Υπό το σλόγκαν “Corsa, old and yellow“, η Opel δίνει και φέτος το παρών στο θρυλικό Nürburgring με το οποίο συνδέονται με μακροχρόνια παράδοση. Το 1969, η Opel επέστρεψε στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, μετά τις μεγάλες, προπολεμικές αγωνιστικές επιτυχίες της. Η εταιρία σηματοδότησε την επιστροφή της με το πρώτο κύπελλο ενιαίου στο Nürburgring, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Automobil club von Deutschland (AvD) κατά τη διάρκεια του Γερμανικού Grand Prix. Ακολούθησαν πολυάριθμοι τίτλοι σε διεθνή και εθνικά ράλι και πρωταθλήματα αυτοκινήτων τουρισμού.
Φέτος, η γερμανική φίρμα ξαναφέρνει τα θρυλικά αυτοκίνητά της στο Nürburgring για το 42ο Oldtimer Grand Prix, όπου η AvD είναι και πάλι διοργανωτής. Θα εκτίθενται 17 αγωνιστικά αυτοκίνητα προερχόμενα από μία ιστορία άνω των 100 χρόνων στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αρχαιότερο είναι ένα 1903 Opel Motorwagen 10/12 PS, και νεότερο ένα Corsa OPC τέταρτης γενιάς. Αγωνιστικά αυτοκίνητα σιρκουί και ράλι από τις δεκαετίες 1960 – 1970, όπως τα Rekord C “Black Widow“, RallyeKadett, Manta A Irmscher, Ascona B Group 2 και Kadett C GT/E, θα δημιουργήσουν μία γέφυρα που ενώνει το παρελθόν με το παρόν.
Corsa – θρύλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού
Και ενώ η νέα, πέμπτη γενιά Corsa βρίσκεται προ των πυλών για την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού στις αρχές Οκτωβρίου, οι παλαιότερες σπορ εκδόσεις Corsa θα δώσουν ένα ηχηρό παρών στο Nürburgring. Σύμφωνα με το φετινό σλόγκαν “Corsa, old & yellow“, τα Corsa A Spider, Corsa A Cup και Corsa A GSi, αλλά και πιο πρόσφατα μοντέλα όπως τα Corsa C Rallye, Corsa Race Camp και το σημερινό Corsa OPC, θα συμμετέχουν στη διοργάνωση.
Το FWD, 1982 Corsa A θα συνοδεύεται από ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο. Πριν καν το νέο μικρό μοντέλο αποκαλυφθεί το καλοκαίρι του 1982, το Corsa Spider αναζωπύρωσε τις ελπίδες για μία σπορ έκδοση. Το τετραθέσιο, ανοιχτό Corsa Spider μπορεί να μεταμορφώνεται σε διθέσιο ή ακόμα και σε μονοθέσιο με τη βοήθεια εξαρτημάτων του αμαξώματος από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα. Το Spider εφοδιάζεται με προσκέφαλο αγωνιστικού τύπου από τη δεκαετία του 1950. Ωστόσο, με εντυπωσιακά φτερά, φώτα πλήρους πλάτους πίσω από ένα φιμέ κρυστάλλινο πάνελ και ιριδίζουσα λευκή βαφή, το Spider είναι ‘γνήσιος εκπρόσωπος’ της εποχής εκείνης.
Το Corsa Cup έκανε ντεμπούτο το 1983. Τα Kadett D και Corsa A ανταγωνίστηκαν μεταξύ τους στο ONS Opel Junior Cup, διάδοχο του Kadett Cup που λανσαρίστηκε το 1979 για ερασιτέχνες και νεαρά ταλέντα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το Kadett 1.3 είχε 75 hp, ενώ το Corsa Cup απέδιδε 70 hp. Οι πρώτοι αγώνες και διοργανώσεις ράλι έγιναν το 1985, με χρηματικά βραβεία που ανέρχονταν στα 100.000 Γερμανικά μάρκα. Ο νικητής του Junior Cup έλαβε ένα Corsa 1.3 S στο τέλος της χρονιάς. Το 1988, λανσαρίστηκε ένα νέο κορυφαίο Corsa: το Corsa A GSi είχε κινητήρα 1.6L με 101 hp και τελική ταχύτητα 186 km/h. Παρέμεινε στη σειρά Corsa μέχρι το 1992 που η γενιά Corsa B κυκλοφόρησε στην αγορά.
Το Corsa C λανσαρίστηκε το 2000, και το Corsa Super 1600 έκανε ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Essen την ίδια χρονιά. Το νέο ράλι Corsa είχε ένα 16V 4κύλινδρο κινητήρα 1.600 κυβ. εκ. με 200 hp και, όπως οι προκάτοχοί του, ήταν σχεδιασμένο σαν μία προσιτή αγωνιστική πρόταση για την άσφαλτο και το χώμα.
