Ο χειμώνας, εκτός από τον προγραμματισμένο -τακτικό έλεγχο, που συνιστά ο κατασκευαστής κάθε αυτοκινήτου, επιβάλλει πρόσθετους ελέγχους, προκειμένου οι χειμερινές διαδρομές να γίνονται με ασφάλεια και αξιοπιστία.
Οι έλεγχοι αυτοί αφορούν τα εξής:
-
Ελαστικά: Απαραίτητος ο έλεγχος της κατάστασης του πέλματος όσον αφορά το βάθος των αυλακώσεων και τη φρεσκάδα του μίγματος, αλλά και των πιέσεων που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Ιδανικά αν κινούμαστε σε περιοχές με συχνές χιονοπτώσεις, επιλέγουμε λάστιχα χιονιού που αποδίδουν καλύτερα από τις πολυσυζητημένες και δυσκολοφόρετες αλυσίδες. Εξυπακούεται ότι, πολυκαιρισμένα –γερασμένα δηλαδή λάστιχα, ηλικίας άνω των 3-4 ετών είναι ότι χειρότερο σε χιόνι ή πάγο.
-
Σύστημα ψύξης κινητήρα: Απαραίτητη είναι η χρήση αντιψυκτικού-αντιθερμικού ψυκτικού υγρού, για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα και την προφύλαξή του στις χαμηλές θερμοκρασίες. Απαραίτητος επίσης ο έλεγχος του συστήματος κυκλοφορίας του ψυκτικού υγρού, καθώς και του θερμοστάτη.
-
Καθαριστήρες: Ελέγχουμε την ποιότητα σάρωσης του παρμπρίζ και αν χρειάζεται αλλάζουμε τα λάστιχα κομπλέ με τα μάκτρα Προσθέτουμε επίσης στο δοχείο πλυστικού, αντιπηκτικό υγρό και ελέγχουμε τη ρύθμιση των εκτοξευτήρων.
-
Φώτα: Πρέπει να ελεγχθεί η σωστή τους ρύθμιση, ώστε και να βλέπουμε καλά, αλλά να μη "τυφλώνουμε" τους απέναντι. Αν κινούμαστε σε περιοχές με συχνή ομίχλη κρίνεται απαραίτητη η τοποθέτηση διαθλαστικών προβολέων.
-
Μπαταρία: Η μπαταρία, για να μπορεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντά της τα παγωμένα χειμωνιάτικα πρωινά, πρέπει να είναι φρέσκια και λειτουργική, ιδιότητες που ελέγχονται από τα συνοδευτικά έγγραφά της και από το ειδικό μηχάνημα που έχουν τα συνεργεία. Αν έχετε αμφιβολία αλλάξτε τη, διότι συνήθως "παραδίδει το πνεύμα της" στο κρύο…εντελώς απροειδοποίητα!
Τέλος, τις αλυσίδες χιονιού πρέπει να τις έχουμε συνεχώς στο πορτ μπαγκάζ ώστε να τις χρησιμοποιήσουμε σε κάποιες περιπτώσεις ανάγκης και μόνο, προκειμένου να μην αποκλειστούμε σε… άγονη γραμμή, εφόσον φυσικά γνωρίζουμε το πώς και που θα τις φορέσουμε, αλλά και το πώς θα κινηθούμε με αυτές.
Καλό είναι ακόμα, να έχουμε μαζί όλα εκείνα τα απαραίτητα "σύνεργα" και βοηθητικά εργαλεία για περιπτώσεις ανάγκης, όπως φακό, σχοινί ρυμούλκησης, βοηθητικά καλώδια για "δανεικό ρεύμα" στη μπαταρία, προειδοποιητικό "τρίγωνο", φαρμακείο, φωσφορίζον γιλέκο και γάντια εργασίας.
Όλοι πάντως πρέπει να θυμόμαστε ότι, με βάση τα στοιχεία των εταιριών οδικής βοήθειας η πρώτη αιτία ακινητοποίησης των αυτοκινήτων, είναι η ελαττωματική μπαταρία.