Το 1995 η Renault ξεκίνησε με ένα πειραματικό όχημα 800 ίππων με κινητήρα V10, βασισμένο στη Formula 1. Ένας κινητήρας που τοποθετήθηκε μέσα στο Espace. Mία ίσως από τις γνωστές γαλλικές εκκεντρικότητες. Αρχικά υπήρχαν μερικά ζητήματα με το κέντρο βάρους, αν δεν μας απατά η μνήμη μας.
Αυτές τις μέρες η oμάδα της F1 έχει γίνει ένα πραγματικό θηρίο στο χώρο, ενώ η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δεν ασχολείται μόνο με τη μόδα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά και με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων που μπορεί να έχει ένα τέτοιο όχημα. Ο λόγος για το Twizy F1 που έχει ήδη κυκλοφορήσει στην αγορά του εξωτερικού, ένα φανταστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Renault, το οποίο προσφέρει 100 ίππους, σε μία έκδοση...ελαφρώς ενισχυμένη!
Το σύστημα λειτουργίας αποτελείται από τρία κύρια μέρη: έναν ηλεκτρικό κινητήρα – γεννήτρια, ο οποίος είναι απευθείας συνδεδεμένος με ένα ημιαξόνιο, μία μονάδα ελέγχου και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Η επιπλέον μονάδα τροφοδοσίας ανεβάζει το βάρος του κατά τ' άλλα πανάλαφρου μικρού από 470 κιλά σε 564, αν και η ισχύς σε αναλογία με το βάρος είναι προφανώς αρκετά ελπιδοφόρα.
Το συγκεκριμένο είναι χτισμένο στα πρότυπα της Formula 1 και φυσικά δεν θα περίμενε κανείς κάτι πέραν του αναμενομένου. Να είναι μονοθέσιο! Μάλιστα η ομάδα της Renault Sport F1, κανόνισε έναν αγώνα ανάμεσα στο Twizy F1 και το Megane των 265 ίππων.
Aρκούσε να τραβήξει τραβηχτούν προς τα πίσω τα πτερύγια ανθρακονήματος και το σύστημα αποκατάστασης κινητικής ενέργειας της Formula 1 (KERS) φρόντιζε για τα υπόλοιπα. Το Twizzy εκτοξεύεται σαν πύραυλος στην πίστα ή την άσφαλτο, σε μια διαδικασία συνειδητοποίησης της μεγάλης ροπής που διαθέτει. Δεν απαιτείται καμία απολύτως οδηγική ικανότητα, καθώς στο πρώτο κομμάτι της διαδρομής, ξεπέρασε οριστικά το Megane. O χρόνος βέβαια για τα 0 – 100 δεν χρειάστηκε περισσότερο από 7,6 δευτερόλεπτα. Τι άλλο να ζητήσει λοιπόν κανείς από ένα τέτοιο μικρό;