Eπιστολή διαμαρτυρίας Μυκονιατών στον Μητσοτάκη για τους φορολογικούς ελέγχους

Eπιστολή διαμαρτυρίας Μυκονιατών στον Μητσοτάκη για τους φορολογικούς ελέγχους

Κάνουν λόγο για στοχοποίηση τους και καταγγέλλουν τα 48ωρα λουκέτα για μη έκδοση αποδείξεων

Για «στοχοποίηση των επιχειρήσεων της Μυκόνου από την ΑΑΔΕ» κάνουν λόγο επαγγελματίες του νησιού, οι οποίοι έφθασαν στο σημείο να στείλουν επιστολή στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, διαμαρτυρόμενοι για τους συνεχείς φορολογικούς ελέγχους.

Ειδικότερα, την επιστολή διαμαρτυρίας έστειλε σήμερα Πέμπτη 25 Ιουλίου στο Μέγαρο Μαξίμου, αλλά και στα υπουργεία Οικονομικών, Οικονομίας και Ανάτπυξης και Τουρισμού ο «Σύνδεσμος Καταστηματαρχών Πωλήσεως Οινοπνευματωδών Ποτών και Κέντρων Διασκεδάσεως Νήσου Μυκόνου». Οι επαγγελματίες της Μυκόνου διαμαρτύρονται ιδιαιτέρως για την 48ωρη σφράγιση καταστημάτων για μη έκδοση αποδείξεων και καταθέτουν πέντε προτάσεις για την επίλυση του θέματος.

Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής:

«ΘΕΜΑ: Στοχοποίηση των επιχειρήσεων της Μυκόνου από την Α.Α.Δ.Ε.

1. Ο Σύνδεσμός μας εκπροσωπεί τις επιχειρήσεις διασκέδασης και εστίασης στην Μυκόνου ως θεσμική επαγγελματική συλλογικότητα από το 1994. Ο κλάδος μας αναλαμβάνει ξανά τον μεγαλύτερο όγκο της ευθύνης ποιοτικής και υψηλού επιπέδου διαχείρισης και προσφοράς των τουριστικών υπηρεσιών, που με την παράλληλη καλλιέργεια οικονομικών συνεργασιών και με άλλους επαγγελματικούς κλάδους, αποτελούν τη βαριά "βιομηχανία" του νησιού μας, αλλά και ολόκληρης της χώρας.

2. Ο λόγος που σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή διαμαρτυρίας, είναι γιατί διαπιστώνουμε, πως για ακόμα μία χρονιά οι επιχειρήσεις της Μυκόνου βρίσκονται στο στόχαστρο συνεχόμενων και επαναλαμβανόμενων ελέγχων από πληθώρα ελεγκτικών κλιμακίων. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε και να ξεκαθαρίσουμε, πως είμαστε υπέρ των ελέγχων, γιατί με αυτόν τον τρόπο επιβραβεύονται οι σωστές επιχειρήσεις.

3. Η ισχύουσα νομοθεσία που οδηγεί σε άμεση 48ωρη σφράγιση μιας επιχείρησης, γιατί δεν έκοψε 10 αποδείξεις ή ποσό άνω των 500 €, είναι ένα μέτρο τα αποτελέσματα του οποίου είναι δυσανάλογα με τη ζημία που προκαλείται, αφενός μεν στην επιχείρηση και αφετέρου στο κράτος, αλλά και για την εικόνα του ελληνικού τουρισμού.

4. Ο τρόπος εφαρμογής και διοικητικού μέτρου της σφράγισης έχει δείξει, ότι υπάρχουν κάποιες επιχειρήσεις, στις οποίες είναι πασιφανές πως δεν υπήρχε πρόθεση φοροδιαφυγής, αλλά έχει γίνει ανθρώπινο λάθος, όπως ενδεικτικά πρόσφατα που επιχείρηση που είχε ημερήσια έσοδα μέχρι τη στιγμή του ελέγχου πάνω από 100.000 € και δεν εκδόθηκε έγκαιρα μία απόδειξη 520 € από αμέλεια του υπαλλήλου, πάνω στον φόρτο εργασίας. Είναι αδιανόητο να πιστέψει κάποιος, ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση είχε πρόθεση να φοροδιαφύγει και να ρισκάρει να σφραγιστεί για 48 ώρες, μη εκδίδοντας μία απόδειξη αξίας 520 €, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 0,5% του δηλωθέντος ημερήσιου τζίρου της.

