Διπλασιάζονται για εισοδήματα μέχρι 100.000 ευρώ και τριπλασιάζονται για παραβάτες με μεγαλύτερα εισοδήματα
Ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο με το οποίο ρυθμίζονται θέματα Μεταφορών. Υπέρ ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, κατά η ΝΔ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι και παρών η ΧΑ, το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων.
Το άρθρο 12, που αφορά την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση μεταφοράς επιβατών με οχήματα Επαγγελματικής Δημοσίας Χρήσεως (τύπου TaxiBeat) ψηφίστηκε με ονομαστική ψηφοφορία από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ και την ΧΑ. Καταψήφισαν ΝΔ, ΔΗΣΥ, ΠΟΤΑΜΙ, ενώ η Ένωση Κεντρώων και το ΚΚΕ ψήφισαν παρών.
Κατά την ονομαστική ψηφοφορία ψηφίστηκαν (με 169 θετικές ψήφους, 51 όχι και 4 παρών) και τα άρθρα 13, 20 και 21 που αφορούν αντίστοιχα την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση για την ενοικίαση επιβατικών ιδιωτικής χρήσης οχημάτων, ( τύπου Uber) καθώς και τους χρόνους μισθώσεώς τους. Την διάταξη ψήφισαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ των ΑΝΕΛ της ΔΗΣΥ του ΚΚΕ, του ΠΟΤΑΜΙΟΥ και της ΧΑ. Καταψήφισε η ΝΔ ενώ παρών ψήφισε η ΕΚ. Οι βουλευτές του ΚΚΕ ψήφισαν «παρών» στο άρθρο 13 και «ναι» στα άρθρα 20 και 21.
Στο νομοσχέδιο ενσωματώθηκε επίσης ως άρθρο, η ρύθμιση που αφορά στην επιβολή προστίμων για παραβίαση του ΚΟΚ, μετά τις παρατηρήσεις της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής αυτά να μην ορίζονται με υπουργική απόφαση. Έτσι, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, και τα τρία κλιμάκια προστίμων που επιβάλλονται συμπεριλήφθηκαν στο σώμα του νομοσχεδίου. Σύμφωνα με την διάταξη, τα πρόστιμα παραμένουν σταθερά για παραβάτες με εισοδήματα μέχρι τις 50.000 ευρώ, διπλασιάζονται για εισοδήματα μέχρι 100.000 ευρώ και τριπλασιάζονται για παραβάτες με μεγαλύτερα εισοδήματα. Η ίδια πρόβλεψη ισχύει και για τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους Δήμους (αναλόγως με τον πληθυσμό τους) στην περίπτωση που μετά από ένα έτος από την ψήφιση του νομοσχεδίου, δεν έχουν θέσει σε εφαρμογή το μέτρο για τις πιάτσες.
Η Ν.Δ. ωστόσο επέμεινε ότι η ρύθμιση είναι αντισυνταγματική καθώς επιβάλλει διαφορετικά πρόστιμα για το ίδιο αδίκημα. Μάλιστα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Γ. Κεφαλογιάννης εκτίμησε ότι η διάταξη θα εκπέσει στα δικαστήρια.
Σπίρτζης: Δε θα χαριστούμε σε κανένα συμφέρον
«Φωνάξτε όσο θέλετε. Οφείλουμε να προχωρήσουμε εντατικά το επόμενο διάστημα στη θεσμοθέτηση ενός νέου πλαισίου, σε όλες τις πτυχές κοινωνικής, οικονομικής και παραγωγικής ζωής του τόπου» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κλείνοντας τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια.
«Φωνάξτε όσο θέλετε. Εμείς δεν θα χαριστούμε σε κανένα συμφέρον» είπε ο υπουργός Υποδομών και τόνισε πως «όσα ΜΜΕ κι αν βάλει η ΝΔ να ασκήσουν πιέσεις και εκφοβισμούς, η κυβέρνηση θα κάνει αυτό που πρέπει προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και του ελληνικού λαού».
«Οφείλουμε να επιχειρήσουμε μεγάλες τομές, πραγματικές αλλαγές που διαμορφώνουν έναν διαφορετικό κώδικα αξιών. Οφείλουμε να ανατρέψουμε την πολιτική που αποδόμησε την ελληνική κοινωνία, που διέλυσε τις παραγωγικές δυνάμεις, που έδωσε για δεκαετίες λάθος μηνύματα στους πολίτες που επέτρεψε τη δράση κυκλωμάτων και τον πλουτισμό συγκεκριμένων ευνοούμενων του δικομματισμού» είπε ο Χρήστος Σπίρτζης ο οποίος τόνισε ότι με το σχέδιο νόμου που ψηφίζει η Βουλή σήμερα, καθιερώνεται ένα νέο πλαίσιο που ανατρέπει την πολιτική αποδόμηση των επαγγελμάτων, θέτοντας κανόνες για μια λειτουργία που σέβεται τον πολίτη και σταματάει την ευνοιοκρατία.
Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε αρκετές φορές στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Ο υπουργός μίλησε για μια λυσσαλέα επικοινωνιακή μάχη εναντίον της κυβέρνησης και του σχεδίου νόμου στέλνοντας μήνυμα: «Πείτε ό,τι θέλετε κύριοι της ΝΔ. Και εσείς και όσοι σας χειροκροτούν και τα ΜΜΕ που σας στηρίζουν. Στο τέλος η αλήθεια θα μαθευτεί και εσείς θα τρέχετε όπως χθες, για να μην παρουσιαστεί η επίσημη έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για τους αυτοκινητοδρόμους».
«Θέλω ένα αντίγραφο της έκθεσης να το κάνω δώρο στον κ. Χατζηδάκη που ήταν τότε ο αρμόδιος υπουργός στις επιτροπές διαπραγμάτευσης» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι «εδώ και τρία χρόνια η ΝΔ επιχειρεί να κάνει το άσπρο μαύρο για την κυβέρνηση, με την στήριξη ΜΜΕ».
Ο υπουργός είπε ότι μετά την έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου γίνεται κατανοητό γιατί καθυστέρησαν τα έργα, γιατί κόστισαν πολύ περισσότερο, γιατί μειώθηκε το φυσικό αντικείμενο, γιατί «τα όργανα της ΕΕ ξεσκονίζουν τις εγκρίσεις των τμημάτων που αφαιρέθηκαν από τις παραχωρήσεις».
Αναφερόμενος στις διατάξεις του νομοσχεδίου και τη στάση των κομμάτων, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι σήμερα η αξιωματική αντιπολίτευση κινήθηκε στο πεδίο του κιτρινισμού, της διαστρέβλωσης της αλήθειας και της υπεράσπισης συμφερόντων. «Η ΝΔ και ο παλαιοκομματισμός, δυστυχώς για τη χώρα, διαχρονικά αντιμετώπιζε τις μεταφορές ως τον κύριο χώρο άσκησης παλαιοκομματικών πολιτικών και εξυπηρέτησης συμφερόντων. Νομοθετούσε θυσιάζοντας το δημόσιο συμφέρον, το περιβάλλον, τους κανόνες και την κοινή λογική για τη συγκρότηση παλαιοκομματικών μηχανισμών» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών σημειώνοντας ότι υπήρχαν γκρίζες ζώνες για να εξυπηρετηθούν λίγοι και εκλεκτοί.
Ο υπουργός είπε ότι το νομοσχέδιο διασφαλίζει ότι «δεν θα υπάρχουν κάποιοι που δεν θα πληρώνουν φόρους αλλά θα βγάζουν τα χρήματα σε φορολογικούς παραδείσους, την ίδια ώρα που κάποιοι δεν θα μπορούν να βγάλουν ούτε το μεροκάματο».
Ειδικά για το θεσμικό πλαίσιο σχετικά με την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση μεταφοράς επιβατών με οχήματα ΕΔΧ και ενοικίασης επιβατικών ιδιωτικής χρήσης οχημάτων με οδηγό, ο υπουργός Υποδομών είπε ότι η κυβέρνηση ούτε υπερασπίζεται ούτε όμως είναι αντιμέτωπη με οποιαδήποτε εταιρεία «αυτά τα κάνει η ΝΔ που μιλάει για την υπεράσπιση της Taxi Beat, που ξαφνικά έγινε και μαχητής υπέρ της Uber, μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
«Πείτε μας, ανέχεστε όλη αυτή την κοροϊδία που γίνεται απέναντι στον ελληνικό λαό. Πείτε μας η Τaxi Beat έχει έδρα στο εξωτερικό; έχει μετόχους στις Βρετανικές Παρθένες Νήσους και άλλους φορολογικούς παραδείσους;» είπε ο Χρήστος Σπίρτζης και κάλεσε τη ΝΔ «αντί να υπερασπίζεται συγκεκριμένες εταιρείες, να κατανοήσει ότι πλέον ψηφίζεται πλαίσιο ώστε να μην υπάρχει υποκλοπή του μεταφορικού έργου».
ΚΟΚ
Αναφερόμενος στις αλλαγές στον ΚΟΚ, ο υπουργός είπε ότι τα πρόστιμα είναι ίδια για όλους και υπάρχει προσαύξηση ανάλογα με το εισόδημα. «Δεν μπορεί πολίτες να συνδέουν τον ΚΟΚ με τις παραβάσεις. Δεν μπορεί ο ΚΟΚ να είναι για τον πολίτη, πρόστιμα και εισπρακτική πολιτική. Εμείς πηγαίνουμε σε μια άλλη αρχή, του ΚΟΚ, όχι ως εισπρακτικό μέσο, αλλά του ΚΟΚ της ασφάλειας, του πολιτισμού, του σεβασμού του διπλανού μας, κυρίως του διπλανού μας με αναπηρία» είπε ο Χρήστος Σπίρτζης και τόνισε ότι αυτό είναι το νόημα της προβλεπόμενης κατηγοριοποίησης, την οποία θα κάνει η αρμόδια επιτροπή του ΚΟΚ στην οποία μετέχουν όλοι οι ειδικοί.