Οι φορτίσεις των G στις οποίες υποβάλλεται ο χειριστής ενός αεροσκάφους σε περιδίνηση είναι μεγάλες
Ως μια από τις πλέον απαιτητικές ασκήσεις στις πολεμικές αεροπορίες όλου του κόσμου χαρακτηρίζεται η περιδίνηση και η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία ως μια από τις καλύτερες στο ΝΑΤΟ και ως εκ τούτου και στον κόσμο, δεν θα μπορούσε να μην την πραγματοποιεί ειδικά σε προχωρημένο στάδιο, προκειμένου οι χειριστές της να είναι έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο, στις δύσκολες καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν πάνω από το Αιγαίο.
Του Μαρίνου Γκασιάμη
Σύμφωνα με χειριστές της Πολεμικής Αεροπορίας που μίλησαν στο news.gr «είναι μια άσκηση στην οποία το αεροσκάφος βγαίνει εκτός ελέγχου καθώς χάνεται η στήριξη και το ζητούμενο είναι με δραστικούς χειρισμούς να κάνεις και πάλι το αεροσκάφος να βρει στήριξη και να επανέλθει υπό τον έλεγχό σου».
Ο χειριστής δηλαδή του αεροσκάφους κινώντας τα πηδάλια του αεροπλάνου προσπαθεί να τα κάνει να επανέλθουν και πάλι σε επαφή με το στρώμα αέρα που απαιτείται ώστε να έχει στήριξη στον αέρα ένα ιπτάμενο αντικείμενο όπως το αεροπλάνο.
Οι φορτίσεις των G στις οποίες υποβάλλεται ο χειριστής ενός αεροσκάφους σε περιδίνηση είναι μεγάλες και φαίνονται χαρακτηριστικά σε βίντεο με ανάλογη άσκηση ενός Τ-2 τον καιρό που βρισκόταν σε υπηρεσία στις ΗΠΑ.