Το ιστορικό σκαρί της ελληνικής ακτοπλοΐας οδηγείται στο διαλυτήριο για παλιοσίδερα
Ένα «πάλαι ποτέ» βασιλοβάπορο, το «ΛΑΤΩ» που κάποτε αποτελούσε την ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ, πραγματοποιεί το τελευταίο του ταξίδι, ένα ταξίδι χωρίς γυρισμό προς το διαλυτήριο Aliaga στα παράλια της Μικράς Ασίας, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα arxipelagos.com.
Το «ΛΑΤΩ» ήταν το εφαλτήριο για να στηθεί η αυτοκρατορία της ΑΝΕΚ στην Αδριατική στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και να γίνει μια από τις τρεις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές δυνάμεις της εποχής εκείνης, καθώς μαζί με το «ΛΙΣΣΟΣ» έβαλαν την εταιρεία στο παιχνίδι των γραμμών της Αδριατικής. Ναυπηγημένο στην Ιαπωνία το 1975, αγοράστηκε από την κρητική εταιρεία το 1987 και μετά από μετασκευή ευρείας κλίμακας που διήρκεσε 2 χρόνια, πρωτοταξίδεψε στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Ανκόνα το 1989.
Με τη δρομολόγηση του τότε η ΑΝΕΚ ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη, διαφημίζοντας σε φυλλάδια εποχής εκτός από την «αυτοκρατορική» πολυτέλεια του πλοίου και τη μεγάλη του ταχύτητα, καθώς μπορούσε να αναπτύξει 24 κόμβους την ώρα, σύμφωνα με τη διαφημιστική μπροσούρα της ANEK LINES το 1989. Πρόσφερε δε τα μέγιστα στην εταιρεία και στο πρεστίζ της, κάνοντας ευρέως γνωστή την κρητική φιλοξενία στην Αδριατική και άνοιξε το δρόμο για την αγορά κι άλλων εντυπωσιακών πλοίων από την εταιρεία των Χανίων.
Ωστόσο, όπως τα άλογα, έτσι και τα πλοία όταν γερνάνε, τα σκοτώνουν. Έτσι και το «ΛΑΤΩ» χωρίς «τυμπανοκρουσίες» ή κάποια άλλη εκδήλωση για όλα αυτά που προσέφερε τόσα χρόνια στην ελληνική ακτοπλοΐα, φεύγει αθόρυβα με το όνομα «ΤΑΛΑΤΟΝ» και με τη βοήθεια ρυμουλκού για το διαλυτήριο. Η δυσμενής κατάσταση του μεγάλου γιαπωνέζικου σκαριού ως αποτέλεσμα της μακροχρόνιας ακινησίας δεν επέτρεψε την ανάσταση του σε πλωτό ξενοδοχείο, όπως είχε οραματιστεί και είχε στα πλάνα της η τελαυταία ιδιοκτήτρια εταιρεία SEAJET, κάτι που πιθανόν να χάριζε αρκετά χρόνια ζωής ακόμη στο πλοίο.