Κανείς δεν ζητάει από τους οδηγούς να μένουν κλεισμένοι στο σπίτι τους όταν ο καιρός χαλάει και έρχεται ο χιονιάς. Εξάλλου, η οδήγηση είναι εφικτή ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες, σε κάθε περίπτωση όμως με την ανάλογη προσοχή καθώς κρύβει πολλούς κινδύνους. Ο οδηγός έχει να αντιμετωπίσει τη μειωμένη πρόσφυση, η οποία αποτελεί και την αιτία αποσταθεροποίησης του αυτοκινήτου.
Τι πρέπει να κάνετε:
1. Οδηγήστε μόνον όταν είναι απαραίτητο.
2. Πριν ξεκινήσετε καθαρίστε όλες τις γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου, τους καθρέπτες και τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα από το χιόνι. Εάν δεν έχετε ειδική ξύστρα, ένα πλαστικό κουτί κασέτας μπορεί να κάνει θαύματα. Οι νεότεροι μπορούν να χρησιμοποιήσουν και μια θήκη… CD.
3. Σχεδιάστε τη διαδρομή σας, κάνοντας χρήση κύριων οδικών αρτηριών, οι οποίες είναι καθαρισμένες από χιόνι.
4. Μειώστε αισθητά την ταχύτητα κίνησης και αυξήστε στο τριπλάσιο την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα.
5. Αποφεύγετε τους απότομους χειρισμούς. Κινήσεις στο τιμόνι και το πάτημα των πεντάλ φρένου και γκαζιού πρέπει να γίνονται πολύ απαλά και προοδευτικά, έτσι ώστε να αποφευχθεί η αποσταθεροποίηση του αυτοκινήτου, το σπινάρισμα των τροχών κατά την επιτάχυνση ή το μπλοκάρισμά τους κατά την επιβράδυνση αντίστοιχα.
6. Κρατήστε τις στροφές του κινητήρα στο ελάχιστο δυνατόν και την ταχύτητα του αυτοκινήτου σταθερή.
7. Το σπινάρισμα των τροχών κατά την εκκίνηση και κίνηση μπορεί να αποφευχθεί επιλέγοντας μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.
8. Σε κατηφόρες, ρυθμίστε την ταχύτητα του αυτοκινήτου πριν αρχίσετε να κατηφορίζετε. Σε έντονες κλίσεις επιλέξτε πρώτη σχέση στο κιβώτιο.
9. Καλύτερη πρόσφυση προσφέρουν τα χειμερινά ελαστικά. Οι κάτοικοι περιοχών με βαρύ χειμώνα το γνωρίζουν καλά αυτό. Εναλλακτικά, έχετε πάντα στο πορτ - μπαγκάζ αλυσίδες ή τα ειδικά αντιολισθητικά καλύμματα τροχών.
10. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται κατά τη νυκτερινή οδήγηση, προς αποφυγήν του “black ice” - μη ορατού πάγου στο οδόστρωμα.
11. Προετοιμαστείτε για τις χειμερινές συνθήκες χρησιμοποιώντας αντιψυκτικό υγρό στο κύκλωμα ψύξης (ψυγείο) του κινητήρα και στο δοχείο υγρού των υαλοκαθαριστήρων.