Η σημερινή τέταρτη γενιά Corsa OPC διατίθεται από το 2007. Με υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 L, η ακόμα πιο σπορ έκδοση Corsa D αποδίδει 192 hp. Στο Nürburgring, δίπλα στις εκδόσεις Corsa OPC και OPC Race Camp της Opel αποτελεί μία προσιτή πρόταση για συμμετοχή σε αγώνες.
Old – μοντέλα Opel Grand Prix από το παρελθόν
Τρία ιστορικά αγωνιστικά Opel εκτίθενται τιμώντας τη γέννηση του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο Rüsselsheim. Το παλιότερο βασίζεται στο πρώτο Motorwagen 10/12 PS της Opel που κατασκευάστηκε το 1903. Την ίδια χρονιά, αυτός ο τύπος αυτοκινήτου κέρδισε στην κατηγορία “Light” Class II (για οχήματα μέχρι 10 hp) σε διοργάνωση στο ιπποδρόμιο Niederrad στη Φρανκφούρτη. Στο τιμόνι ήταν ο Fritz Opel με το διάσημο οδηγό της Opel Carl Jörns, ο οποίος στη συνέχεια κέρδισε σε 288 αγώνες, σε ρόλο συνοδηγού. Η εκθεσιακή έκδοση του λευκού αγωνιστικού 10/12 PS έχει ανακαινιστεί από την Opel Classic και αποτελεί πιστό αντίγραφο του ιστορικού αυτοκινήτου από το 1903.
Το δεύτερο όχημα είναι ένα γνήσιο μονοθέσιο Grand Prix από το 1913. Αυτός ο προάγγελος των σημερινών αγωνιστικών της F1 ήταν ένα προηγμένο όχημα για την εποχή του, με τετρακύλινδρο, 16βάλβιδο κινητήρα 4.0 L (σε διάταξη ανάστροφου V) και εκκεντροφόρο επικεφαλής με κάθετο άξονα κίνησης.
Μόλις ένα χρόνο νεώτερο είναι το αγωνιστικό αυτοκίνητο των 12.3 λίτρων που έσπασε ρεκόρ. Τεχνικά βασίστηκε στο αγωνιστικό 1913 Grand Prix έχοντας προηγμένη, τετραβάλβιδη τεχνολογία. Με τον τεράστιο κινητήρα του, αυτό το μοναδικό όχημα 260 hp αποτελεί μνημείο τεχνολογικής εξέλιξης: κανένα άλλο αυτοκίνητο στην ιστορία της Opel δεν είχε μεγαλύτερο κυβισμό από αυτό το θηριώδες μοντέλο του 1914, το οποίο έκανε την αγωνιστική πρεμιέρα του αφού τελείωσε ο 1ος Παγκόσμιος Πόλεμος. Το 1926, η Opel σταμάτησε επίσημα την εργοστασιακή στήριξη των αγώνων.
Yellow – πρωταγωνιστές σε ράλι και πίστες
Τα πρώτα βήματα επιστροφής της Opel στο μηχανοκίνητο αθλητισμό έγιναν κρυφά. Στις 15 Σεπτεμβρίου, 1968, ένα 150 hp Opel Rekord εμφανίστηκε στη γραμμή εκκίνησης ενός αγώνα αυτοκινήτων τουρισμού Group 5 στο Zolder, Βέλγιο. Κανείς δεν ήξερε εκείνη την εποχή ότι αυτό το ειδικό Rekord C είχε κατασκευαστεί χωρίς να έχει λάβει επίσημα γνώση το Δ.Σ. της Opel – αν και ανεπίσημα είχε λάβει τη μεγαλύτερη δυνατή υποστήριξη μέσα από την εταιρία.
Η ιδέα ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου Opel είχε ξεκινήσει από τους νέους ταλαντούχους σχεδιαστές της εταιρίας Charles “Chuck” Jordan και Anatole Lapine. Υπό τη διεύθυνση του Lapine, κατασκευάστηκε το Rekord στο κέντρο σχεδίασης “Advanced Studio” της Opel στο Rüsselsheim. Στόχος ήταν να προσελκύσει το ενδιαφέρον, ώστε το κοινό να στραφεί σε νέα, σπορ αυτοκίνητα Opel όπως τα Rallye Kadett και Opel GT. Το αγωνιστικό όχημα βασίστηκε σε ένα δίθυρο Rekord C 1700 sedan, ενώ το μαύρο χρώμα και το κίτρινο “Opel Eye” θύμισαν το αεριωθούμενο Opel RAK 2 από τη δεκαετία του 1920.
