Το νέο Audi A4, εξοπλίζεται με δυο αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων νέας γενιάς
Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων έχουν πολλά πλεονεκτήματα. Ειδικότερα μειώνουν σημαντικά την κούραση του οδηγού κατά την διάρκεια της οδήγησης, συμβάλουν στην αύξηση των ποσοστών ασφάλειας και πλέον μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου. Το νέο Audi A4, εξοπλίζεται με δυο αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων νέας γενιάς.
Το οικογενειακό αυτοκίνητο της premium γερμανικής μάρκας, είναι διαθέσιμο για όλους τους κινητήρες, εκτός από τον 3.0 TDI, με το νέο επτατάχυτο κιβώτιο S. Το σύστημα διπλού συμπλέκτη, το οποίο αντικαθιστά τον τύπο της συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης multitronic, συμβάλει στον περιορισμό των καυσίμων. Οι πιο σημαντικές βελτιώσεις περιλαμβάνουν περαιτέρω μείωση των τριβών, μικρότερο βάρος, αποδοτικότερο κύκλωμα λίπανσης, καθώς και ένα αντικραδασμικό φυγοκεντρικό σύστημα 'τύπου εκκρεμούς' στο βολάν διπλής μάζας, το οποίο επιτυγχάνει τον πολύ χαμηλό ρυθμό λειτουργίας του ρελαντί.
Οι δύο συμπαγείς πολύδισκοι συμπλέκτες, είναι τοποθετημένοι στον ίδιο άξονα, ο ένας πίσω από τον άλλο και σε αντίθεση με το προηγούμενο - που ήταν ο ένας επάνω από τον άλλο - , με αποτέλεσμα να περιορίζεται η ροπή αδρανείας. Η λειτουργία στηρίζεται σε δύο επιμέρους κιβώτια μετάδοσης που είναι κατασκευασμένα σαν χειροκίνητα. Είναι σε μόνιμη εμπλοκή αλλά μόνο το ένα εκ των δύο είναι συνδεδεμένο με τον κινητήρα. Οι αλλαγές γίνονται σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Με το σύστημα τετρακίνησης quattro, η ισχύς μεταφέρεται από τον άξονα μετάδοσης της κίνησης μέσω ρουλεμάν στο εμπρός διαφορικό.
Το οκτατάχυτο tiptronic διατίθεται μόνον με τον κινητήρα 3.0 TDI 272 ίππων. Η λειτουργία τόσο του S tronic όσο και του tiptronic ενσωματώνεται στο σύστημα διαχείρισης των θερμικών φορτίων του κινητήρα, ενώ και τα δύο έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν σε συνεργασία με το σύστημα start-stop. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα προγράμματα D, S και E, ενώ μπορεί κάθε στιγμή να αλλάξει χειροκίνητα τις ταχύτητες, είτε από μοχλό αλλαγών, ή από τα ειδικά paddles στο τιμόνι. Όλες οι εντολές του οδηγού μεταφέρονται στο κιβώτιο ηλεκτρικά (drive by wire).
Στο νέο cruise control ενσωματώνεται ακόμα μία λειτουργία: μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι και ο επιλογέας είναι στη θέση D ή E, το σύστημα μετάδοσης περνά αυτόματα στη φάση ελεύθερης κύλισης των τροχών – γνωστή και ως freewheeling – με αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης. Αυτή λειτουργία είναι εφικτή εφόσον το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητες από 55 έως 160χλμ/ώ. Το νέο Audi A4, διατίθεται και με χειροκίνητο κιβώτιο.