Οι Ιταλοί έχουν τη Ferrari και τη Lamborghini. Οι Ιάπωνες έχουν το Skyline. Οι Γερμανοί πάλι έχουν το R8 και πάει λέγοντας. Από αυτό το παιχνίδι με....αυτοκινητάκια – που λέει ο λόγος - δεν θα μπορούσε να λείπει η Αμερική. Και όταν μιλάμε για supercar με κατεξοχήν αμερικανική νοοτροπία, το μυαλό μας πηγαίνει κατευθείαν στην Corvette της Chevrolet.
Το...αμερικανικό όνειρο συμπλήρωσε τα 60 χρόνια ζωής, περίπου μία εβδομάδα νωρίτερα. Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής βγήκε από το εργοστάσιο της Flint στο Michigan, αποτελώντας τη βιτρίνα της αμερικανικής αγοράς αυτοκινήτου.
Όπως άλλωστε δήλωσε και ο αντιπρόεδρος Marketing της Chevy, Chris Perry “Κατά την διάρκεια των τελευταίων έξι δεκαετιών, η Corvette αποτέλεσε μέρος και συμπλήρωμα του αμερικάνικου πολιτισμού, ως το σπορ αυτοκίνητο των αστέρων του κινηματογράφου, των μουσικών και των αστροναυτών. Οι κορυφαίες μάλιστα Corvette αποτελούν το σημείο αναφοράς στην εποχή τους, σε τομείς όπως η σχεδίαση, οι επιδόσεις και η τεχνολογία”.
Eπτά γενιές Corvette, μια ολόκληρη ζωή
Corvette C1: 1953 — 1962
Corvette C2: 1962 — 1967
Corvette C3: 1967 — 1982
Corvette C4: 1983 — 1996
Corvette C5: 1997 — 2004
Corvette C6: 2004 — 2013
Corvette C7: 2013 — σήμερα
Ό, τι πρέπει να γνωρίζετε
Το λογότυπο των διασταυρούμενων σημαιών είναι σήμα κατατεθέν της Corvette από το 1953. Πάντοτε εμπεριείχε ένα ζευγάρι σημαιών –μία αγωνιστική καρό και μία με το έμβλημα της Chevrolet και τον εραλδικό κρίνο. Ο σχεδιασμός του εξελίχθηκε με την πάροδο των δεκαετιών και τοποθετήθηκε σε συνολικά 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα έως σήμερα.
Η Corvette είναι το μόνο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο που κατασκευάζεται αδιάκοπα για τόσα χρόνια
Το ντεμπούτο της το έκανε σαν πρωτότυπο στο Autorama της General Motors στην Νέα Υόρκη στις 17 Ιανουαρίου του 1953. Ήταν τέτοια η επιτυχία της που αναγκάστηκε να κατασκευάσει 300 κομμάτια τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς
Όλες οι Corvette του 1953 ήταν χρώματος Polo White και διέθεταν κόκκινο εσωτερικό, με την τιμή της να είναι 3.498 δολάρια. Το 2006, η τρίτη Corvette που κατασκευάστηκε το 1953 βγήκε σε δημοπρασία και έπιασε τιμή πώλησης 1,06 εκατομμύριων δολαρίων
Μέχρι το 1955, όλες οι Corvette εφοδιάζονταν από 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα. Την ίδια χρονιά, προσφέρθηκε σαν επιλογή ένας V8 κινητήρας, επιλογή που αποτέλεσε το 90 τοις εκατό των πωλήσεων εκείνη τη χρονιά. Το 1956 καταργήθηκε ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας και από τότε προσφερόταν μόνο με V8
Τα 10 πρώτα χρόνια της ζωής της προσφερόταν μόνο ως κάμπριο. Η κλειστή έκδοση του 1963 με το χωρισμένο σε δύο κομμάτια πίσω παρμπρίζ, η Corvette Sting Ray, εγκαινίασε την δεύτερη γενιά του μοντέλου και διπλασίασε τις πωλήσεις του μοντέλου
Από τις 30 Ιουνίου του 1953 έχουν κατασκευαστεί περίπου 1,56 εκατομμύρια Corvette. Το κομμάτι 500.000 κατασκευάστηκε το 1977, το 1.000.000 το 1992 και το 1.500.000 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το 2009
Τρία είναι το εργοστάσια που έχουν κατασκευάσει τις Corvette: στο Flint του Michigan (1953), στο St.Louis του Missouri (1954 – 1981) και στο Bowling Green του Kentucky (1981 – 2014). Η αλλαγή της γραμμής παραγωγής από το St. Louis στο Bowling Green συνέβη κατά της διάρκεια παραγωγής του μοντέλου. Η πρώτη Corvette του 1981 (C3) κατασκευάστηκε στο St. Louis και η τελευταία της ίδιας γενιάς στο Bowling Green
Οι Corvette του 1983 δεν διατέθηκαν στο κοινό προς πώληση, καθώς η έκδοση εκείνης της χρονιάς αναβλήθηκε για να προετοιμαστούν για την ολοκαίνουρια Corvette του 1984, την C4. 44 πρωτότυπα κατασκευάστηκαν ως μοντέλα του 1983. Μόνο ένα όμως υφίσταται και βρίσκεται στο εθνικό μουσείο της Corvette στον Bowling Green του Kentucky.