Όλοι οι χρήστες του Διαδικτύου, αντιμετωπίζουν προβλήματα, τα οποία χρήζουν άμεσης, πρακτικής αντιμετώπισης.
Έτσι, για παράδειγμα, όταν δεν προωθείται η αλληλογραφία του χρήστη από τον παλιό πάροχο στη νέα ηλεκτρονική διεύθυνση, τότε τι κάνουμε;
Κάθε εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες e-mail , οφείλει:
• Για χρονικό διάστημα 2 μηνών να προωθεί την αλληλογραφία του χρήστη στη νέα ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει ο χρήστης.
• Για συνολικό διάστημα 6 μηνών (συμπεριλαμβανομένου του παραπάνω διαστήματος των 2 μηνών) να επιστρέφει στον αποστολέα της αλληλογραφίας μήνυμα, με το οποίο θα ενημερώνεται για τη νέα ηλεκτρονική διεύθυνση του χρήστη.
Τέλος, η εταιρεία δεν μπορεί να εκχωρήσει το παλιό e-mail του χρήστη σε άλλο συνδρομητή πριν την πάροδο 6 μηνών από την κατάργηση του. Κατ’ εξαίρεση, ο παραπάνω περιορισμός δεν ισχύει, εάν ο χρήστης ζητήσει ξανά να του εκχωρηθεί το συγκεκριμένο e-mail.
Επίσης, ένα άλλο πρόβλημα είναι η περίπτωση που δεν συγχρονίζεται η σύνδεση του κάθε χρήστη και αντιμετωπίζει συνεχείς αποσυνδέσεις.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει ο χρήστης να ενημερώσει την τεχνική υποστήριξη της εταιρείας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και να ζητήσει την άμεσή επίλυση τους.
Ένα άλλο σύνηθες πρόβλημα είναι οι χαμηλές ταχύτητες του Διαδικτύου και αυτό συμβαίνει επειδή η πραγματικά λαμβανόμενη ταχύτητα υπηρεσιών “γρήγορου” Ίντερνετ είναι πιθανόν να διαφέρει από την ονομαστική ταχύτητα (π.χ. 24 Mbps) που προβλέπεται στη σύμβαση του χρήστη.
Η ονομαστική ταχύτητα σύνδεσης με το διαδίκτυο καθόλη τη διάρκεια παροχής της υπηρεσίας ενδέχεται να αλλάζει διότι επηρεάζεται από κάποια στοιχεία, όπως η απόσταση του τερματικού του εξοπλισμού από το Αστικό Κέντρο Τηλεπικοινωνιών, ο αριθμός των χρηστών που χρησιμοποιούν ταυτόχρονα το διαδίκτυο και που λαμβάνουν τη συγκεκριμένη στιγμή δεδομένα από διάφορους δικτυακούς τόπους, η ποιότητα του χάλκινου καλωδίου σύνδεσης κ.ά.
Επίσης, ως επί το πλείστον απαιτείται να ενεργοποιηθεί πρώτα η υπηρεσία του Διαδικτύου, για να διαπιστωθεί ακολούθως, εάν η ονομαστική ταχύτητα πρόσβασης την οποία ζήτησε ο χρήστης, μπορεί να υλοποιηθεί για τη συγκεκριμένη σύνδεση. Η δυνατότητα αυτή εξαρτάται από τεχνικές παραμέτρους που διαφοροποιούνται σε κάθε σύνδεση (π.χ. η τεχνολογία που χρησιμοποιείται για την παροχή της υπηρεσίας, η απόσταση μεταξύ του χώρου που βρίσκεται ο χρήστης και του Αστικού Κέντρου στο οποίο υπάγεται, η ποιότητα του δικτύου και των συνδέσεων, η εσωτερική καλωδίωση στο χώρο του χρήστη).
Στην κινητή τηλεφωνία και όσον αφορά στις χρεώσεις λογαριασμών, πολλές φορές υπάρχουν χρεώσεις για υπηρεσίες που δεν έχουν παρασχεθεί στον καταναλωτή – χρήστη.
Γεγονός είναι ότι η έναρξη της χρέωσης της υπηρεσίας, ξεκινά με την ενεργοποίηση της και την έναρξη της παροχής της προς τον καταναλωτή- χρήστη. Πριν την ενεργοποίηση της υπηρεσίας και την έναρξη της παροχής της προς τον καταναλωτή-χρήστη, αυτός δεν χρεώνεται με πάγια και άλλα τέλη. Αν αυτό συμβεί, τότε ο καταναλωτής - χρήστης μπορεί να υποβάλλει έγγραφη καταγγελία στην εταιρεία.
Αν επίσης, στις συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας, ο καταναλωτής-χρήστης χρεώνεται ποσά που αμφισβητεί τότε, η επίλυση οικονομικών διαφορών μεταξύ καταναλωτών- χρηστών και εταιρειών (αμφισβήτηση λογαριασμών, επιστροφή χρημάτων) επιλύεται εξώδικα από τον Συνήγορο του Καταναλωτή. Φυσικά, για επίλυση θεμάτων αποζημιώσεων αρμόδια είναι τα Πολιτικά Δικαστήρια.
Ένα άλλο γνωστό φαινόμενο της κινητής τηλεφωνίας, είναι οι χρεώσεις του λογαριασμού του κινητού μας από 5ψήφιο νούμερο, οπότε σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει ο χρήστης του κινητού, να επικοινωνήσει με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας και να ενημερωθεί για το σε ποια εταιρία παροχής πολυμεσικών υπηρεσιών ανήκει ο 5ψήφιος αριθμός.
Σε περίπτωση που η καταγγελία που υποβάλει ο χρήστης προς την εταιρεία, δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, ήτοι δεν οδήγησε στην αναμενόμενη επίλυση της διαφοράς, τότε ο κάθε συνδρομητής μπορεί να υποβάλει online καταγγελία προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων στην οποία πρέπει να περιλαμβάνονται τα εξής στοιχεία:
- Στοιχεία καταγγέλλοντος
- Στοιχεία τηλεφωνικής σύνδεσης που αφορά η καταγγελία
- Στοιχεία συνδρομητή γραμμής
- Στοιχεία Εταιρείας που αφορά η καταγγελία
- Θέμα και ιστορικό καταγγελίας