Έχει δεχτεί σφοδρές κριτικές για διαφημίσεις που βγαίνουν στο Google search αλλά και στο YouTube
Σημαντικές αλλαγές έρχονται στη διαφήμιση από τη Google καθώς ο κολοσσός του διαδικτύου έχει δεχτεί σοβαρό μποϊκοτάζ το τελευταίο διάστημα από μεγάλες εταιρείες οι οποίες παγώνουν τις διαφημιστικές καμπάνιες που εμφανίζονται τόσο στη μηχανή αναζήτησης (Google search) όσο και στο YouTube.
Η Google δέχεται σοβαρά πυρά αφού, όπως ήρθε στο φως της δημοσιότητας πρόσφατα, πολλές διαφημίσεις εταιρειών προβάλλονταν πάνω σε βίντεο που περιείχαν προσβλητικό ή εξτρεμιστικό περιεχόμενο. Για τον λόγο αυτόν πολλές μεγάλες εταιρείες απαίτησαν τη διακοπή της προβολής των διαφημίσεών τους στις πλατφόρμες της Google.
Σε blogpost που δημοσίευσε τη Δευτέρα το βράδυ ο Φίλιπ Σίντλερ, διευθύνων σύμβουλος των επιχειρήσεων της εταιρείας, ανέφερε πως παρά το γεγονός ότι στη συντριπτική πλειονότητά τους οι πολιτικές τής εταιρείας εφαρμόζονται επιτυχώς, μερικές φορές αποτυγχάνουν.
«Έχουμε αυστηρές πολιτικές που καθορίζουν τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονται οι διαφημίσεις της Google και στην πλειονότητα των περιπτώσεων οι πολιτικές και τα εργαλεία μας εφαρμόζονται όπως θα έπρεπε. Ωστόσο, ορισμένες φορές δεν το καταφέρνουμε σωστά», ανέφερε στη δημοσίευσή του ο Σίντλερ. Συνέχισε λέγοντας ότι «πρόσφατα, είχαμε ορισμένες υποθέσεις όπου οι διαφημίσεις εταιρειών εμφανίζονταν πάνω σε περιεχόμενο που δεν συμβαδίζει με τις αξίες μας. Για αυτό, ζητούμε συγνώμη».
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα The Guardian, η Google σκοπεύει να εισαγάγει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονται οι διαφημίσεις και τον έλεγχο που μπορούν να έχουν οι εταιρείες πάνω σε αυτές.
Αρχικά, η Google πρόκειται να ενισχύσει την πολιτική της σχετικά με το τι είδους περιεχόμενο θα επιτρέπεται να ανέβει στις πλατφόρμες της.
«Ξεκινώντας από σήμερα, θα κρατήσουμε πιο σκληρή στάση σχετικά με το προσβλητικό, υποτιμητικό και γεμάτο μίσος περιεχόμενο», δήλωσε ο Σίντλερ, συμπληρώνοντας ότι το YouTube θα «εξετάσει μεθοδικά» τις κατευθυντήριες γραμμές των κοινοτήτων ώστε να διαπιστωθεί εάν υπάρχει στις πλατφόρμες της Google περιεχόμενο που δεν θα έπρεπε να υπάρχει.
Στη συνέχεια η εταιρεία υποσχέθηκε ότι θα εισαγάγει καλύτερο έλεγχο για τους διαφημιστές ώστε να μπορούν να επιλέγουν που θα επενδύουν τα χρήματά τους και να προλαμβάνουν την εμφάνιση των διαφημίσεών τους σε τοποθεσίες που δεν θέλουν.
Τρίτον, ο Σίντλερ δήλωσε, σύμφωνα με το ΑΠΕ, ότι θα υπάρχει μεγαλύτερη «διαφάνεια και προβολή των τοποθεσιών όπου τρέχουν οι διαφημίσεις» των εταιρειών.
Ωστόσο, όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η Guardian, δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο εάν αυτά τα μέτρα θα καθησυχάσουν τις διαφημιστικές εταιρείες και επιχειρήσεις. Η Toyota, η Tesco και η Volkswagen είναι οι τελευταίες τρεις μεγάλες εταιρείες που προστέθηκαν στη λίστα των επιχειρήσεων που πάγωσαν τις διαφημίσεις τους στις πλατφόρμες της Google. Σε αυτή τη λίστα συγκαταλέγονται συνολικά 250 εταιρείες μεταξύ των οποίων οι L'Oreal, BBC, HSBC, Audi και Guardian.