Απομακρύνονται από το Κέντρο της Αθήνας οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ και μεταφέρονται σε Νομισματοκοπείο κι Ελαιώνα
Εγκρίθηκε από τη Βουλή με πλειοψηφία η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών για τις σημαντικές αλλαγές στα δρομολόγια των ΜΜΜ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την «ομπρέλα» του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ. Η τροπολογία προβλέπει τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή, ώστε να καλύπτεται όλη η Αττική και η Θεσσαλονίκη από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ. Η μελέτη θα υποβάλλεται και θα εγκρίνεται από το αρμόδιο υπουργείο με τη συμμετοχή και των κατά τόπους ΚΤΕΛ.
Υπέρ της τροπολογίας, ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ, καταψήφισαν η ΝΔ, η ΔΗΣΥ, η ΧΑ, το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων, ενώ «παρών» δήλωσε το Ποτάμι.
Όπως τόνισε ο υπουργός Μεταφορών, με την τροπολογία υλοποιείται ο ενιαίος σχεδιασμός για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και ξεκαθάρισε ότι επ΄ουδενί η ρύθμιση δεν προβλέπει ιδιωτικοποίηση, όπως καταλόγισαν στην Ολομέλεια ο εισηγητής της ΔΗΣΥ, Μ. Τζελέπης και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Θ. Θεοχαρόπουλος.
Αντιθέτως, όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, η ρύθμιση επισπεύδει την ίδρυση του διαδόχου του ΟΑΣΘ. Ταυτόχρονα, ο υπουργός Μεταφορών κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις για «τα χάλια στα οποία άφησαν τις αστικές συγκοινωνίες τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη» και για τη λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού ΟΑΣΘ που κάποιοι ήθελαν, όπως χαρακτηριστικά είπε, να παραμείνει.
Με την τροπολογία που ψηφίστηκε απόψε, επιχειρείται να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα του σχεδιασμού και κυρίως της συγκοινωνιακής κάλυψης με τα ΜΜΜ περιοχών που δεν παρουσιάζουν μεγάλο συγκοινωνιακό φόρτο και ως εκ τούτου δεν καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών.
Προβλέπεται ο σχεδιασμός, οι τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή ώστε να καλύπτεται όλη η περιοχή Αττικής και Θεσσαλονίκης από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ. Η μελέτη αυτή, υποβάλλεται και εγκρίνεται από το αρμόδιο υπουργείο με συμμετοχή και των κατά τόπους ΚΤΕΛ.
Ο έλεγχος της συχνότητας και της επάρκειας των δρομολογίων, που θα έχουν καθοριστεί, προβλέπεται στην τροπολογία ότι θα γίνεται με την εναρμόνιση ή τη δημιουργία των συστημάτων των ΚΤΕΛ με την Τηλεματική και τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Επίσης, προβλέπονται πρόστιμα 2.000 ευρώ, και 4.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής, για τη μη εκτέλεση των καθορισμένων δρομολογίων.
Εξάλλου, προβλέπεται ότι σε περίπτωση μη εκτέλεσης της σύμβασης με τον κατά τόπον αρμόδιο ΚΤΕΛ, η σύμβαση μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών.
Από το Κέντρο της Αθήνας "φεύγουν" οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ (Πεδίον του Άρεως και Μεταξουργείο) και μεταφέρονται (όχι ως αφετηρίες αλλά με κυκλική διαδρομή) στο Νομισματοκοπείο και στον Ελαιώνα.