Παρά τις κάποιες επιτυχίες, οι αγώνες με την υποστήριξη του εργοστασίου έφταναν στο τέλος. Η General Motors είχε πληροφορηθεί τις κρυφές δραστηριότητες της Opel και μετά το τέλος της σεζόν, το project σταμάτησε. Ωστόσο, ένα χρόνο αργότερα, δόθηκε η άδεια στην Opel να διοργανώσει το πρώτο κύπελλο ενιαίου. 40 χρόνια αργότερα, άρχιζε η ανακατασκευή του “Black Widow” από την Opel Classic στο Rüsselsheim, χρησιμοποιώντας τις αρχικές προδιαγραφές και τα σχέδια.
Στο μέλλον, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα Opel βάφονταν κίτρινα, το χρώμα των βελτιωτών Opel, Steinmetz και Irmscher, αντί μαύρα. Εκδόσεις ράλι από το Rüsselsheim ξεκίνησαν με κίτρινο-μαύρο και κίτρινο-λευκό χρώμα αμαξώματος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και τα εθνικά πρωταθλήματα σε ασφάλτινες και χωμάτινες πίστες. Επτά αυτοκίνητα που εκτίθενται από την Opel Classic στο Nürburgring στο νέο paddock αντιπροσωπεύουν αυτή την εποχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Opel.
Το σημείο εκκίνησης σηματοδοτήθηκε από το Kadett B. Το 1970/71, η Steinmetz στο Rüsselsheim άρχισε να προσφέρει ένα αγωνιστικό πακέτο για το Kadett Rallye 1900. Με μετατροπές πλαισίου, αλλαγές στον εξοπλισμό εσωτερικού και τη χρήση ενός κινητήρα 106 hp από το Opel Rekord C Sprint, γεννήθηκε το Rallye Kadett 1900 Sprint. Ο Σουηδός Anders Kulläng ήταν από τους οδηγούς που ξεκίνησαν την επαγγελματική καριέρα τους στο τιμόνι ενός Opel Kadett B συμμετέχοντας στην ομάδα Σουηδών διανομέων της Opel.
Το Manta A, που ετοίμασε η Irmscher, είναι ένα ακόμα μέλος της ‘κίτρινης γενιάς’ της συλλογής Opel Classic. Κατασκευασμένο σύμφωνα με τους αγωνιστικούς κανονισμούς του Group 2, το coupé που εκτίθεται είναι παρόμοιο με το αυτοκίνητο που οδήγησαν οι αστέρες των ράλι, Rauno Aaltonen και Walter Röhrl το 1975 στον 24ωρο αγώνα του Spa στο Βέλγιο.
Ένα ακόμα έκθεμα είναι το Ascona A, βασισμένο στο Manta,το διάσημο αστέρι του μηχανοκίνητου αθλητισμού. To 1974, ο Walter Röhrl και ο συνοδηγός του Jochen Berger κέρδισαν το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι με ένα Ascona A 206 hp με την ομάδα διανομέων Opel Euro. Την επόμενη χρονιά, έγραψαν πάλι ιστορία κερδίζοντας στο Ράλι Ακρόπολις και χαρίζοντας στην Opel την πρώτη νίκη της σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Διάδοχος του Ascona στην κατηγορία rallye sport ήταν το Kadett C GT/E το οποίο εντάσσεται επίσης στη συλλογή του Rüsselsheim. Το κίτρινο-λευκό αδερφάκι του, Kadett C GT/E coupé, έκανε καριέρα στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Ράλι με τους Achim Warmbold και Willi-Peter Pitz να αγωνίζονται με ένα αυτοκίνητο σταδίου προ-παραγωγής στο Group 1. Το 1976, οι επιτυχίες του Kadett C GT/E σε αυτή την κατηγορία διασφάλισαν για την Opel τη Νο2 θέση του πίνακα των Κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Το 1979, το Kadett αντικαταστάθηκε από το Ascona B και, για δεύτερη φορά μετά το 1974, μία ομάδα της Opel κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι. Μετά από 17 γύρους, ο Jochi Kleint με συνοδηγό τον Gunter Wanger διασφάλισαν τον τίτλο στη γενική κατάταξη. Το αυτοκίνητο της νίκης, ένα Opel Ascona i 2000 175 hp κατασκευάστηκε σύμφωνα με τους κανονισμούς των οχημάτων τουρισμού και εντάχθηκε απευθείας από το βάθρο στην ιστορική συλλογή της Opel. Ακόμα φέρει τα ‘τραύματα’ από τους αγώνες σε άσφαλτο και χώμα, ενώ έχουν ανακατασκευαστεί προσεκτικά τα μηχανικά του μέρη στην αρχική τους κατάσταση.
Η ιστορική έκθεση αγωνιστικών αυτοκινήτων Opel ολοκληρώνεται με ένα Commodore B GS/E coupé. Το 1973, ο Walter Röhrl με συνοδηγό τον Jochen Berger έκανε ντεμπούτο στο Monte-Carlo Rallye με ένα ίδιο αυτοκίνητο της αγωνιστικής ομάδας Irmscher.