στην Ελευθερία Ντεκώ, επειδή είναι και ειδικός και ένας άνθρωπος που έχει ασχοληθεί από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, μέχρι και τα πιο σπουδαία κτίρια της Αθήνας όσον αφορά το φωτισμό. Τον φωτισμό τον έχει σχεδιάσει ο Γιώργος Τέλλος, εκπληκτικός φωτιστής, που έχει κάνει αριστουργήματα στον χώρο του φωτισμού και στο θέατρο και στον δημόσιο χώρο».
Η διευθύντρια πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση ανέφερε ακόμη, ότι «είναι ένας φωτισμός, που έχει μέσα του χιλιάδες σενάρια, που μπορούμε να κάνουμε ως προς τα χρώματα και ως προς το πως αναβοσβήνουν αυτά. Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, τεστάρουμε τα σενάρια, μέχρι και την Τρίτη θα γίνονται δοκιμές για να δούμε ποια φώτα ταιριάζουν καλύτερα με τα κτίρια των Αθηνών. Στη Βασιλίσσης Σοφίας υπάρχουν νεοκλασικά κτίρια, μοντέρνα κτίρια».
Τόνισε ακόπμη, ότι «σε όλες τις μεγάλες πρωτεύουσες πλέον οι φωτισμοί δεν είναι μόνο αγγελάκια και αστεράκια, επειδή είναι το οικείο. Σε πολλές πόλεις έχουν φωτιστεί από σύγχρονους φωτιστές οι δρόμοι. Το ίδρυμα Ωνάση υποστηρίζει τον σύγχρονο πολιτισμό, ο συγκεκριμένος φωτισμός έχει προσεγγιστεί με την έννοια μιας καλλιτεχνικής εγκατάστασης».
Μάλιστα, αποκάλυψε ότι «σε ορισμένες μέρες θα δείτε και σε στάσεις λεωφορείων φωτογραφίες από σύγχρονους Έλληνες φωτογράφους που εκφράζουν τη χαρά της ζωής. Η χαρά της ζωής δεν είναι μόνο μια οικογένεια μαζεμένη γύρω από μία βασιλόπιτα. Εμείς δεν εκφράζουμε έτσι την αισθητική προσέγγιση της χαράς της ζωής, έχουμε μία σύγχρονη προσέγγιση και πιστεύουμε ότι μπορεί ο καθένας να είναι ο εαυτός του και να νιώθει ωραία».
Όπως επεσήμανε «υπάρχει μια μανία με ότι παλιό, το οποίο ξαφνικά εξωραΐζεται σαρωτικά, με τη λογική πως οτιδήποτε παλιό, οτιδήποτε οικείο είναι καλό. Η νοσταλγία λειτουργεί με ένα τρόπο κατευναστικό και παρηγορητικό, νοσταλγούμε και χρόνια που λέγαμε τι ωραίες ήταν οι Πρωτοχρονιές στην Μεγάλη Βρετανία λες και όλοι έκαναν πρωτοχρονιά στην μεγάλη Βρετανία, ή νοσταλγούμε ασπρόμαυρες φωτογραφίες της δεκαετίας του 50 και λέμε τι ωραία ήταν τότε τα Χριστούγεννα όμως ξεχασμένε ότι ήταν μια εποχή που πολύς κόσμος δεν είχε να φάει».
«Εμείς προτείνουμε μία σύγχρονη αισθητική και πραγματικά προτιμάμε να ξυπνάμε και μια συζήτηση για το τι είναι ωραίο και το πως λειτουργεί στον δημόσιο χώρο, τι σημαίνει φωτισμός και τι σημαίνει Χριστούγεννα στο κάτω κάτω. Ας προσπαθήσουμε μόνοι μας να δούμε αν λειτουργεί πάνω μας αυτός ο φωτισμός αν μας αρέσει ή όχι. Όχι επειδή κάποιος μας είπε ότι είναι έτσι ή αλλιώς . Και ας δεχτούμε και ότι είναι κάτι διαφορετικό και ας του δώσουμε χρόνο για να δούμε τι είναι», κατέληξε η κ. Παναγιωτάκου.