Η τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας είναι ένα σχεδόν καθαρά υποκειμενικό θέμα του κάθε οδηγού.
Σαφής κανόνας όσον αφορά την τήρηση απόστασης ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, δεν υπάρχει. Η εκτίμηση είναι πολυπαραμετρική και εξαρτάται από την οδηγική αίσθηση, αλλά και την εμπειρία του οδηγού.
Η απόσταση ασφαλείας πάντως εξαρτάται κυρίως από την ταχύτητα, τα χαρακτηριστικά του προπορευόμενου και ακολουθούντος οχήματος, την λειτουργική κατάσταση φρένων, ελαστικών και αναρτήσεων του αυτοκινήτου μας, τον δείκτη πρόσφυσης του δρόμου, τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και κυρίως τη συγκέντρωση και την ταχύτητα αντιδράσεων του οδηγού.
Στον παρακάτω πίνακα, παραθέτουμε κάποια αριθμητικά μεγέθη, που είναι απλά συμβουλευτικά, προκειμένου στη δύσκολη στιγμή ο οδηγός να κρατήσει την απόσταση ασφαλείας που «ταιριάζει» στη συγκεκριμένη –και μόνο- στιγμή.
Προσοχή στις αποστάσεις ασφαλείας!
Σε αρκετές χώρες αποτελεί παράβαση η μη τήρηση αποστάσεων ασφαλείας, ανάλογα με την ταχύτητα που κινείται ένα αυτοκίνητο. Με δεδομένο ότι στο χρόνο αντίδρασης του οδηγού- τουλάχιστον 2 δεύτερα, το διάστημα που κινείται το ΙΧ στο χρόνο αυτό ( ΜΠΛΕ) σε συνδυασμό με την απόσταση φρεναρίσματος (ΚΟΚΚΙΝΟ) η απόσταση ακινητοποίησης, ανάλογη με την ταχύτητα κίνησης ενός ΙΧ φαίνεται στον παρακάτω πίνακα. Ανάλογες πρέπει να είναι οι αποστάσεις ασφαλείας.
ΤΥΠΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΙΧ
Χρόνος αντίδρασης / χρόνος φρεναρίσματος =Απόσταση ακινητοποίησης