Η Άγκυρα κλιμακώνει διαρκώς με αναφορές στη «Γαλάζια Πατρίδα» και το Αιγαίο
Αίσθηση προκάλεσε η δημόσια δήλωση του υπουργού Άμυνας της Τουρκίας Χουλουσί Ακάρ πως μετά το πραξικόπημα η τουρκική πολεμική αεροπορία αντιμετωπίζει πρόβλημα καθώς έχει απομακρυνθεί το 80% των πιλότων της με αποτέλεσμα ένας χειριστής να καλείται να κάνει την δουλειά για πέντε.
Του Μαρίνου Γκασιάμη
Οι τουρκικές αρχές συνέλαβαν και σήμερα δεκάδες πιλότους των ενόπλων δυνάμεων που θεωρούνται «ύποπτοι για σχέσεις με τους Φετουλάχ Γκιουλέν».
Σε μια περίοδο λοιπόν που οι αναφορές στην «Γαλάζια Πατρίδα» είναι συνεχείς από πλευράς Ακάρ και άλλων τούρκων αξιωματούχων και με πρόσφατη την προσπάθεια μερίδας του τουρκικού Τύπου να δημιουργήσει σκηνικό έντασης γύρω από τα Ίμια, αναζητήσαμε σχετικά στοιχεία και με την βοήθεια στρατιωτικών πηγών που μίλησαν στο news.gr, προσπαθήσαμε να υπολογίσουμε, κατά προσέγγιση πάντα, καθώς κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τα μη ανακοινώσιμα δεδομένα κάθε στρατιωτικής δύναμης, ποια θα πρέπει να είναι η ενεργή δύναμη μαχητικών-πιλότων που θα μπορούσε να αντιτάξει η Τουρκία σε περίπτωση που μια νέα ένταση γύρω από τα Ίμια κλιμακωνόνταν.
Σύμφωνα λοιπόν με την επίσημη ιστοσελίδα της τουρκική πολεμικής αεροπορίας η Άγκυρα διαθέτει 196 μαχητικά F-16C, 44 μαχητικά F-16D και 49 μαχητικά F-4E.
Αυτές οι τρεις ομάδες μαχητικών αποτελούν την πρώτη γραμμή της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας. Είναι αυτά που σε μια αναμέτρηση με την Ελλάδα θα κληθούν ή με μαζικές αποστολές ή με εναλλαγές να πλήξουν την πολεμική αεροπορία της χώρας και τις υποδομές της.
Συνολικά πρόκειται για 289 αεροσκάφη. Σύμφωνα με τα όσα μας είπε στρατιωτική πηγή με βάση τα ΝΑΤΟικά πρότυπα που ακολουθεί και η Τουρκία, σε κάθε μαχητικό αναλογούν 1,2 πιλότοι. Αυτό σημαίνει πως χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τις εκκαθαρίσεις που ακολούθησαν το αποτυχημένο πραξικόπημα, η Άγκυρα προκειμένου να είναι εντάξει με το ΝΑΤΟ θα έπρεπε να διαθέτει 346,8 πιλότους εν ενεργεία.
Σύμφωνα όμως με τον Χουλουσί Ακάρ το 80% έχει απομακρυνθεί. Αυτό σημαίνει πως 277,44 χειριστές έχουν πάει σπίτι τους ή στην φυλακή ως γκιουλενιστές.
Αυτό αφήνει συνολικά 69,36 χειριστές διαθέσιμους. «Αν ακόμα και στην καλύτερη των περιπτώσεων η Τουρκία έχει καταφέρει να καταστήσει αξιόμαχους ορισμένους ακόμα, αυτοί δεν πρέπει να ξεπερνούν συνολικά τους 100 μάχιμους. Αυτό σημαίνει πως σε μια «σύγκρουση» η Τουρκία θα μπορέσει τις πρώτες 24 ώρες με δεδομένη την «αυτοθυσία» των τούρκων χειριστών που θα μείνουν μέσα στο κόκπιτ για όσο χρειαστεί τις κρίσιμες ώρες, να παρατάξει 70-80-90 μαχητικά. Αυτό του κ Ακάρ ότι ο κάθε χειριστής τους κάνει την δουλειά για πέντε, όσο και αν αληθεύει σε μια σύγκρουση με μια αεροπορία που ακολουθεί ΝΑΤΟικά πρότυπα και έχει χαρακτηριστεί από πολλούς συμμάχους ως μια απο τις καλύτερες, όπως η Ελληνική δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να αντέξει γιατί τότε οι τούρκοι χειριστές δεν θα ρίχνουν απλά βόμβες σε ανυπεράσπιστους στόχους αλλά θα παλεύουν ακόμα και για την ζωή τους με ότι αυτό συνεπάγεται σε θέματα κόπωσης» μας είπε χαρακτηριστικά ανώτερη στρατιωτική πηγή η οποία πρόσθεσε «αυτό επί της ουσίας δικαιώνει και κατά καιρούς δηλώσεις ισραηλινών οι οποίοι έχουν αναφερθεί σε γρήγορη επικράτηση της πολεμικής μας αεροπορίας σε βάρος της τουρκικής σε περίπτωση σύγκρουσης» .