H νέα γενιά πολυτελών μοντέλων Sports Activity Vehicle καμαρώνει για το νέο της μέλος, εκ Γερμανίας ορμώμενο, τη νέα BMW Concept X5 eDrive.
Το συγκεκριμένο όχημα είναι εξαιρετικά πρωτοποριακό και εκτιμάται ότι θα αποτελέσει Όχημα-ορόσημο για την κατηγορία αυτοκινήτων SAV.
Η BMW Concept X5 eDrive συνδυάζει την οδηγική απόλαυση για την οποία φημίζεται το ευφυές σύστημα τετρακίνησης xDrive και ένα πολυτελές περιβάλλον με ευέλικτο εσωτερικό με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.
Η καινοτόμος τεχνολογία του BMW eDrive εγγυάται τις γνήσιες σπορ ικανότητες μιας BMW, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει ταχύτητες μέχρι 120 km/h, μέγιστη αυτονομία 30 km μόνο με ηλεκτροκίνηση και μέση κατανάλωση καυσίμου στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών 3,8 lit / 100 km.
Το σύστημα BMW eDrive του πρωτοτύπου αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης τεχνολογίας BMW TwinPower Turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα, επίσης δημιούργημα του BMW Group.
Ηλεκτροκινητήρας που φορτίζεται από οποιαδήποτε πρίζα!
Ο ηλεκτροκινητήρας 70 kW/95 hp αντλεί ισχύ από μία υψηλής τάσης μπαταρία ιόντων λιθίου. Αυτή μπορεί να φορτίζεται σε οποιαδήποτε οικιακή πρίζα, ενώ η χωρητικότητά της παρέχει αυτονομία μέχρι 30 km αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η μπαταρία της BMW Concept X5 eDrive τοποθετείται σε μία θέση άριστα προστατευμένη από συγκρούσεις κάτω από το χώρο φόρτωσης ώστε να μην επηρεάζεται η χρηστικότητά του.
Συν τοις άλλοις, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις συνθήκες – το πρόγραμμα ευφυούς υβριδικής κίνησης για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ σπορτίφ στυλ και απόδοσης, το αμιγώς ηλεκτρικό για οδήγηση μηδενικών ρύπων ή το Save Battery mode για διατήρηση της τρέχουσας φόρτισης της μπαταρίας.
Σχεδιαστικές καινοτομίες
Ο επαναστατικός χαρακτήρας της BMW Concept X5 eDrive υπογραμμίζεται με διακριτικές, αλλά συγκεκριμένες σχεδιαστικές πινελιές. Για παράδειγμα, οι γρίλιες της μάσκας, οι μπάρες του αεραγωγού και το ένθετο στον πίσω προφυλακτήρα – όλα σε απόχρωση BMW i Blue αποκλειστική για τη BMW i – επιτυγχάνουν μία ελκυστική αντίθεση με τη μεταλλική εξωτερική απόχρωση Silverflake.
Η BMW Concept X5 eDrive εφοδιάζεται επίσης με ειδικά σχεδιασμένες ράγες οροφής, μία φίσα για το καλώδιο φόρτισης που ανάβει κατά τη διάρκεια της φόρτισης, και ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών, με αποκλειστική, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση.
Ευφυής υβριδική τεχνολογία για εξαιρετικές αποδόσεις στην οδήγηση
Η BMW Concept X5 eDrive επιφυλάσσει στον οδηγό της εντυπωσιακές δυνατότητες για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των ρύπων.
Η τεχνολογία BMW eDrive προσαρμόζεται με ακρίβεια στη φιλοσοφία του οχήματος. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο μαζικής παραγωγής του BMW Group – το BMW i3 – γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του στην IAA 2013. Δίπλα στο i3, εξέχουσα θέση κατέχει η BMW Concept X5 eDrive που ακολουθεί τα ίχνη της BMW Concept Active Tourer η οποία παρουσιάστηκε το 2012, ως το δεύτερο plug-in υβριδικό όχημα με BMW eDrive.
Η τεχνολογία BMW eDrive συνδυάζεται με το ευφυές σύστημα AWD BMW xDrive για πρώτη φορά στη BMW Concept X5 eDrive. Η νέα σχεδιαστική μελέτη διαθέτει ανώτερα οδηγικά χαρακτηριστικά που υποστηρίζονται από την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και πλήρως μεταβλητή κατανομή ισχύος μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών. Ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, η ισχύς που παράγεται από τον ηλεκτροκινητήρα, τον κινητήρα καύσης ή και τους δύο μαζί διοχετεύεται άμεσα και με ακρίβεια στους τροχούς όπου μετατρέπεται αποδοτικά σε ελκτική πρόσφυση.
Σαν αποτέλεσμα, η BMW Concept X5 eDrive προσφέρει τις συνήθεις αρετές ενός SAV – αξιόπιστη πρόσφυση και βελτιστοποιημένη ευστάθεια σε όλες τις καιρικές και οδικές συνθήκες, σε συνδυασμό με αυξημένη ευελιξία στις γρήγορες στροφές – και μάλιστα αποδοτικά. Στον ευέλικτο και σπορ χαρακτήρα της BMW Concept X5 eDrive έρχεται να προστεθεί μία μέση κατανάλωση 3.8 lit / 100 km στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών και εκπομπές CO2 κάτω από 90 g / km.
Ο ηλεκτροκινητήρας της BMW Concept X5 eDrive αποδίδει μέγιστη ισχύ 70 kW/95 hp και χάρη στην εντυπωσιακή ροπή του που είναι διαθέσιμη από την πρώτη στιγμή, αναδεικνύει το πλεονέκτημα της άμεσης παραγωγής ισχύος, κύριο χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης.
Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας, επίσης προϊόν του BMW Group, διατηρεί μία σταθερή ροή ισχύος μέχρι τα όρια των στροφών του και κρατά το βάρος χαμηλά. Μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, η BMW Concept X5 eDrive μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα μέχρι 120 km/h. Σαν σύστημα αύξησης της διαθέσιμης ισχύος, μπορεί επίσης να υποστηρίξει τον κινητήρα καύσης για ταχύτατες επιταχύνσεις, είτε από στάση ή εν κινήσει. Η BMW Concept X5 eDrive επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε λιγότερο από 7,0 δεύτερα.
Η τεχνολογία ECO PRO mode
Όπως όλα τα μέλη της τρέχουσας γκάμα μοντέλων παραγωγής BMW, η BMW Concept X5 eDrive διαθέτει ECO PRO mode, που τίθεται σε λειτουργία μέσω του διακόπτη Ελέγχου Οδηγικής Εμπειρίας - Driving Experience Control και ενθαρρύνει ένα άκρως αποδοτικό οδηγικό στυλ.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ενεργοποιείται με την εκκίνηση του οχήματος και προσφέρει ευφυή λειτουργικότητα, ενώ το σύστημα διαχείρισης ενέργειας προσαρμόζει την συνεργασία του κινητήρα καύσης με το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με γνώμονα την καλύτερη απόδοση.
Οι οδηγοί μπορούν επίσης να απολαμβάνουν τα οφέλη του Proactive Driving Assistant (ειδικά μελετημένου για υβριδική λειτουργία/), που συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης για να συμπεριλάβει παράγοντες όπως προφίλ διαδρομής, περιορισμοί ταχύτητας και κυκλοφοριακή κατάσταση στο επιλεγμένη πρόγραμμα οδήγησης.
Οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα. Όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη, το αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει έως 30 km μόνο με ηλεκτρική ισχύ και, επομένως, με μηδενικούς ρύπους. Μία ακόμα επιλογή είναι το Save Battery mode, που επιτρέπει τη διατήρηση της χωρητικότητας της μπαταρίας – για παράδειγμα, εάν ο οδηγός θέλει να καλύψει το τελευταίο τμήμα ενός ταξιδιού (π.χ. μέσα στην πόλη-προορισμό) μόνο με ηλεκτροκίνηση.
Ευέλικτα σενάρια φόρτισης και βιωσιμότητα
Για μέγιστη αξιοποίηση της αποδοτικότητας της ηλεκτροκίνησης, η BMW Concept X5 eDrive σχεδιάστηκε σαν ένα plug-in υβριδικό όχημα. Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να φορτίζεται από οποιαδήποτε ηλεκτρική πρίζα, ένα επιτοίχιο πίνακα σχεδιασμένο για να προσφέρει ισχυρότερο ρεύμα ή ένα δημόσιο σταθμό φόρτισης.
Η εντυπωσιακή ευελιξία που παρέχεται στην επιλογή του σημείου φόρτισης αυξάνεται με το καλώδιο φόρτισης που είναι αποθηκευμένο στο χώρο αποσκευών κάτω από τον επίπεδο χώρο αποθήκευσης. Η μπαταρία, τοποθετείται ένα επίπεδο χαμηλότερα, που σημαίνει ότι οι δυνατότητες του χώρου αποσκευών ελάχιστα επηρεάζονται.
Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει δύο μεγάλες βαλίτσες ή τέσσερις τσάντες του γκολφ 46 ιντσών, ενώ η κορυφαία προσαρμοστικότητα του SAV διατηρείται – εν μέρει χάρη στη διαιρούμενη 40:20:40 αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων – όπως και η πλούσια ευρυχωρία και άνεση στα μακρινά ταξίδια που προσφέρει και στα πέντε καθίσματα.
Καινοτόμες λειτουργίες του BMW ConnectedDrive
Οι καινοτόμες λειτουργίες του BMW ConnectedDrive βοηθούν τους οδηγούς να μεγιστοποιήσουν την αυτονομία μόνο με ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα, στη BMW Concept X5 eDrive, η διαθέσιμη ηλεκτρική αυτονομία εκφράζεται σαν αριθμητική τιμή.
Η δυναμική ένδειξη αυτονομίας χρησιμοποιεί ευφυή συνδεσιμότητα για να παρακολουθεί όλους τους παράγοντες που επηρεάζουν την αυτονομία όπως συνθήκες κυκλοφορίας, προφίλ διαδρομής και οδηγικό στυλ.
Όταν έχει ενεργοποιηθεί η πλοήγηση, προστίθεται η θέση των δημόσιων σταθμών φόρτισης στα σημεία ενδιαφέροντος (POI) που εμφανίζονται στο χάρτη της διαδρομής. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν τους σταθμούς που βρίσκονται στη διαδρομή ή στον προορισμό τους, και το σύστημα τους ενημερώνει αναφορικά με τον απαιτούμενο χρόνο φόρτισης για μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας. Όλες οι πληροφορίες σε σχέση με τη φόρτιση της μπαταρίας και την ηλεκτρική αυτονομία μπορούν να εμφανίζονται στο Smartphone του οδηγού.
Ένα remote application του BMW ConnectedDrive που εξελίχθηκε ειδικά για τις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να ελέγχουν τη διαδικασία φόρτισης από το τηλέφωνό τους. Επίσης προσφέρει τη δυνατότητα προγραμματισμού του οχήματος ενώ είναι συνδεδεμένου σε μία ηλεκτρική πηγή. Για παράδειγμα, το σύστημα θέρμανσης και ελέγχου κλιματισμού μπορεί να ενεργοποιηθεί από απόσταση, διασφαλίζοντας μία ευχάριστη θερμοκρασία μέσα στην καμπίνα πριν ο οδηγός ξεκινήσει.