Ξεκινά η συναρμολόγηση της πρώτης γέφυρας με τρόπο ο οποίος επινοήθηκε στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
Από το πρωί της Τετάρτης ξεκινά η συναρμολόγηση της πρώτης γέφυρας με τρόπο ο οποίος επινοήθηκε στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Στο στρατόπεδο της 1ης ΜΑΛ στο Μάλεμε πήγε το κονβόι των στρατιωτικών οχημάτων με το οποίο μεταφέρθηκαν στα Χανιά οι συλλογές των δύο πρώτων γεφυρών τύπου Μπέλευ που έφτασαν νωρίς το απόγευμα στην Σούδα όπως αναφέρει το flashnews.gr.
Η μια από αυτές θα ξεκινήσει να συναρμολογείται στην θέση της γέφυρας Πλατανιά στον Ιάρδανο ποταμό και η άλλη σε κατάλληλη θέση προκειμένου να «γεφυρώσει» τον Κερίτη ποταμό και να διευκολύνει την οδική κυκλοφορία από και προς τον Αλικιανό μετά την κατάρρευση της ιστορικής γέφυρας.
Όπως ειπώθηκε είναι έτοιμες δύο ακόμη τέτοιες γέφυρες για να μεταφερθούν στα Χανιά στο επόμενο χρονικό διάστημα.
Όμως πώς και τι είναι αυτές οι περίφημες στρατιωτικές γέφυρες που από ότι λένε θα αποτελέσουν προσωρινή λύση μετά τις καταστροφές πολλών γεφυρών στα Χανιά;
Όπως αναφέρει η Βικιπαιδεία η Γέφυρα Μπέιλι (αναφερόμενη και ως Μπέλεϋ) είναι είδος μεταφερόμενης, προκατασκευασμένης γέφυρας. Αναπτύχθηκε στη Βρετανία κατά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο για στρατιωτικούς σκοπούς και γνώρισε εκτεταμένη χρήση από το Σώμα Μηχανικού τόσο του Βρετανικού όσο και του Αμερικάνικου στρατού.
Επινοήθηκε από τον Ντόναλντ Μπέιλι, πολιτικό μηχανικό και υπάλληλο του Υπουργείου Πολέμου της Βρετανίας, ο οποίος είχε σαν χόμπι την κατασκευή μοντέλων γεφυρών. Ο Στρατάρχης Μοντγκόμερυ, Διοικητής των Βρετανικών δυνάμεων στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, είχε δηλώσει πως «Χωρίς τη γέφυρα Μπέιλι, δεν θα είχαμε κερδίσει τον πόλεμο».
Το πλεονέκτημα αυτού του είδους γέφυρας είναι ότι για την συναρμολόγησή της δεν απαιτούνται ειδικά εργαλεία ή βαρύς εξοπλισμός. Τα στοιχεία της γέφυρας, κατασκευασμένα από υλικά όπως ξύλο και μέταλλο είναι αρκετά ελαφριά ώστε να μεταφέρονται άνετα με φορτηγά, καθώς και να αποτίθενται στην τελική θέση συναρμολόγησης με χρήση μόνο μυϊκής δύναμης.
Οι γέφυρες είχαν αντοχή αρκετή ώστε να μπορούν να τις διαβαίνουν τανκς. Η χρήση τους συνεχίζεται μέχρι σήμερα, ιδιαίτερα κατά την κατασκευή έργων πολιτικού μηχανικού, καθώς και για τη δημιουργία προσωρινών διαβάσεων πεζών και οχημάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι γέφυρες που θα τοποθετηθούν στα Χανιά θα έχουν τέτοιο πλάτος ώστε να μπορούν να διέρχονται ταυτόχρονα από τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας δύο μικρά ΙΧ αυτοκίνητα ή εκ περιτροπής ένα μεγάλο (π.χ. λεωφορείο ή φορτηγό).
Σίγουρα θα χρειαστούν ειδικές ρυθμίσεις και να συνηθίσουν οι οδηγοί στα νέα δεδομένα που δεν θα είναι τα ιδανικά αλλά ως προσωρινή λύση θα δώσει μια διέξοδο στην οδική κυκλοφορία.