5. Επίσης, έχει παρατηρηθεί, ότι ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των ελεγκτών βοηθούν τις επιχειρήσεις να διορθωθούν, όταν εντοπίζουν λάθη, υπάρχουν και κάποιες μικρές εξαιρέσεις ελεγκτών, που εμφανίζονται, ότι το μόνο που θέλουν, είναι να σφραγίσουν μία επιχείρηση, αδιαφορώντας αν τελικά αδίκως βεβαίωσαν παράβαση.

6. Ο Σύνδεσμός μας και τα μέλη του, έχοντας δεχθεί τους περισσότερους ελέγχους από ολόκληρη την Ελλάδα, έχει να προτείνει τα εξής:

6.1. Να εφαρμόζεται η 48ωρη σφράγιση, μόνο όταν διαπιστωθεί, ότι δεν έχει εκδοθεί απόδειξη για ποσό μεγαλύτερο του 10% του Χ της στιγμής του ελέγχου, διαφορετικά να επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο πολλαπλάσιο του ποσού που δεν εκδόθηκε.

6.2. Στην περίπτωση 48ωρης σφράγισης, να είναι υποχρεωμένοι οι ελεγκτές να καταγράφουν επιτόπου τα πλήρη πραγματικά περιστατικά και να μην αρκούνται σε μία απλή διατύπωση, ότι δεν εκδόθηκε μία απόδειξη τάδε ποσού. Με αυτόν τον τρόπο και ο ελεγχόμενος, αλλά και ο διοικητικός δικαστής θα μπορούν να αντιληφθούν, τι ακριβώς έγινε, δηλαδή τις συνθήκες τέλεσης της αποδιδόμενης παράβασης.

6.3. Στην περίπτωση 48ωρης σφράγισης, να επιδίδεται επιτόπου η εκτελεστή διοικητική πράξη, ώστε ο ελεγχόμενος να μπορεί άμεσα να προσφύγει στον φυσικό του δικαστή για να ζητήσει την έννομη προστασία του.

6.4. Επίσης, θεωρούμε πολύ αυστηρό, ανάγοντας τους ελεγκτές σε δικαστές που αποφασίζουν και διατάζουν, να εκτελείται η απόφαση σφράγισης των ελεγκτών χωρίς ο ελεγχόμενος να έχει προθεσμία να προσφύγει στον φυσικό του δικαστή. Πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η υπερβολική εξουσία σε κάποιο ελεγκτικό όργανο, μπορεί να δημιουργήσει κρούσματα διαφθοράς. Δεν υπάρχει πουθενά στο ελληνικό δικαιϊκό σύστημα η ανάθεση εξουσίας σε κάποιο δημόσιο υπάλληλο να σφραγίσει ένα κατάστημα, χωρίς προηγουμένως να υπάρχει ο χρόνος για προσφυγή στον φυσικό του δικαστή. Μόνο ο δικαστής μπορεί να σφραγίσει άμεσα μία επιχείρηση και αυτό θεωρούμε πως είναι το ορθό και μπορεί να συμβαίνει σε ένα κράτος δικαίου.

6.5. Σύμφωνα με το άρθρο 4 της ΠΟΛ 1102/2017, στην επιχείρηση που σφραγίζεται τοποθετείται ταινία/αφίσα με το εξής περιεχόμενο: "σφραγίσθηκε μέχρι……..(ημερομηνία – ώρα), βάσει της αριθ………απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε ή της με αριθ………..πράξης αναστολής λειτουργίας, η οποία εκδόθηκε κατόπιν της αριθ……….Ειδικής Εντολής Ελέγχου του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ…………., σε εφαρμογή των διατάξεων του άθρου 13Α του ν. 2523/1997» και στην αγγλική γλώσσα «operations suspended due to tax violations".

Δυστυχώς, οι προτυπωμένες αφίσες που επικολλά η Α.Α.Δ.Ε. αναφέρει μόνο «ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΟΓΩ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ – OPERATIONS SUSPENDED DUE TO TAX VIOLATIONS» χωρίς να αναφέρεται πουθενά το χρονικό διάστημα (όπως ορίζει η ΠΟΛ), δημιουργώντας σύγχυση σε πελάτες και περαστικούς ότι η επιχείρηση έχει κλείσει οριστικά, προκαλώντας μεγάλη ζημία στη φήμη της επιχείρησης και τη διαρροή των πελατών σε άλλες επιχειρήσεις.

7. Τελειώνοντας, θέλουμε να σας επαναλάβουμε ότι ο Σύνδεσμός μας και τα μέλη του είναι υπέρ των ελέγχων, αλλά ουσιαστικών ελέγχων και με δικαιοσύνη. Επίσης ζητούμε συνάντηση με εσάς για να σας εκθέσουμε από κοντά τα προβλήματά μας, άλλα και τις προτάσεις που έχουμε να σας υποβάλουμε.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ»