Η απάντηση του ΕΟΠΥΥ σε καταγγελίες που κάνουν λόγο για στάση πληρωμών
Ο ΕΟΠΥΥ αποζημιώνει, και θα συνεχίζει να αποζημιώνει, τους γονείς που τα παιδιά τους χρειάζονται θεραπείες ειδικής αγωγής, απαντά ο οργανισμός σε καταγγελίες που κάνουν λόγο για στάση πληρωμών στα ατομικά αιτήματα ειδικής αγωγής. Διευκρινίζει ότι από 26 Φεβρουαρίου 2019 έως και 18 Ιουνίου 2019 έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά 38.754 αιτήματα ειδικής αγωγής, έχουν εγκριθεί 35.450 αιτήματα, έχουν απορριφθεί 764 αιτήματα, είναι σε εκκρεμότητα 1099 αιτήματα και έχουν επιστραφεί για συμπλήρωση στοιχείων 1.441 αιτήματα. Επίσης, αναφέρει ότι έχει γίνει αρχικός έλεγχος σε όλα τα αιτήματα που έχουν υποβληθεί μέχρι και 10 Ιουνίου, ενώ παράλληλα με την ολοκλήρωση των ημερήσιων αιτημάτων γίνεται έλεγχος των σοβαρών καταστάσεων (π.χ. νοητική υστέρηση, αυτισμός, τετραπληγία), κατά προτεραιότητα. Επιπλέον έχουν ελεγχθεί 4.040 χειρόγραφες γνωματεύσεις που εκδόθηκαν από 1/2/2019 έως και 25/2/2019.
Όσον αφορά τις αποζημιώσεις οι Περιφερειακές Διευθύνσεις (ΠΕ.ΔΙ.) εκκαθαρίζουν τα αιτήματα μετά τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του Ν.4606 «Σύσταση, συγκρότηση και αρμοδιότητες της Κεντρικής Επιτροπής Κωδικοποίησης και άλλες διατάξεις» (άρθρο 13, δαπάνες ασφαλισμένων ΕΟΠΥΥ), με τον οποίο δινόταν η δυνατότητα στον οργανισμό να αποπληρώνει απευθείας τους δικαιούχους για τα ατομικά αιτήματα.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, έχουν ξεκινήσει να εκκαθαρίζονται όλα τα αιτήματα που έχουν κατατεθεί στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του Οργανισμού από την 1η Νοεμβρίου 2018, οπότε και ξεκίνησε η εφαρμογή του νέου ΕΚΠΥ (Ενιαίος Κανονισμός Παροχών Υγείας). Μάλιστα, όπως αναφέρουν, σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν ΠΕ.ΔΙ. οι οποίες έχουν εκκαθαρίσει το σύνολο των αιτημάτων που είχαν συσσωρευτεί και πλέον αποζημιώνουν σε πραγματικό χρόνο. Υπάρχουν ωστόσο και ελάχιστες ΠΕ.ΔΙ. που, λόγω έλλειψης προσωπικού, αλλά και του πλήθους των κατατεθέντων αιτημάτων, έχουν ολοκληρώσει τις εκκαθαρίσεις του Μαρτίου και προχωρούν στον Απρίλιο με στόχο μέσα στο καλοκαίρι να ολοκληρώσουν την εκκαθάριση όλων των αιτημάτων. Σε κάθε περίπτωση τονίζεται, «η γενική εικόνα δεν δείχνει σε καμία περίπτωση "στάση πληρωμών", αλλά αντιθέτως μια τεράστια προσπάθεια του οργανισμού να καλυφθούν χαμένοι χρόνοι, που δεν δημιούργησαν οι υπηρεσίες του οργανισμού, αλλά η μετάβαση σε μια νέα διαδικασία έγκρισης των παροχών.