Το νέο Volvo V40 σημείωσε με 111 βαθμούς την καλύτερη επίδοση που έχει καταγραφεί ποτέ στις δοκιμές του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού ινστιτούτου οδικής ασφάλειας και δοκιμών Euro NCAP.
Τα ρεκόρ για το V40, όμως, δεν περιορίστηκαν στη συνολική βαθμολογία. Από το 2009, το Euro NCAP διεξάγει δοκιμές σε τέσσερις υποκατηγορίες, με το άθροισμα των επιμέρους βαθμολογιών να συνθέτουν το τελικό αποτέλεσμα. Οι υποκατηγορίες αυτές είναι η προστασία ενήλικων επιβατών, η προστασία ανήλικων επιβατών, η προστασία πεζών και τα επικουρικά συστήματα ασφάλειας.
Το σουηδικό μοντέλο σημείωσε επίδοση ρεκόρ στην προστασία ενήλικων επιβατών, με βαθμολογία 98%, που αντιστοιχεί σε 35 βαθμούς. Πρόκειται για το υψηλότερο νούμερο, που έχει καταγραφεί ποτέ στις δοκιμές του Euro NCAP, ανεξαρτήτως κατηγορίας αυτοκινήτου.
Νέο ρεκόρ, όμως, υπήρξε και στην κατηγορία προστασίας πεζών, όπου το Volvo V40 σημείωσε βαθμολογία 88%, που αντιστοιχεί σε 32 βαθμούς. Είναι, άλλωστε, το πρώτο αυτοκίνητο, που εφοδιάζεται με αερόσακο πεζών, στο βασικό μάλιστα εξοπλισμό όλων των εκδόσεών του. Αισθητήρες στον εμπρός προφυλακτήρα καταγράφουν την έκταση της επαφής μεταξύ του αυτοκινήτου και του πεζού. Το πίσω μέρος του καπό (μπροστά από το παρμπρίζ) ανασηκώνεται, μειώνοντας έτσι τη γωνία προσβολής του κορμού προς το αυτοκίνητο, ενώ την ίδια στιγμή ενεργοποιείται ο αερόσακος. Το εμβαδόν του αερόσακου καλύπτει την περιοχή του ανασηκωμένου καπό και το κάτω 1/3 του παρμπρίζ – συμπεριλαμβάνοντας τις δύο εμπρός κολόνες. Ο συνδυασμός της δράσης του ανυψωμένου καπό και του αερόσακου, βοηθάει ιδιαίτερα στον περιορισμό του τραυματισμού του πεζού από το αυτοκίνητο.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, στην κατηγορία των επικουρικών συστημάτων ασφάλειας, το Volvo V40 πέτυχε το απόλυτο της βαθμολογίας με 100% ή 7 βαθμούς, κυρίως χάρη στο σύστημα ενεργητικής ασφάλειας City Safety, το οποίο προσφέρει προστασία από συγκρούσεις σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες. Μάλιστα, στο προσεχές μέλλον, τέτοιου είδους συστήματα αναμένεται να συμπεριληφθούν στα προαπαιτούμενα του Euro NCAP.