Πλήθος κόσμου στο πλευρό της συζύγου και του γιου του
Σε ηλικία 69 ετών, έφυγε από τη ζωή, το Σάββατο, το ιδρυτικό μέλος του θρυλικού ροκ συγκροτήματος Socrates Drank the Conium, Γιάννης Σπάθας.
Η είδηση έγινε γνωστή μέσω ανάρτησης στο facebook του στιχουργού και ραδιοφωνικού παραγωγού Ποσειδώνα Γιαννόπουλου.
Η εξόδιος ακολουθία του Γιάννη Σπάθα τελέστηκε το απόγευμα της Δευτέρας στον Ιερό Ναό του Αγίου Σεραφείμ στην Παλαιά Πεντέλη.
Πλήθος κόσμου από τον καλλιτεχνικό χώρο βρέθηκαν στο πλευρό της οικογένειάς του στο τελευταίο «αντίο».
Μανώλης Λιδάκης, Νίκος Ζιώγαλας, Τζώνυ Βαβούρας, Μανώλης Φάμελλος, Δημήτρης Γιαρμενίτης και Λίνα Νικολακοπούλου ήταν μόνο μερικοί από όσους βρέθηκαν στην εξόδιο ακολουθία προκειμένου να συνοδεύσουν τον Γιάννη Σπάθα στην τελευταία του κατοικία.
Ο Γιάννης Σπάθας εκτός από κιθαρίστας και ιδρυτικό μέλος του ροκ συγκροτήματος Socrates Drank the Conium (ή απλά Socrates) ήταν και ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες βιρτουόζους της ηλεκτρικής κιθάρας.
Το 1983, μετά τη διάλυση των Socrates, ο Σπάθας συνεργάστηκε ως ενορχηστρωτής και κιθαρίστας με καλλιτέχνες όπως οι: Μίκης Θεοδωράκης, Μάνος Χατζηδάκις, Μαρία Φαραντούρη, Γιάννης Μαρκόπουλος, Γιώργος Νταλάρας, Χάρις Αλεξίου, Μανώλης Λιδάκης, Νίκος Αντύπας, Λίνα Νικολακοπούλου, Διονύσης Σαββόπουλος, Μάνος Λοΐζος, Ελένη Καραΐνδρου κ.ά. Επίσης συνέθεσε τη μουσική τριών δίσκων του Βασίλη Λέκκα. Το 1999 κυκλοφόρησε τον πρώτο προσωπικό του δίσκο, στον οποίο είχε συμμετοχή η Χάρις Αλεξίου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, μεγαλύτερες επιρροές του υπήρξαν ο Τζίμι Χέντριξ και ο Τάσος Χαλκιάς. Για την εποχή των Socrates, το παίξιμο του Σπάθα στην ηλεκτρική κιθάρα έχει συγκριθεί με εκείνο του Ρίτσι Μπλάκμορ των Deep Purple. Θεωρείται από τους σπουδαιότερους κιθαρίστες της ελληνικής ροκ σκηνής της εποχής των τελών της δεκαετίας του 1960 μέχρι τα μέσα εκείνης του 1970. Σύμφωνα με τον Matt Barrett (Matt Econopouly), για νέους στην Ελλάδα εκείνης της περιόδου που άκουγαν ροκ, ο Σπάθας ήταν ένας από τους guitar heros τους, μαζί με τον Dorian (Θεόδωρος) Kokas (των Morka). Σύμφωνα με τον μηχανικό ήχου Brent Lambert του στούντιο Kitchen Mastering, αν ο Σπάθας ηχογραφούσε τη δεκαετία του 1970 στην Αμερική, το όνομά του θα είχε γίνει γνωστό σε όλο τον κόσμο.