Μετά το ντεμπούτο του στο Opel Cascada cabrio, ο 1.6 SIDI Turbo 170 ίππων της νέας οικογένειας μεσαίων κινητήρων βενζίνης γίνεται ο κορυφαίος της γκάμας βενζινοκινητήρων του Zafira Tourer. Η ροπή του νέου κινητήρα άμεσου ψεκασμού φτάνει τα 280 Nm –12% παραπάνω από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή του στην κατηγορία συμπαγών πολυμορφικών 150-180 ίππων. Η υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και η ελαστικότητα αποτελούν επίσης σημεία αναφοράς, με τη μέγιστη ροπή να είναι διαθέσιμη από τις 1.650 σ.α.λ. Ο νέος 1.6 SIDI Turbo του Zafira Tourer σχεδιάστηκε με γνώμονα την πολιτισμένη λειτουργία και τα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβων και κραδασμών. Στα μέτρα βελτιστοποίησης των συστημάτων εισαγωγής και εξαγωγής περιλαμβάνεται η απομόνωση του καλύμματος εκκεντροφόρων από την κυλινδροκεφαλή, μέσω ειδικού συστήματος έδρασης και στεγανοποίησης. Με άμεσο ψεκασμό και εστιασμένη καύση, οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά το επίπεδο θορύβου συγκριτικά με τον προηγούμενο κινητήρα. Επιπλέον, οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 είναι από τις χαμηλότερες στην κατηγορία, με 6,6 λίτρα/100 χλμ. (μικτός κύκλος) και 154 γρ./χλμ CO2, χάρη στο τεχνολογικό του υπόβαθρο που περιλαμβάνει και το σύστημα Start/Stop.
Η νέα γενιά κινητήρων, που εκπροσωπείται από τον 1.6 SIDI Turbo στο Zafira Tourer, συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο επίσης νέας γενιάς, που πληροί τα υψηλότερα πρότυπα της κατηγορίας για γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων, χάρη στα πολυάριθμα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί στο εσωτερικό του, στο μηχανισμό επιλογής και στη μείωση των διαδρομών του επιλογέα. Επίσης, διατίθεται νέο, εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο χαμηλής τριβής με λειτουργία Active Select για χειροκίνητες αλλαγές.
Ο νέος 1.6 SIDI Turbo είναι ένας από τους τρεις σημαντικούς κινητήρες που λανσάρονται για το Zafira Tourer το 2013. Με τον 2.0 BiTurbo CDTI, γίνεται το ταχύτερο συμπαγές, πολυμορφικό ντίζελ, ενώ η νέα γενιά 1.6 CDTI μειώνει τις εκπομπές NOx κατά 70% και ήδη πληροί τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6. Ο κινητήρας συνδυάζει επίσης μέγιστη ροπή 320 Nm με κατανάλωση 4,1 λίτρων/ 100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 109 γρ./χλμ. CO2.