Sotirchos Racing: Όταν τα παιδικά παιχνίδια γίνονται πραγματικότητα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Πετυχημένη ή όχι παρομοίωση, ζώντας με φίλους που αγαπούν τα αυτοκίνητα, διαπίστωσα μέρα με την μέρα το εξής: Ότι το αυτοκίνητο για τον άνδρα είναι ότι το το μακιγιάζ για μια γυναίκα. Ζητάει προσοχή, μεράκι, υπομονή για όσους θέλουν να έχουν το δικό τους τσίλικο τετράτροχο. Για όσους επιλέγουν να αναπαλαιώσουν ένα αυτοκίνητο με την αύρα της αντίκας ή να στήσουν ένα καινούργιο, κομμάτι κομμάτι. Έχει το χαρακτήρα ενός μυστικιστικού τελετουργικού.

Τα παιδικά παιχνίδια άλλωστε κάποια στιγμή αλλάζουν κλίμακα. Το αυτοκινητάκι που πολλά αγόρια είχαμε κάποτε στη συλλογή μας, απέκτησε πραγματική διάσταση, φεύγοντας από την ηλεκτρική πίστα για να πάει στην ασφάλτινη ή όπου αλλού οδηγούσε το ανδρικό ένστικτο τον εκάστοτε ιδιοκτήτη του.

Ο Βαγγέλης Σωτήρχος είχε τη δική του ξεχωριστή σχέση με την αυτοκίνηση. Τα γονίδια και η σχέση της οικογένειάς του με τους αγώνες αυτοκινήτου έκαναν από νωρίς τη δουλειά τους. Αργότερα, βυθίστηκε κι εκείνος στα bucket καθίσματα ενός αγωνιστικού. Όχι ως οδηγός, αλλά ως συνοδηγός του Φίλωνα Παπαδόπουλου.

Μηχανολόγος μηχανικός και παρά τα μόλις 26 του χρόνια, ήδη από τον καιρό που ήταν φοιτητής αποφάσισε να φτιάξει το πρώτο του αυτοκίνητο buggy. "H όλη ιδέα ξεκίνησε στο πρώτο έτος του Πανεπιστημίου. Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα κατασκευής formula της σχολής μου, ήθελα να φτιάξω κάτι αντίστοιχο. Διάλεξα ένα buggy που πάει παντού και άρχισα να ψάχνω στο διαδίκτυο. Αγόρασα τα σχέδια από την αυστραλιανή εταιρεία Edge που ειδικεύεται στην κατασκευή του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Κάπου εκεί άρχισε το ταξίδι. Με εξαίρεση τις αναρτήσεις, τον κινητήρα και τα πετάλια, όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα είναι φτιαγμένα από εμένα", λέει ο Βαγγέλης Σωτήρχος στο news.gr.

Όπως οι περισσότερες αντίστοιχες προσπάθειες και αυτή ξεκίνησε ως χόμπι. Στη συνέχεια τα πράγματα όμως, εξελίχθηκαν διαφορετικά... "Η πρώτη παρτίδα αποτελούταν από τέσσερα buggy, τα οποία διατέθηκαν σε ιδιώτες. Παράλληλα ασχολήθηκα με τη βελτίωση κάποιων άλλων ήδη έτοιμων. Έτσι το εγχείρημα έλαβε επαγγελματικές διαστάσεις. Αν με ρωτάτε για το κόστος, όλα εξαρτώνται από τα ανταλλακτικά και τις τεχνικές του προδιαγραφές, οι οποίες μπορεί να διαφέρουν από όχημα σε όχημα. Συνήθως όμως κυμαίνεται από 12.000 έως και 20.000 ευρώ", λέει ο δημιουργός των buggy.

Tι είναι όμως το buggy; Ίσως για πολλούς άγνωστο, καθώς δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στην Ελλάδα, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό. "Είναι κατασκευή παντός εδάφους γιατί μπορεί λόγω μειωμένου βάρους να κινηθεί σε άμμο, σε χιόνι, σε χώμα, σε λάσπη, ακόμα και σε άσφαλτο μετά από ειδικές τεχνικές ρυθμίσεις", λέει ο Βαγγέλης Σωτήρχος.

Το μικρό αγωνιστικό με χαμηλό κέντρο βάρους, που ίσως σε κάποιους να θυμίζει καρτ, εμφανισιακά τουλάχιστον, αναμένει τα επόμενα βήματα του. Η ομάδα του Σωτήρχου, βασίστηκε καθαρά - όπως συνήθως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις - στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Όπως εκμυστηρεύεται ο Βαγγέλης, το επόμενο μοντέλο θα είναι και πάλι buggy. Ένα buggy με βελτιώσεις στα βασικά του χαρακτηριστικά, ενώ οι βλέψεις περιορίζονται αποκλειστικά στα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Μέχρι στιγμής ο κατάλογος πελατών περιορίζεται μόνο στα ελληνικά σύνορα, με άμεσο στόχο την επέκταση και στο εξωτερικό.

Για όσους θα ήθελαν να ζήσουν την εμπειρία ενός buggy, η Sotirchos Racing Team είναι έτοιμη να συμβάλει σε αυτό. Όσοι πάλι θέλουν να μάθουν περισσότερα αρκεί να ρίξουν μια ματιά στα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Αν μη τη άλλο οι επιδόσεις του - 0 - 100 σε 4 δευτερόλεπτα και τελική που ξεπερνάει τα 200 - δίνουν μια πρώτη εικόνα. Για τα υπόλοιπα μπορείτε να ρίξετε απλά μια ματιά...

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: Σωληνωτό πλαίσιο (roll cage)

Σύστημα διεύθυνσης: Γρήγορη αγωνιστική κρεμαγιέρα

Κινητήρας: Suzuki Hayabusa 1300cc2008 model

Μετάδοση: 6αρι κιβώτιο της Hayabusaμε σειριακή επιλογή

Εμπρός ανάρτηση: Παράλληλα διπλά σε σχήμα «A» πλήρως ρυθμιζόμενα σε κάμπερ και κάστερ, όπως επίσης κάνοντας χρήση custom coilover ανάρτηση της Bilstein

Πίσω ανάρτηση: Παράλληλα διπλά σε σχήμα «A» πλήρως ρυθμιζόμενα σε κάμπερ και κάστερ, όπως επίσης κάνοντας χρήση custom coilover ανάρτηση της FOX

Φρένα: δίσκους 320 χιλιοστά σε κάθε τροχό με τετραπίστονες TOKICO δαγκάνες

Εξάτμιση: Full Yoshimura 4 σε 2 σε 1

Τροχοί: 175/65/14 χώμα - 185/60/14 άσφαλτο

Συνολικό μήκος: 3.000 χιλιοστά

Συνολικό πλάτος: 1.930 χιλιοστά

Συνολικό ύψος: 1.566 χιλιοστά

Περίπου. Βάρος: 600kg

Τελική ταχύτητα: 200 + kph

Επιτάχυνση: 0-100 kph, σε 4 δευτερόλεπτα

Εξοπλισμός ασφαλείας: κάθισμα Sparco Pro ADV, Lifeline πυροσβεστήρας.

Διαβάστε επίσης:

Korres P4: Στο δρόμο το πρώτο ελληνικό υπεραυτοκίνητο

PONY: Ο βασιλιάς των ελληνικών δρόμων επιστρέφει στο θρόνο του

Το ελληνικό PONY και πάλι στην κυκλοφορία