Η ανάκτηση και εκμετάλλευση της κινητικής ενέργειας που χάνεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου (π.χ στο φρενάρισμα), αποτελεί εδώ και δεκαετίες έναν από τους στόχους των τεχνικών τμημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Με την έλευση των πρώτων υβριδικών αυτοκινήτων στην αγορά, στα τέλη της δεκαετίας του ’90, παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην παραγωγή συστήματα ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα, την οποία και χρησιμοποιούσαν τη φόρτιση των μπαταριών. Από το 2009 τα μονοθέσια της F1 αποθηκεύουν ενέργεια με τη βοήθεια του ΚERS, την οποία και μετατρέπουν σε καλύτερες επιδόσεις, ενώ και στα καθημερινά αυτοκίνητα των κοινών θνητών παρόμοια συστήματα χρησιμοποιούνται πλέον σε συνδυασμό με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης για να τροφοδοτήσουν το ηλεκτρικό σύστημα, απαλλάσσοντας τους κινητήρες από το έργο της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και βοηθώντας τους να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου.
Με σκοπό να μεγιστοποιήσει τα οφέλη που προκύπτουν, η Mazda εξέλιξε το i-ELOOP, το πρώτο σύστημα του είδους που αποθηκεύει την ενέργεια όχι στην κοινή μπαταρία του αυτοκινήτου, αλλά σε έναν ειδικό πυκνωτή διπλής στρώσης. Η απόδοσή του είναι τέτοια ώστε να μπορεί να αποθηκεύει την ανακτώμενη ενέργεια σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα και να είναι σε θέση να υποστηρίξει το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου για ένα σχεδόν λεπτό.
Ακόμα και όταν ο κινητήρας απενεργοποιείται από το σύστημα start/stop, ο πυκνωτής μπορεί να τροφοδοτήσει τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα, αλλά και να επανεκκινήσει τον κινητήρα. Σε συνθήκες αστικής κίνησης με τις συχνές επιβραδύνσεις-επιταχύνσεις και στάσεις, το i-ELOOP μπορεί να καλύψει σχεδόν εξ ολοκλήρου τις ηλεκτρικές απαιτήσεις του αυτοκινήτου, βοηθώντας στην επίτευξη χαμηλότερης κατανάλωσης. Το νέο Mazda 6 θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο στο οποίο θα τοποθετηθεί το i-ELOOP.