Στενός έλεγχος αλλά και βαριά πρόστιμα για τους οδηγούς που δεν εκτελούν δρομολόγια
Τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την "ομπρέλα" του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών, η οποία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα.
Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΑΣΑ σχεδιάζει και αλλαγές στις τιμές των εισιτηρίων των ΜΜΜ, με χρέωση ανάλογα με την απόσταση που θα κάνει ο επιβάτης.
Με την τροπολογία που θα κατατεθεί απόψε, επιχειρείται να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα του σχεδιασμού και κυρίως της συγκοινωνιακής κάλυψης με τα ΜΜΜ περιοχών που δεν παρουσιάζουν μεγάλο συγκοινωνιακό φόρτο και ως εκ τούτου δεν καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών.
Προβλέπεται ο σχεδιασμός, οι τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή ώστε να καλύπτεται όλη η περιοχή Αττικής και Θεσσαλονίκης από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ. Η μελέτη αυτή, υποβάλλεται και εγκρίνεται από το αρμόδιο υπουργείο με συμμετοχή και των κατά τόπους ΚΤΕΛ.
Ο έλεγχος της συχνότητας και της επάρκειας των δρομολογίων, που θα έχουν καθοριστεί, προβλέπεται στην τροπολογία ότι θα γίνεται με την εναρμόνιση ή τη δημιουργία των συστημάτων των ΚΤΕΛ με την Τηλεματική και τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Επίσης, προβλέπονται πρόστιμα 2.000 ευρώ, και 4.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής, για τη μη εκτέλεση των καθορισμένων δρομολογίων.
Εξάλλου, προβλέπεται ότι σε περίπτωση μη εκτέλεσης της σύμβασης με τον κατά τόπον αρμόδιο ΚΤΕΛ, η σύμβαση μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών.
Από το Κέντρο της Αθήνας "φεύγουν" οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ (Πεδίον του Άρεως και Μεταξουργείο) και μεταφέρονται (όχι ως αφετηρίες αλλά με κυκλική διαδρομή) στο Νομισματοκοπείο και στον Ελαιώνα.