Αλλάζει ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις
Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης για την υλοποίηση του τριετούς προγράμματος 15.000 μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση, ήταν το κύριο θέμα της εισήγησης του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στο σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «υλοποιήσαμε μεγάλο μέρος των δεσμεύσεων της ΔΕΘ, αποτρέψαμε μειώσεις στις συντάξεις και ψηφίσαμε τον πρώτο επεκτατικό προϋπολογισμό, μετά από 10 χρόνια».
Ο Αλ. Τσίπρας, κατά την εισήγηση του προς τους υπουργούς της κυβέρνησης, υπογράμμισε ότι υπάρχει «πολλή δουλειά μπροστά μας» και τόνισε ότι «πρέπει να επιταχύνουμε το κυβερνητικό έργο και να εντείνουμε τις προσπάθειες και τον προγραμματισμό, με ορίζοντα 9 μηνών, μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2019», χρόνος κατά τον οποίο ολοκληρώνεται, ούτως ή άλλως, η κυβερνητική θητεία.
Επίσης, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι υπολείπεται ακόμα να ψηφιστεί το στεγαστικό επίδομα, κατά πάσα πιθανότητα τον Ιανουάριο, ύψους 410 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ήδη εγκριθεί στον προϋπολογισμό και να διαμορφωθεί ο νέος νόμος για την προστασία της πρώτης κατοικίας. Κατά τις ίδιες πηγές, ο Αλ. Τσίπρας έθεσε στην εισήγησή του και την συζήτηση, εντός των επόμενων ημερών, της σύντομης παράτασης της ισχύος του νόμου Κατσέλη-Σταθάκη, εφόσον αυτό χρειάζεται.
Ο πρωθυπουργός έθεσε ακόμα το ζήτημα της αύξησης του κατώτατου μισθού στα τέλη Ιανουαρίου, σημειώνοντας ότι «έχουμε προετοιμάσει καποια σχήματα ρυθμίσεων για παλιές οφειλές στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία».
Εξάλλου σημείωσε ότι συνεχίζεται ο διάλογος μεταξύ Κράτους και Εκκλησίας, στο πλαίσιο επιτροπής που έχει συγκροτηθεί για το θέμα αυτό όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Σε ό, τι αφορά την Παιδεία, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο κυβερνητικός σχεδιασμός για την εκπαίδευση, προβλέπει ότι το 2019 θα προσληφθούν 4.500 εκπαιδευτικοί στην ειδική αγωγή και 5.250 εκπαιδευτικοί θα προσληφθούν το 2020 και άλλοι τόσοι το 2021, ούτως ώστε να καλυφθούν συνολικά οι ανάγκες των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, το σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών ορίζεται με βάση το θεσμικό πλαίσιο που επιβάλει το Σύνταγμα και οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Συγκεκριμένα, το σύστημα διορισμού θα βασίζεται στους εξής άξονες:
1) Η διαδικασία θα γίνει μέσω του ΑΣΕΠ, με το σύστημα μοριοδότησης κριτηρίων
2) Θα ισχύσει ένα ενιαίο σύστημα μοριοδότησης και κατάταξης, τόσο για τους μόνιμους διορισμούς όσο κι για τις προσλήψεις αναπληρωτών, όπου χρειάζεται.
3) Το σύστημα μοριοδότησης θα βασίζεται σε τρεις πυλώνες κριτηρίων:
α) Την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών. Σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ως «ταβάνι» για την προυπηρεσία ορίζονται οι 120 μήνες. Το σκεπτικό για την απόφαση αυτή είναι ότι δεν πρέπει να αδικηθούν οι έχοντες αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα σε σχέση με τους έχοντες μακρά προϋπηρεσία.
Το Υπ. Συμβούλιο αποφάσισε επίσης ότι θα υπάρχει ενιαίος πίνακας από τον οποίο θα γίνονται οι προσλήψεις τόσο στην ειδική αγωγή όσο και γενικότερα. Η προκήρυξη θα γίνει σύντομα, σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου και αναμένεται να καταθέσουν αιτήσεις 35-38.000 για τις 4.500 θέσεις στην ειδική αγωγή, καθώς και συνολικά 100-105.000 για τις υπόλοιπες 10.500 προσλήψεις.
β) Τα ακαδημαϊκά προσόντα και
γ) τα κοινωνικά κριτήρια
Σύμφωνα με τις ίδιες κυβερνητικές πηγές, ο πρωθυπουργός, κατά την εισήγησή του στάθηκε σε δύο σημεία ακόμα, σε σχέση με την εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, από την επόμενη σχολική χρονιά θα υλοποιηθεί η ήδη θεσμοθετημένη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση σε 300 Δήμους.
Υπενθυμίζεται ότι έχει θεσμοθετηθεί η πρόσβαση όλων των παιδιών 4 έως 6 ετών στο νηπιαγωγείο.
Τέλος, από την επόμενη σχολική χρονιά, προχωρά η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία, από 25 που είναι σήμερα, στους 22 μαθητές και παράλληλα θεσμοθετείται ο μέγιστος αριθμός 25 μαθητών ανά τμήμα της Γ' Λυκείου.